Mielipiteitä nimestä Janniina
Raskautumista odotellessa putkahti mieleeni nimi Janniina ja toivoisin siitä sekä niminikkareiden että myös satunnaisten ohikulkijoiden mielipiteitä. Yleensä en J-nimistä pidä, tämä saattaisi maistuakin.
Uudisnimi Tiliina putkahti myös mieleeni. Siitäkin kelpaavat kommentit.
Ehdotuksia myös samankaltaisista nimistä otetaan vastaan.
Kommentit (17)
Minäkään en ole J-nimien ystävä, mutta Janni on yksi niitä harvoja J-tytönnimiä, josta pidän. (Ne muut Julia, Julianna, Joanna). Ja kun pidän paljonkin Anniina-nimestä, niin luulis Janniinankin putoavan makuuni. Mutta, jostain syystä siitä tulee mieleen Jani, joka on ihan super-turha ja mitäänsanomaton nimi minusta. ... Janniina ON kyllä 100 kertaa parempi kuin Janina. Hmmm. Entäs Jenniina? Kutsun kälyäni hellittelynimellä Jennikki, joka on minusta tosi söpö nimi, mutta hänelle kuulemma tulee lehmä siitä mieleen :-/
Janniina-nimestä luultavasti rupeaisin tykkäämään enemmän, jos makustelisin.
Tiliinasta en valitettavasti kauheasti pidä, tulee tilintarkastustoimisto mieleen??
oli mun nuoruuden ajan hetkellinen ohimenevä suosikki ja suunnittelin sitä omalle lapselleni. Nykyisin en voi sanoa pitäväni nimestä..maku on muuttunut aikalailla tässä parinkymmenen vuoden aikana.
Janniinassa on sellaista " nannannaata" josta en pidä. Ei mitenkään pirteä tai raikas tai soinnikaskaan nimi. Jotenkin tässä on juuri sellaista epäonnistunutta hienouden hakua ja hiukan persoonatonta erilaisuutta...
Töksähtävän pitkä nimi.
Silti kuten sanoin, olen joskus kovasti pitänyt tästä nimestä. Jotenkin tämä nyt on minusta lapsenmielinen nimi ...ei niin hyvässä valossa.
Nimi Niina on kaunis, naisellinen ja nyt ei niin yleinenkään, ehdotan sitä!
Persoonallinen ja ehkä hiukan liian erikoinen makuuni mutta
pirteä ja tässä on juuri sellaista raikkautta josta pidän. Toisena kirjaimena i (siitä aina tyttöjen nimissä plussaa!). Joo, kyllä tämä on tosikiva kun hiukan maistelee!
Mitään negatiivistä ei tule mieleen.Liina-loppukin on kiva! Liina kiva nimi myös.
Tiliina jää jotenkin vaisuksi, kun joku ehdotti tittinaa ja itselle tuli mieleen Tirliina.
J-nimet ei uppoa minuun yhtään, Anniina on tosi kaunis,
Janniina - not for me. Mutta vaikea sanoa muuten, jos J ei haittaa, niin mikäs siinä :)
myös Jannika tai Jenniina tai Jenina ovat minun makuuni
Tiliina nimestä en syty, ehdotettu Tirliina sitävastoin oikein kiva !
Itapäivälehtien lööpeistä on jäänyt mieleen nimi Janina. Janniina on mielestäni sama nimi savoksi. Mieleeni nousee savvoo viäntävä henkilö lausumassa tätä nimeä. Janina olisi mielestäni mukavampi nimi.
Tiliina kuulostaa liian oudolta. Parempi olisi vaikka Tialiina tai Tualiina. Vaikka onhan toisaalta olemassa myös nimi Viliina, jossa sama idea kuin Tiliinassa.
Janniinasta tulee minullekin mieleen Jani ja siitä johdetut nimet, mm. Janita. Tulee mieleen, että onko tämä yksi niistä J-nimi-buumin keksinnöistä, vaikkei se nyt olekaan sitä. Tiliina on parempi, mutta sitäkin vähän oudoksun. Siitä tulee mieleen jonkinlainen tililii-vähättely, mutta ei se kyllä mikään mahdoton nimeksi ole.
Kuten jo ekaviestissä kirjoitin, niin J-nimet eivät minua sykähdytä ihan muutamaa poikkeusta lukuunottamatta (Janniina, Janni ja Julia/Juulia).
Tiliina tulikin varmaan mieleeni Viliinan seurauksena.
Kiitos kommenteista! Jatkan pohdintoja ja palaan tänne...
Onhan esim. Anniinakin muunnos Annasta eikä Niinasta...
Itse en oikein pidä Janniinasta tai saman tyylisistä muutenkaan (Jesmiina, Jennika...). Ne tuntuvat jotenkin liian makeilevilta ja persoonattomilta prinsessanimiltä. Se tyyli ei kolahda minuun, mutta eipä se silti häiritse jos joku näistä nimistä pitää.
Tiliina ei minun korvaani kuulosta hyvältä nimeltä, tulee vain mieleen tili, ja muutenkin jotenkin töksähtää... Miten olisi Tiitu tai Tiila? Tirliinakin olisi ihan veikeä.
tai entäs
Jessijuulia
Jarna
Jarma
Heitän tässä sulle muutaman J-kirjaimella alkavia tyttöjen nimiä. Itse en valitettavasti ole tykästynyt J-kirjaimella alkaviin nimiin, en tyttöjen nimiin enkä poikienkaan.
Janniina - Janiina - Janina
Jenniina - Jeniina - Jenina
Jemiina -Jemina
Näistä ylläolevista nimistä, kaunein on Jenniina, muut tuntuvat väkisin väännetyiltä
Mitäs pidät näistä
Nanda
Mianna
Minea
Maalin
Titti
Maissi
Miisa
Oma nimi janniina, ihan kiva nimi muuten mutta samankuuloisia ja näköisiä nimiä on liikaa. Tottuu siihen että lähes päivittäin joku sanoo tai kirjoittaa nimen väärin.
wtwtwttwtwtwtwtwttwtwtwttwtwtwttwtwtwtwtwttwtwtwtwttwwttwtwtwtwtwtwtwtwttwtwtwtwtwtwttwtwttwwttwtwtwtwtwtwtwtwtwtwtwwttwttwwttwtwtwtwtwtwtwtwtwtwttwtwtwtwttwtwtwtwtwtwttwtwtwtw
Mun kaverin nimi on Janniina eli kiitos kommenteista mun kaverin isän nimi on Jani eli kiitos paljon
kummastakaan nimestä. Janniinasta tulee mieleen Jonniina ja " jonniinmoinen" (murreilmaisu). Ei säväytä yhtään.
Tiliinasta tulee tilinauha ja tilipäivä mieleen. Ihan kivoja asioita, mutta etunimeksi? -Ei minusta.Titiina olisi paljon viehättävämpi.