Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi näytän valokuvissa aina niin lihavalta?

Vierailija
24.07.2020 |

Siinä se kysymys tulikin. En mikään langanlaiha ole mutta en kyllä tietääkseni niin lihava miltä kuvat antavat vaikuttaa? Vai olenko sokea omalle ulkonäölle? Olenko oikeasti noin lihava?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet.

Vierailija
2/23 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihmiset näyttävät valokuvissa lihavammilta kuin luonnossa, koska valokuvat ovat kaksiulotteisia ja maailma kolmiulotteinen. On tietysti mahdollista, että sinulla on tämän lisäksi väärä käsitys omasta vartalostasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei läski kuvaamalla katoa.

Vierailija
4/23 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttää vaakaa, siitä näkee yleensä senhetkisen painon.

Vierailija
5/23 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvistahan sen oman lihavuutensa usein vasta huomaa, kun peilikuvalle tulee sokeaksi. Joten sori. Kuvat harvemmin valehtelevat.

Vierailija
6/23 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen omaan lihavuuteen sokeutuu. Valokuvista näkee järkyttävän totuuden. Itsekin tiesin kyllä olevani läski, mutta koska liikuin yhä ketterästi niin en tajunnut kuinka saatananmoinen ihravuori olenkaan.

Kun näin kuvan itsestäni, en heti edes tajunnut että se olen minä. Niin vieraalta näytin.

Vierailija
7/23 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ihmiset näyttävät valokuvissa lihavammilta kuin luonnossa, koska valokuvat ovat kaksiulotteisia ja maailma kolmiulotteinen. On tietysti mahdollista, että sinulla on tämän lisäksi väärä käsitys omasta vartalostasi.

Ei voi kun ihailla tuota AVläskidenialismin määrää.

Todellisuudessa 3d-maailmassa sinunkin lihavuutesi on vielä korostuneempi kuin 2d kuvassa koska näkee myös sen kolmannen ulottuvuuden läskisi.

Vierailija
8/23 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siihen omaan lihavuuteen sokeutuu. Valokuvista näkee järkyttävän totuuden. Itsekin tiesin kyllä olevani läski, mutta koska liikuin yhä ketterästi niin en tajunnut kuinka saatananmoinen ihravuori olenkaan.

Kun näin kuvan itsestäni, en heti edes tajunnut että se olen minä. Niin vieraalta näytin.

Toimeennuitko tekemään jotain asialle?

Vierailija
9/23 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulet peilikuvasi vuoksi itseäsi hoikemmaksi. Näin yhden isovatsaisen tuttuni katsovan itseään peilistä ja hämmästyin

, miten hän automaattisesti veti valtavan mahansa sisään ja näytti sen ajan paljon hoikemmalta. Tuo on ihan yleinen ilmiö.

Vierailija
10/23 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin olet oikeasti niin lihava. Ei selittelyt muuta totuutta muuksi.

Vierailija
11/23 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on BMI 22, vaatekoko 36-38. Liikun 4 kertaa viikossa, sali ja juoksu. Ja näytän läskiltä kuvissa. En ymmärrä!

Vierailija
12/23 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vähän pelkäsin. Olen useasti sanonutkin olevani liian lihava,mutta mieheni väittää toisin. Mutta kuvia kun katson olen lihava verrattuna kaikkiin muihin kuvissa oleviin. Eli oikeassa olin. Ihan hirveän näköistä katsoa itsestä otettuja kuvia ja tajuta totuus.

Ap

Vierailija
13/23 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on BMI 22, vaatekoko 36-38. Liikun 4 kertaa viikossa, sali ja juoksu. Ja näytän läskiltä kuvissa. En ymmärrä!

Todennäköisesti näytät ihan itsesi kokoiselta mutta meidän silmät on niin tottuneet näkemään BMI 17-18 malleja että sitä isommat näyttävät lihavilta. Naisethan huomaa kyllä sen, kuinka miesten mielestä normaalipainoinen näyttää läskiltä. Hassua, että eivät tunnista sitä itsessään.

Vierailija
14/23 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Vaikka mittarit mitä näyttää kuvissa olen valas.

Vierailija
15/23 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeennuitko tekemään jotain asialle?

Joo. Aloin vältellä kuvattavaksi joutumista 😄.

Laihtunut en ole, mutta en myöskään lihonnut.

Kyllä nykyään mietin mitä tulee suuhun tungettua ja olen tehnyt isojakin muutoksia, esim jättänyt mehut ja limpparit kokonaan pois, juon vain vettä.

Ei se paino silti mihinkään putoa, pitäisi koko ruokavalio muuttaa ja syödä vähemmän. Syön nykyään terveellisemmin, mutta silti liian isoja määriä. Joten paino ei putoa, mutta en myöskään enää paisu.

Ei olisi koskaan pitänyt päästää painoa tulemaan, sitä on todella vaikeaa saada pois. En vaan jossain kohtaa jaksanut välittää oikein mistään ja tosiaan sokeuduin lihavuudelleni, vaikka tiesin kyllä että on tullut lihottua vuosien varrella.

Vierailija
16/23 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että olet pyöreämpi, kuin mitä kuvittelet, koska itseä peilistä katsoessa näkee vain tietyt kulmat, ja vaistomaisesti hakeutuu imarteleviin asentoihin. Minä olen huomannut, että on pari asiaa, joilla voi vaikuttaa siihen, kuinka pyöreältä näyttää muiden silmissä ja valokuvissa. Ensinnäkin on tärkeää käyttää sopivan kokoisia vaatteita. Moni varsinkin nainen ostaa jostain syystä liian pieniä vaatteita, jotka saattavat sovituskopissa vatsa sisään vedettynä näyttää hyvältä. Vaatteissa tulisi kuitenkin pystyä istumaan ja liikkumaan. Istuessa liian pienen paidan napit repsottavat ja hameen tai housujen vyötärö uppoaa ihoon. Kuvissa tämä korostuu entisestään. Toinen asia, joka vaikuttaa siihen, miltä kuvat näyttävät, on ryhti. Kun katsoo itseään peilistä, tulee seisottua selkä suorana, mutta muuten ryhti unohtuu. Lysyssä seisominen tai istuminen korostaa kaksoisleukaa ja pömppövatsaa.

Vierailija
17/23 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä polttoväli kamerassa. Ihmissilmää lähimpänä on 50 mm, kaikki muut vääristävät kuvaa.

Vierailija
18/23 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi kun ihailla tuota AVläskidenialismin määrää.

Todellisuudessa 3d-maailmassa sinunkin lihavuutesi on vielä korostuneempi kuin 2d kuvassa koska näkee myös sen kolmannen ulottuvuuden läskisi.

Denialismia esiintyy molempiin suuntiin. Nälkäkuoleman partaalla oleva anorektikko kuvittelee olevansa kaamea läski, ja satakiloinen voi kuvitella olevansa ihan normaalivartaloinen.

Vierailija
19/23 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä vähän pelkäsin. Olen useasti sanonutkin olevani liian lihava,mutta mieheni väittää toisin. Mutta kuvia kun katson olen lihava verrattuna kaikkiin muihin kuvissa oleviin. Eli oikeassa olin. Ihan hirveän näköistä katsoa itsestä otettuja kuvia ja tajuta totuus.

Ap

Et voi olla niin tyhmä ettet tajua miksi miehesi väittää toisin vaikka painaisit 500kg...

Vierailija
20/23 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Et voi olla niin tyhmä ettet tajua miksi miehesi väittää toisin vaikka painaisit 500kg...

Nyt en kyllä ymmärtänyt kommenttiasi.

Ap