Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Varastetut tavarat Torissa/kirppareilla

Vierailija
23.07.2020 |

Tiedän, että Torissa myydään varastettuja pyöriä, mutta mistä muista tavaroista kannattaa olla varuillaan?

Jäin miettimään, voiko joku myydä esim.varastettuja lukiokirjoja.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastettuja veneitä luulisin olevan plajon.. Olemme etsineet tänä kesänä uutta soutuvenettä. Jos vene on yhtään parempi, omistaja vastailee monesti ihan epämääräisesti, liittymä on prepaid jne. Vastaavaa ei tule niin paljon vastaan, kun kyselee halvemmasta tavarasta., Esim astioista. Päädyimme ostamaan kaupasta, ettei tule hutia.

Ja noihin hintalappuihin. Lapsille lahhjaksi saatua vaatetta olen laittanut eteenpäin hintalappuineen, kun koko ollut väärä tai vaate muuten tarpeeton.

Vierailija
22/40 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän useimmiten elektroniikka saata olla varastettua. Mutta mistä sitä tietää. En murehtisi asiaa liikaa. Ennemmin kannattaa varoa huijareita jos ostaa jotain itse eli ettei viedä rahoja

No sikäli kannattaa murehtia, että jos ostat varastetun tavaran ja sen omistaja pystyy todistamaan sen olevan hänen niin joudut lain mukaan palauttamaan sen hänelle ilman korvausta. Näin, vaikka et olisi tiennyt ostavasi varastettua tavaraa.

Käytännössä tämä voi toteutua esim. varastetun polkupyörän kohdalla, jos siinä on joku merkki tai ominaisuus, jonka sen omistaja voi yksilöidä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On myönnettävä että olen myynyt musta laisilta varastetut auton talvirenkaat😂😂😂.

Rikos on jo vanhentunut.

Noh, kerrankin noinpäin. Siis jos nyt oletetaan että olet kanta suomalainen

Vierailija
24/40 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusien vaatteiden myynti kirppiksillä on jännä ilmiö.

Miksi ostaa vaate, jos ei sitä tarvitse?

Eikö uusi vaate ole kiva ottaa käyttöön heti?

Ja kun oikein menen itseeni, hoksaan, että välillä tulee tehtyä alelöytöjä, jotka eivät todellakaan mene heti päälle.

Olen menossa viikonloppuna kirppikselle myymään. Mukana on myös muutamia lasten toppavaatteita, joissa laput kiinni. Ostin ne viime talveksi, mutta kun talvea ei tänne Helsinkiin tullutkaan, niin vaatteet jäi käyttämättä. Ensi talvena ne ei enää mahdu.

Vierailija
25/40 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden joka myy kelan maksamaa insuliiniä ebayssä. Hänellä siis on diabetes mutta harvemmin tarvii sitä itse.

Varmaan netistä löytyy helpot kauppapaikat reseptilääkkeille jos ebay ei salli.

Vierailija
26/40 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita rasvoja olen nähnyt usein.

Insuliinia en kyllä uskaltaisi ostaa!

Jos on samaa sairautta sairastava kaveri, niin lääkkeiden kierrättäminen on varmaan fiksua, jos toinen ei tarvitsekaan ja itse käyttää.

Vierailija
27/40 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oikeutettu toimeentulotukeen saa reseptilääkkeet ilmaiseksi. Itse hain kerran 6 isoa pumppupulloa perusvoidetta kun sain ilmaiseksi, en ehkä ehdi käyttämään loppuelämäni aikana mutta kun ilmaiseksi sai. En ole ollut oikeutettu toimeentulotukeen enää pariin vuoteen.

Vierailija
28/40 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noita rasvoja olen nähnyt usein.

Insuliinia en kyllä uskaltaisi ostaa!

Jos on samaa sairautta sairastava kaveri, niin lääkkeiden kierrättäminen on varmaan fiksua, jos toinen ei tarvitsekaan ja itse käyttää.

Bodarit kuulemma käyttää sitä kun saa lihakset kasvamaan.

Vierailija
29/40 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava osti kerran moottoriveneen (vene+perämoottori). Kyseli poliisilta, ettei ole varastettu, ja sai vastauksen, ettei ole heillä tiedossa moista. Osti veneen, ja parin kuukauden kuluttua poliisi ilmoitti, että moottori on varastettu Ruotsista. Joutui antamaan moottorin pois, mutta sai kyllä korvauksen venepaketin myyneeltä henkilöltä (joka oli ostanut vene+moottori yhdistelmän joltain kolmannelta henkilöltä). Lopullinen syyllinen jäi meille epäselväksi, mutta rahallinen tappio aika pieneksi. Aikaa ja vaivaa asian selvittelyyn oli kuulemma mennyt kohtuullisesti.

Vierailija
30/40 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aa, tuo toimeentulotuki tietty selittää rasvojen myynnin!

Ja ilmeisesti monta muutakin toimeentulotuella saatua juttua voi myydä eteenpäin.

Vierailija
31/40 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvoja saa reseptillä suuria määriä, ja kun vakuutuksen omavastuu on täynnä, niin loput rasvat saa vakuutuksen kautta ilmaiseksi. Noitahan on sit tosi hyvä myydä kirppiksillä eteenpäin, just siihenhän ne onkin tarkoitettu. Ja vakuutusmaksut nousee...

Vierailija
32/40 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin viime vkl kirppiksellä, kun joku myi reseptillä ostamiaan rasvoja. Kela-korvaus tullut täyteen?

Tai on jäänyt vaan käyttämättä. Reseptilääkkeiden myynti on rikos.

Itselläkin vanhenee 300 euron arvoinen lääke ja joku olisi varmasti iloinen jos saisi muutamalla kympillä, mutta ei ole laillista. Surettaa.

Sama. Lihava kun on niin määrätään kaikenmaailman mielialalääkettä jotka tyhmänä olen vielä hakenut. Syönyt pari nappia jokaisesta kunnes mietin mitä mä oikein teen. Diapamia, ketopiriä, mirtazapiinia, jotain esctapiinia ym. Näillähän tienais.

Vierailija
33/40 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastetun tavaran myymisessä suurimmaksi ongelmaksi muodostuu hintatason määrittäminen.

Periaatteessa kun myyjällä ei ostokuluja tuotteesta ole, tavara pitäisi myydä huomatavasti markkinahintaa halvemmalla.

Ahneet varkaat yrittävät kuitenkin saada tuotteestaan uutena ostetun, käytettynä myytävän tuotteen yleistä hintaa, joten monesti helposti varastettava tavara jää roikkumaan kuukausiksi myyntipaikoille.

Laittakaa varastetulle tavaralle oikea hinta niin saatte ne kaupaksi nopeammin ja pystymme korjaamaan hieman kotimaisen sosiaaliturvan rakenteellisia heikkouksia.

Suosi suomalaista.

Vierailija
34/40 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aa, tuo toimeentulotuki tietty selittää rasvojen myynnin!

Ja ilmeisesti monta muutakin toimeentulotuella saatua juttua voi myydä eteenpäin.

Ruokamaksusitoumuksia käytetään näin (kun niissä pitää todistaa hlötunnus): ostetaan summalla ruokatarvikkeita jotka vaihdetaan kaupan edessä rahaan jolla saa kalja laatikon. Tai ostetaan halvinta vettä jotka kaadetaan pihalle ja palautetaan pullot ja palautuskuitilla ostetaan kaljaa.

Vierailija
35/40 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varastettuja veneitä luulisin olevan plajon.. Olemme etsineet tänä kesänä uutta soutuvenettä. Jos vene on yhtään parempi, omistaja vastailee monesti ihan epämääräisesti, liittymä on prepaid jne. Vastaavaa ei tule niin paljon vastaan, kun kyselee halvemmasta tavarasta., Esim astioista. Päädyimme ostamaan kaupasta, ettei tule hutia.

Ja noihin hintalappuihin. Lapsille lahhjaksi saatua vaatetta olen laittanut eteenpäin hintalappuineen, kun koko ollut väärä tai vaate muuten tarpeeton.

Mitä tämä prepaid-liittymä tähän kuuluu?

Itselläni on prepaid, mutta en ole ikinä varastanut yhtään mitään. Liittymä vain on itselleni sopiva, maksan etukäteen puheluni, niin eipä tule yllättäviä puhelinlaskuja. 

Noista uusista kirjoista tuli mieleeni, että eräällä kesäretkellä poikkesimme kirjakauppaan, jossa oli myytävänä esim. uusia askartelu- ja käsityökirjoja yllättävän halvalla, parilla eurolla kipale. Mietinkin, että jos niitä ostaisi muutaman kymmenen ja panisi kirpparille myyntiin, tekisi hyvän tilin. Nuo kirjat kun vanhanakin tahtovat olla kovissa hinnoissa kirpputoreilla. 

Kaikki ei välttämättä ole varastettua, mutta toisaalta ajateltuna, eihän juuri mistään tavarasta voi tietää, mistä se on peräisin. 

Vierailija
36/40 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen ei anna nimeään ja s-posti on tyyliä herttarouva@gmail.vom ja fb:ssä on myyntiprofiili, niin ei tee mieli maksaa tuotetta etukäteen.

Vierailija
37/40 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko myydä tavaraa,miksi ei voi vain lahjoittaa?

Vierailija
38/40 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkivaatteista ja -laukuista pitää olla kuitit ja alkuperäistodistukset tms selvityksenä. 

Muista uusista (käytetyistä ja käyttämättömistä) tavaroista minulla ainakin on aina kuitit tallella, koska arkistoin kaikki mappeihin. Vanhat kuitit voivat tosin mennä lukukelvottomiksi, joten kestokulutustuotteista kannattaa ottaa valokopio kuitin lisäksi. 

Vierailija
39/40 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narkomaanit varastaa kodeista työpaikoilta ja myymälöistä ihan hirveitä määriä . Jotkut myy siis huijarit tyttö ja poika ystäviensä tavaroita saadakseen rahaa vaikka huumeisiin lentolippuun. Varastaminen on väärin ja syntiä . Monet on saanut esimerkiksi syntymä päivä lahjan jonkun posliini esineen tai kirjan tai ruokaohje vihkon sitten joku narkkari tulee varastamaan sen !!!

Vierailija
40/40 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astioita ja kukkapurkkeja kattiloita on varastettu myös tyynyliinoja lakanoita ja takkeja reppuja . Lasten leluja tavaroita kenkiä ruokia on varastettu ihan päiväkodeista ja kodeista . Myös tennareita ja pesutuvilta vaatteita . Juomalaseja kahvikuppeja lautasia on varastettu lähiöissä ihan jopa muuttolaatikoita pihasta kellarista . Koruja ja meikkejä kodin koneita luistimia monoja . Kirkokenkiä talvikenkiä ja lusikoita haarukoita koiria on varastettu. Matkalaukkuja myös huppareita ja pipoja. Alusvaatteita varastetaan kaupoista ja myyjätkin varastaa. Huonekaluja on varastettu huumaamalla asukas tai parvekkeen kautta . Stereot kovaääniset kattolamput ja TV pesukoneet . Niillä on joku uskontolahkoon kuuluva ryöstö ryhmä . Viroon viedään osa osa itään osa myydään kirppiksellä .