Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä kotona hommia joita ei muut perheessä "näe" tai niistä välitä=kokonaan sinun harteillasi?

Vierailija
24.07.2020 |

Meillä on, esimerkiksi petivaatteiden vaihto, kuivamuonakaappien läpikäyminen/päivitys/puhdistus, wc-pönttöjen pesu, pyykkihuolto, kosteiden tilojen kaakelisaumojen puhdistus, jätesankojen/kaapin puhdistus, ruoanlaitto ja ruokien miettiminen, vaatehuoneen tyhjennys ja siivous, terassin siivoaminen, kodin yleisilme kaikkinensa (sisustamiseen liittyvät, koristelut yms) jne.

Tuli vain mieleeni, koska viimeksi tänään tuli mekkalaa, kun pyysin toista perheenjäsentä (19v) siivoamaan hieman keittiötä niin oli vaikeata koska "sen voi tehdä sitten iltapäivällä" eikä nyt kun pyysin.
Ja sitten tuli sanaharkkaa miehen kanssa joka 18v kanssa samaa mieltä, että joutaahan sen tekemään myöhemmin.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykinpesu.

Vierailija
2/21 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kotityöt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni sama työ kuin ap:llä. Ei kaikki kuitenkaan, esim. Terassin siivous ja kodin koristelu onnistuu muiltakin. On meillä myös paljon hommia, joita minä ”en näe”, kuten puiden kaato ja haloiksi hakkaus kuivumisen jälkeen, ruohonleikkaus, aamiaisen laitto, sisähuoltotoimet kuten lamppujen vaihto ym. fiksaus. Tyytyväinen olen.

Vierailija
4/21 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan noita, mutta minä ja mies ollaan jaettu hommat aika hyvin. 

Vierailija
5/21 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hommat ovat harteillani ja kukaan ei niitä hommia "näe" tai ole niistä mitään kehuja antamassa. Asun yksin.

Vierailija
6/21 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni sama työ kuin ap:llä. Ei kaikki kuitenkaan, esim. Terassin siivous ja kodin koristelu onnistuu muiltakin. On meillä myös paljon hommia, joita minä ”en näe”, kuten puiden kaato ja haloiksi hakkaus kuivumisen jälkeen, ruohonleikkaus, aamiaisen laitto, sisähuoltotoimet kuten lamppujen vaihto ym. fiksaus. Tyytyväinen olen.

No, meillä ei mitään pihahommia ole.

Ap

Vierailija
7/21 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyynyjen ja peittojen peseminen. Uusien tyynyjen ostaminen aika ajoin. Mies käyttäisi samaa tyynyä 50 vuotta pelkällä tyynyliinan vaihtamisella.

Tiskialtaan peseminen. Perhe ei varmaan edes tiedä, että itse allaskin täytyy välillä "tiskata".

Vierailija
8/21 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paljon sellaista asioiden järjestelyä, suunnittelua tai lähinnä aikataulujen laatimista, kuka vie ja kuka hakee, ilmoittautumisia ym. Mutta myös tietyt kotityöt kuten vessanpesu, ulkovaatteiden päivittäminen vuodenajan mukaan, vanhojen/pienien vaatteiden myyminen, lelujen myynti jne. Myös vaatehuoneiden siivous ja järjestely.

Minä taas en huolehdi autoon liittyvistä asioista (huollot, katsastukset, renkaiden vaihto ym), enkä pensasaidan leikkuusta, polttopuiden teosta tai ylipäätään pihahommista lukuunottamatta kasvinmaata tai kukkia.

Yhdessä hoidetaan normaali siivous, ruoanlaitto jne

Vierailija
9/21 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljen perhe oli yökylässä ja mun mies meni saunaan kaikkien lasten kanssa. Meillä leikataan saunan yhteydessä kynnet, joten mies leikkasi kaikkien lasten kynnet, omien ja vieraiden.

Vieraiden lasten äiti oli saunan jälkeen aivan haltioissaan, kun näki lasten leikatut kynnet. Sanoi, että miehensä ei varmasti edes tiedä, että lapsilta pitää leikata kynnet!

Vierailija
10/21 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin monta juttua, ei edes jaksa listata. Vessanpytty ja -lavuaari on ehkä kummallisimmat, kun muut kuitenkin käyttää niitä päivittäin.

Vierailija
11/21 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin monta juttua, ei edes jaksa listata. Vessanpytty ja -lavuaari on ehkä kummallisimmat, kun muut kuitenkin käyttää niitä päivittäin.

Meillä sanovat, että se ketä se p ja k siellä haittaa niin pesköön.

Ap

Vierailija
12/21 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki hommat ovat harteillani ja kukaan ei niitä hommia "näe" tai ole niistä mitään kehuja antamassa. Asun yksin.

Samoin. - Ja kun olen lukenu vastaavia avauksua ja joissa erinomaisen usein on kirjoittaja (yleensä nainen) antaa ymmärtää, etttä hän ja vain hän on yksin ja ainoana vastuussa siitä, että hänen ja kumppanin (yleensä meehen)  ja mahd, laps(i)en yhteinen koti on siisti ja mm yhteiset ruokahetket on mitenkään mahdollisa, niin ihmettelen, että msitä he näitä vätyksiä löytävät kumppanikseen.... Kyllä minullekin täysihoito saattaisi kelvata mutta en odota saati vaadi, että kumppanini olisi sen toteuttaja. Mutta enää en liene ainoa ihmettelisjä, sillä yhä useampi nainen elää mieluummin sinkkuna. Arvannen kyllä miksi.  

Vierailija
13/21 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajana päävastuu kaikesta. Tosin opetan toki lapsiakin osallistumaan kotitöihin.

Vierailija
14/21 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään korona hommia meillä, ei onko aina pakko olla noin vauhko.

Vierailija
15/21 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Ja sit on hommia joita en ite nää.

Vierailija
16/21 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan kaikki kun asun yksin mutta lapsuudenkodissa isäni hoiti suihkun kaivon tyhjennyksen sisarusten pitkistä hiuksista vuosia ilman että tiesimme että sellainenkin työ on olemassa. Sitten aina ennen kuin joku muutti omaan kotiin, riittinä oli opastaa miten jatkossa joutuu itse tyhjentämään sen. On muuten edelleen yksi inhokkihommiani joten kiitos isä niistä vuosista kun hoidit sen

Vierailija
17/21 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska en suostuisi tuollaiseen .

Mun harteille laskeutuu ainoastaan asiat joita haluan tehdä harrastuksenomaisena iloisen vapaaehtoisesti, esim. kukkien hoito. Miehellä omat vastaavansa.

Vierailija
18/21 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon. Mies on sotkuisempi kuin minä ja siivoaisi harvemmin. Nyt hän käy töissä ja minä olen kotona, joten luonnollisesti minä teen kotityöt. Monesta asiasta hän tuskin edes tietää, että minä teen. Hän on sokea lialle. Ei edes näe selviä tahroja seinillä, ovissa, pattereissa.

Vierailija
19/21 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siisteysstandardit on erilaiset. Esim. vaikka parvekkeen lattia on vasta pesty, se ei näytä pestyltä minun silmissäni. Jos kelpaa muille mutta minulle ei, niin joudun sen sitten pesemään.

Vierailija
20/21 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko kotini on täynnä sellaisia asioita.

Valitettavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi