Jaksatko ensi talven olla reissuamatta ulkomaille?
On selvää, ettei korona häviä ainakaan talveen mennessä.
Kommentit (63)
Olen jaksanut olla reissuamatta jo 49 talvea niin enköhän jaksa muutaman vielä.
Jaksan vaikka on totuttu reissaamaan joka talvi. Tama on meidan sukupolvien "sota", joka on vaan yritettava voittaa. Kaikkien on tehtava osansa muuten ei tule mitaan. Ei voi ajatella, etta "mina en pelkaa tartuntaa", kun kyse ei ole vain itsesta. Heikko on se, joka ei kesta.
Jaksan. Normaalisti matkustaisimme 2 kertaa vuodessa, mutta nyt ei. Hullua lähteä kun tilanne on tällainen. Edelleen ne lentokentät on riskipaikkoja, samoin lentokoneet. Kohteessa voit joutua iloisesti viettämään lomasi karanteenissa hotellilla. Maskipakko monessa paikassa (ja hyvä että onkin).
Matkustaminen ei ole pakollista, vaikka normaalisti ihanaa onkin. Kannattaa katsoa kotimaan kohteet hyvissä ajoin. Niistäkään ei tietysti voi tietää etukäteen mikä voi olla koronapesäke ensi talvena.
Hyvin, ellei koronatilanne selkeästi helpota tai saada rokotetta. En muutenkaan harrasta kaukomatkailua, ja hyvässä tilanteessa uskaltautuisin lentämään ehkä Kööpenhaminaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän alppien aurinkoon tule keväthangille lähdettyä. Toivottavasti on rokote jo saatavilla siihen menessä.
Miksi tietentahtoen ängetä kaikista pahimpiin koronapesäkkeisiin?
Juu korona on pesiytynyt nimenomaan just Alppeihin eikä pois lähde.
Kai se on pakko. Toinen talvi jo ilman reissuja, en tiedä miten jaksan sitä pimeyttä ja kylmyyttä.
En ole koskaan matkustanut ulkomaille talvella, ja ylipäätään kiinnostus ulkomaanmatkailuun on vähentynyt eksponentiaalisesti. Olen aina tykännyt myös kotimaanmatkailusta, enkä ole koskaan ymmärtänyt niitä joiden mielestä Suomessa ei ole mitään nähtävää (eri asia jos kiinnostusta olisi mutta esim rahaa ei). Ehkä johtuu siitä että olen kiinnostunut niin monista asioista, ne "Suomi on tylsä" tyypit tuntuvat vähän... rajoittuneilta.
En jaksa. Tulen käymään Suomessa.
Olen käynyt Teneriffalla viimeksi vuonna 2004. Että ihan hyvin jaksaa.
Jaksan, koska en halua kuolla enkä tappaa läheisiäni.
Jaksan vaikka loppuelämäni. Minulla ei ole mitään tarvetta lähteä yhtään minnekään.
Kyllä menen jos vaan mahdollista. Toki seuraan koronatilanteen kehittymistä, mutta mikäli vaan mahdollista niin ilman muuta lähden ulkomaille. Inhoan talvea.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan matkustanut ulkomaille talvella, ja ylipäätään kiinnostus ulkomaanmatkailuun on vähentynyt eksponentiaalisesti. Olen aina tykännyt myös kotimaanmatkailusta, enkä ole koskaan ymmärtänyt niitä joiden mielestä Suomessa ei ole mitään nähtävää (eri asia jos kiinnostusta olisi mutta esim rahaa ei). Ehkä johtuu siitä että olen kiinnostunut niin monista asioista, ne "Suomi on tylsä" tyypit tuntuvat vähän... rajoittuneilta.
Ihmiset on katsos erilaisia. Sinä pidät kotimaanmatkailusta, mutta se ei tarkoita, että kaikkien täytyisi pitää. Ihmiset hakevat ulkomaanmatkailusta eri asioita ja haluavat nähdä uusia kulttuureja sekä tietenkin sää on monelle tärkeä asia. Ulkomaanmatkailu avartaa, itse en harrasta kotimaanmatkailua oikeastaan ollenkaan.
Tämä ketju jälleen paljastaa, miten tietämättömiä ihmiset ovat. Pelätään esimerkiksi lentokenttiä, vaikka ne ovat autioita kuin myrkkykaasuiskun jäljiltä. Kuvitellaan, että ulkomailla turistit parveilevat, vaikkei niitä ole nimeksikäään. Monessa maassa tartuntariski on pienempi kuin Suomessa. Lisäksi hinnat ovat nyt todella halpoja.
Siksipä minäkin kävin Italiassa jo kaksi viikkoa sitten. Ei tarttunut korona ja muutenkin kaikki meni hienosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on katsos erilaisia. Sinä pidät kotimaanmatkailusta, mutta se ei tarkoita, että kaikkien täytyisi pitää. Ihmiset hakevat ulkomaanmatkailusta eri asioita ja haluavat nähdä uusia kulttuureja sekä tietenkin sää on monelle tärkeä asia. Ulkomaanmatkailu avartaa, itse en harrasta kotimaanmatkailua oikeastaan ollenkaan.
Myös kotimaanmatkailu voi avartaa. Olen ollut paikalla kun eteläsuomalainen on nähnyt ensimmäistä kertaa tunturit ja revontulia ja lappilainen Saaristomeren, molemmat olivat vaikuttuneita. Puhumattakaan esim oman maan historian, kulttuurin ja luonnon omakohtaisesta tuntemisesta ja kokemisesta muutenkin kuin telkkarin ja koulukirjojen välityksellä.
Ei, kaikkien ei tarvitse tykätä samoista asioista, mutta aika outoa jos omasta kotimaasta ei löydy _yhtään_ mitään mielenkiintoista nähtävää tai koettavaa. Että kaikki kiinnostava kulttuuri, historia, luonto jne on jossain muualla. Se että kotimaani kiinnostaa, ei myöskään tarkoita etteikö ulkomaankokemuksistakin voisi nauttia ja olla kiinnostunut.
maksaako kela ulkomaan matkatkin. jos menkää ja pysykääkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös kotimaanmatkailu voi avartaa. Olen ollut paikalla kun eteläsuomalainen on nähnyt ensimmäistä kertaa tunturit ja revontulia ja lappilainen Saaristomeren, molemmat olivat vaikuttuneita. Puhumattakaan esim oman maan historian, kulttuurin ja luonnon omakohtaisesta tuntemisesta ja kokemisesta muutenkin kuin telkkarin ja koulukirjojen välityksellä.
Ei, kaikkien ei tarvitse tykätä samoista asioista, mutta aika outoa jos omasta kotimaasta ei löydy _yhtään_ mitään mielenkiintoista nähtävää tai koettavaa. Että kaikki kiinnostava kulttuuri, historia, luonto jne on jossain muualla. Se että kotimaani kiinnostaa, ei myöskään tarkoita etteikö ulkomaankokemuksistakin voisi nauttia ja olla kiinnostunut.
Minä olen kiertänyt Suomea vuosia työni puolesta. Suomessa vain ei kertakaikkiaan ole niin pajon, niin erilaista nähtävää kuin maailmalla. Sikäli noiden vastakkainasettelu on perin huvittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, mä matkustan melkein yksinomaan lämpöisen sään perässä. Kulttuuri, historia ja luonto tulee sitten kaupan päälle. Ei, en makaa altaalla tai rannalla.
En. Viimeisillä voimillani klikkaan äkkilähtötarjouksen ja raahaudun lentokoneeseen.