Anteeksi, tämä on tyhmä kysymys ja varmasti ärsyttää,
mutta ihmettelen usein... jos joku ei ole kiinnostunut ulkonäöstään, ei käy kampaajalla, ei meikkaa, ei urheile, eikä syö terveellisesti, miksi tämä sama ihminen kuitenkin kipuilee vähän väliä ulkonäkönsä takia? Eikö se olekaan enää yhdentekevä, kun pitäisi mennä juhliin tai luokkakokoukseen tms? Yhtäkkiä herää ja katsoo peiliin, eikä tykkää näkemästään?
Kommentit (9)
[quote author="Vierailija" time="16.06.2013 klo 11:28"]
mutta ihmettelen usein... jos joku ei ole kiinnostunut ulkonäöstään, ei käy kampaajalla, ei meikkaa, ei urheile, eikä syö terveellisesti, miksi tämä sama ihminen kuitenkin kipuilee vähän väliä ulkonäkönsä takia? Eikö se olekaan enää yhdentekevä, kun pitäisi mennä juhliin tai luokkakokoukseen tms? Yhtäkkiä herää ja katsoo peiliin, eikä tykkää näkemästään?
[/quote]
Voin kertoa ainoastaan omasta puolestani. En meikkaa tavallisesti (allergiat), tykkään pukeutua mukaviin vaatteisiin arkisin ja kampaajallakin käyn korkeintaan kerran kolmessa kuukaudessa.
Silti kun tulee jokin juhlatilaisuus, meikkaan, kampaan hiukseni ja pukeudun kauneimpiin vaatteisiini. Eivät nämä ole pois toisiaan sulkevia seikkoja. Meillä naisilla on miehiä ärsyttäviä piirteitä, kuten voivottelu ulkonäön kamaluudesta ja olemattomata vaatekaapista, mikä saa miehet hämmennyksiin. He hätääntyvät ja haluavat ratkaista naisen ongelman tokaisemalla, että onhan sulla vaatteita kokonainen vaatekaapillinen. Niin on, mutta kun se ei ole se pointti vaan se, minkä vaatteen sieltä kaapista kelpuuttaisi juhliin.
Annankin sinulle ihan ilmaisen neuvon: anna vaimosi tai tyttöystäväsi kipuilla ulkonäkönsä kanssa silloin tällöin, mutta älä rupea neuvomaan, koska siitä ei ole kysymys vaan tunteiden tuuletuksesta. Naisesi kyllä tietää aikanaan, mitä hänen pitää tehdä. :)
Niin siis en tarkoita, että minun mielestäni jokaisen tulisi pitää huolta ulkonäöstään, itselleni on ihan sama miltä muut näyttävät :) Ja nimenomaan on hienoa, jos on tyytyväinen itseensä. Mutta sitten näitä en ymmärrä, jotka "unohtavat" itsensä ja sitten jotenkin heräävät ja ahdistuvat, kun eivät näytä hyvältä. ap
Kolmoselle tiedoksi, että olen siis itsekin nainen :) ap
Tuskin siihen mitään yksittäistä vastausta on..
Minäkään en valtavasti panosta kauneuteeni, sillä mun mielestä hoikkana pysyminen pitää mut ihan kivan näköisenä. Ikä tuo harmaita hiuksia ja ryppyjä, mutta hiuksillekaan ei kaikki osaa tehdä mitään - ei siis tiedä, millainen malli itselle sopisi (todella harva kampaajakaan osaa leikata hyvännöisen mallin, kyllä se pitää itse vain osata selittää). Minä uskalsin vihdoin leikata hiuksistani puolet pituudesta pois ja kyllä oli hyvä juttu kokonaisuuden kannalta - ja juuri edellinen kampaaja ei ollut sitä suositellut :O
Voi olla myös rahakysymys, sillä kampaajalla käynti on kallista.
Urheilusta laistamista ei voi helposti perustella kovin kestävästi, mutta monet on vain laiskoja. Onhan naisilla myös tapana olla kriittisiä omalle ulkonäölleen, kukapa olisi täysin tyytyväinen.
Mua ärsyttää ulkonäköseikkoja enemmän erään läheiseni tapa vältellä liikuntaa jos jonkinlaisiin kipuihin ja tekosyihin vedoten. ja samaan aikaan hänelle tulee ikää lisää, kunto huononee, kiloja tulee jne jne. Mitään en voi tehdä auttaakseni, kun hän niin vakavana kertoo, että "miten se nyt niin suonta vetää, ai että kun ei saanut nukuttua" "onpas kurkku/selkä/jalka kipeä, täytyy ottaa särkylääkettä".
Emme näe edes viikoittain, mutta aina kun näemme, hänellä on jotain rasittavaa ja kauheaa kipua, aina pahempaa kuin toisilla. Hyvin surullista :(
Mä olen joutunut unohtamaan itseni olosuhteiden pakosta. Muöla on sairas lapsi, jonka asioiden hoitaminen vie aikaa, niin, etten ehdi lenkille enkä edes töihin, tästä syystä kampaajaan tms ei ole rahaa joten hiukset leikkaa aviomies fiskarseilla. Lisäksi yövalvomiset -jos lapsi ei ole sillä hetkellä kipeä ja kaipaa hoitoa siksi, valvon koska suren ja huolehdin hänen tulevaisuuttaan - tekevät mustat silmänaluset, harmaan ihon, väsyneet hiukset ja epäilemättä myös ei-niin-pirteän naamanimeen. Mä en todellakaan ole tyytyväinen ulkonäkööni, mutta tilanne on sellainen, että kaikki puheet siitä, miten tässä pitäisi vielä ehtiä ja jaksaa pitää huolta omista voimistaan ja blabla ovat vain yksi vaatimus lisää kun en pysty täyttämään edellisiäkään.
mutta koska ulkonäkö on tässä pienintä, mistä olen joutunut luopumaan, en myöskään jaksa surra sitä joka päivä, vaan vain silloin kun se lyö suoraan silmille. Muina aikoina suren niitä tärkeämpiä asioita.
Nämä heräilevät ovat niitä, jotka eivät yksinkertaisesti tiedä kuinka itseään hoitaa. Kaikillahan ei ole silmää sopivimmalle kampaukselle, hiusten värille tai vaatteille. Itsestään huolehtiminen vaatii taitoja, esim ihonhoito, jollei ole sellaista hipiää, joka on ok vain vedellä ja saippualla hoidettuna. Lisäksi tuo kaikki vaatii rahaa. Monet eivät halua maksaa kampaajille kerran kuussa saati sitten kosmetologille edes pari kertaa vuodessa. Hinta-laatusuhteeltaan hyvän kosmetiikankin löytäminen vaatii vaivaa ja kiinnostusta. Väittäisinkin, että itsensä parhaimmalla mahdollisella tavalla hoitaminen on kuin harrastus, se vaatii mielenkiintoa, aikaa ja rahaa. Ja mitä vanhemmaksi tulet, sitä enemmän tämä kaikki vie aikaa ja rahaa. t. Eräs itseään hoitava
Eilen minun käskettiin kasvaa aikuiseksi, koska olin huolissani eräästä ulkonäöllisestä asiasta. Varmaan ne aikuisetkin naiset muuttuvat sitten juhlien alla epäaikuisiksi...
En käy kampaajilla koskaan, kaverini leikkaa hiukseni kympillä. En jaksa kampaajien valitusta "Kun sulla on niin paksut hiukset, pakko ottaa ekstraa, jotta saa sakset terotettaviks". En jaksa meikata, ei ole järkeä, koska se pestään joka tapauksessa pois illan päätteeksi. Urheilen silloin tällöin, pukeudun miten haluan ja syön miten jaksan/muistan (kerran tai kaksi päivässä, joskus en ollenkaan, jos en kerkeä tai muista) ja kuitenkin perässäni pomppii liikaakin ihmisiä, kehumassa, kuinka kaunis olen. Eipä tarvitse huolehtia omasta ulkonäöstä, kun miehelleni huomautetaan, kuinka hän on onnekas. Puolet kavereista haluavat yhtä hyvän itseluottamuksen kuin minulla, se tekee kuulemma seksikkääksi. Tiedä sitten, ärsyttää kun ihmiset yrittävät pokailla.
Tama joku on varmaan tyytyvainen habitukseensa ilman kampaajaa ja meikkausta. Kipuiluun tulee reagoida sanomalla, etta olet kaunis. Ihan ilman meikkia ja kiharoita. Sisainen kauneusha se on tarkeinta. :) en makaan muuten koskaan kay kampaajalla, mies tai tyttaret leikkaa ja varjaa mun tukan.