Suomen viranomaisten mukaan julkisen liikenteen joukkokulkuneuvoja on edelleen syytä välttää
Bussin ja junan sijaan suositellaan käyttämään edelleen taksia vaikka koronakriisin aikaiset rajoitukset on Suomen hallituksen toimesta purettu. Näin koronaan sairastumisen riski on pienempi.
Kommentit (23)
Hallitus on purkanut lähes jokaisen rajoituksen ja silti pitäisi vaan itse tajuta olla tekemättä mitään ja menemättä mihinkään. Sitten on hyvä syyttää kansalaisia kun toinen aalto tulee.
Tietenkin jokaisen pitää kantaa vastuunsa eikä esimerkiksi lähteä nyt matkoille. Selkeillä rajoituksilla saataisi kuitenkin rajattua laumojen käyttäytymistä.
Missä näin on sanottu? VR myy jo kaikki paikat junista. Ihmiset on liikkeellä eikä muuten kaikki mahdu kyytiin.
Vierailija kirjoitti:
Missä näin sanotaan? Etätyösuositus päättyy ja se tarkoittaa, että monen ainoa vaihtoehto on palata julkisen ruuhkaliikenteen asiakkaaksi.
LVM oli eilen kuulema tiedottanut. Ne työmatkat kannattaa suorittaa taksilla ja välttää sitä bussissa ja junassa matkustamista.
Tässä nähdään autoilun ylivoimaisuus liikkumismuotona. Julkisen liikenteen ja sen epätoivoisen tukemisen voisi lopettaa kokonaan. Autolla pääsee minne vain milloin vain. Ei tarvitse pelätä hulluja tai supertartuttajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä näin sanotaan? Etätyösuositus päättyy ja se tarkoittaa, että monen ainoa vaihtoehto on palata julkisen ruuhkaliikenteen asiakkaaksi.
LVM oli eilen kuulema tiedottanut. Ne työmatkat kannattaa suorittaa taksilla ja välttää sitä bussissa ja junassa matkustamista.
Kuulema!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä näin sanotaan? Etätyösuositus päättyy ja se tarkoittaa, että monen ainoa vaihtoehto on palata julkisen ruuhkaliikenteen asiakkaaksi.
LVM oli eilen kuulema tiedottanut. Ne työmatkat kannattaa suorittaa taksilla ja välttää sitä bussissa ja junassa matkustamista.
Eipä jää palkasta mitään jäljelle perheen elättämiseen, jos kuljen työmatkat taksilla. Vai työnantajanko ne taksimatkat pitäisi maksaa? Vai Marinin hallitusko maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä näin sanotaan? Etätyösuositus päättyy ja se tarkoittaa, että monen ainoa vaihtoehto on palata julkisen ruuhkaliikenteen asiakkaaksi.
LVM oli eilen kuulema tiedottanut. Ne työmatkat kannattaa suorittaa taksilla ja välttää sitä bussissa ja junassa matkustamista.
Eipä jää palkasta mitään jäljelle perheen elättämiseen, jos kuljen työmatkat taksilla. Vai työnantajanko ne taksimatkat pitäisi maksaa? Vai Marinin hallitusko maksaa?
Taksit ovat Suomessa edullisia joten ei tuo näy juurikaan kukkarossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä näin sanotaan? Etätyösuositus päättyy ja se tarkoittaa, että monen ainoa vaihtoehto on palata julkisen ruuhkaliikenteen asiakkaaksi.
LVM oli eilen kuulema tiedottanut. Ne työmatkat kannattaa suorittaa taksilla ja välttää sitä bussissa ja junassa matkustamista.
Liikenne- ja viestintäministeriöllä taitaa olla se oma lehmä ojassa tän taksi asian kanssa. Haluaa vain kinuta takseille lisää matkustajia kun taksiuudistus ei niitä tuonutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tässä nähdään autoilun ylivoimaisuus liikkumismuotona. Julkisen liikenteen ja sen epätoivoisen tukemisen voisi lopettaa kokonaan. Autolla pääsee minne vain milloin vain. Ei tarvitse pelätä hulluja tai supertartuttajia.
Hah, Suomen tiestö alkaa olla niin pahassa kunnossa että kohta edes sillä yksityismaastoautolla ei pääse perille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä näin sanotaan? Etätyösuositus päättyy ja se tarkoittaa, että monen ainoa vaihtoehto on palata julkisen ruuhkaliikenteen asiakkaaksi.
LVM oli eilen kuulema tiedottanut. Ne työmatkat kannattaa suorittaa taksilla ja välttää sitä bussissa ja junassa matkustamista.
Eipä jää palkasta mitään jäljelle perheen elättämiseen, jos kuljen työmatkat taksilla. Vai työnantajanko ne taksimatkat pitäisi maksaa? Vai Marinin hallitusko maksaa?
Taksit ovat Suomessa edullisia joten ei tuo näy juurikaan kukkarossa.
Työmatkani esikaupungista Helsingin keskustaan maksaa tällä hetkellä julkisen liikenteen kulkuneuvoilla n. 5 euroa / päivä. Jos joutuisin kulkemaan matkan (n. 20 km) taksilla, kustannus olisi n. 100 euroa / päivä. Kasvua 2000%.
Jaa, vai niin.
Mutta kun on paljon ihmisiä, joiden on aivan pakko käyttää julkista liikennettä. Etenkin busseja.
Itselläni työmatkaa yhteen suuntaan 20 km, ei onnistu millään kävelemällä, eikä pyörälläkään.
Miten muka jollakulla olisi varaa ajaa taksillo toihin 20 km x 2 päivässä on 40 km päivä.
Siis harvan, hyvin harvan suomalaisen palkka on niin suuri, että tuollaiseen riittäisi.
Kaikki kun eivät mahdu asumaan kaupunkien keskustoihin, joista on lyhyt matka töihin.
Monet työpaikat sijaitsevat myös kaupunkien ulkopuolella, silloin ei auta vaikka asuisikin keskustoissa.
Sadattuhannet ihmiset ovat kulkeneet julkisilla liikeenteellä töihin ihan siitä asti, kun Korona alkoi Suomessa riehua eli helmikuusta tähän päivään.
En ole havainnut mistään, että jossain olisi uutisoitu, että Suomessa on satojatuhansia tartuntoja.
Joten ainakaan toistaiseksi ne eivät ole olleet mitään suuren suuria mitään supertartuttajia.
Sitä ei tiedä, miten jatkossa menee, mutta tähän asti on mennyt hyvin. Onneksi!
Puuttuuko ihmisiltä maalaisjärki, kyky ajatella itse. Miksi siihen tarvitaan yleinen suositus. Ymmärtäähän sen että noissa paikoissa tartuntariski on suuri.
On, on tartuntariski suuri.
Mutta kun on pakko mennä töihin, että saa leipää pöytään, niin on pakko myös ottaa se riski, että tauti tarttuu julkisista kulkuneuvoista.
Ottavathan monet suomalaiset aivan vapaaehtoisenkin riskin tartunnasta, matkustamalla ulkomaille.
Etätyön jatkaminen mahdollisuuksien mukaan lienee paras ratkaisu, silloin on yksi kulkija vähemmän julkisissakin. Itseänikin tämä mietityttää koska meikäläisen bussivuorot ovat lähes aina tupaten täynnä, normaalisti kaikki eivät välttämättä edes mahdu bussiin, eli ei siinä mitään välejä pidellä.
Minulla kuitenkin on hyvät edellytykset etätyölle, joten varmaankin hyödynnän niitä tarpeen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Sadattuhannet ihmiset ovat kulkeneet julkisilla liikeenteellä töihin ihan siitä asti, kun Korona alkoi Suomessa riehua eli helmikuusta tähän päivään.
En ole havainnut mistään, että jossain olisi uutisoitu, että Suomessa on satojatuhansia tartuntoja.
Joten ainakaan toistaiseksi ne eivät ole olleet mitään suuren suuria mitään supertartuttajia.
Sitä ei tiedä, miten jatkossa menee, mutta tähän asti on mennyt hyvin. Onneksi!
Kyllä julkisen liikenteen käytössä oli aika suuri pudotus. Esim. huhtikuussa uutisoitiin VR:n asiakasmäärän pudonneen 90%.
Vai kuulemma. Taisit kuulla hevosmiesten tietotoimistosta.
Eipä tulisi mieleenkään kulkea tällaisena aikana julkisilla.
Missä näin sanotaan? Etätyösuositus päättyy ja se tarkoittaa, että monen ainoa vaihtoehto on palata julkisen ruuhkaliikenteen asiakkaaksi.