Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä yli elämän pettymyksistä?

Vierailija
16.06.2013 |

Joistakin olen päässyt, mutta jotkut pettymykset jäävät päälle pilaamaan nykyhetkeä. Mulla on muutaman vuoden sisällä ollut suuria pettymyksiä, osittain liittyen ihmissuhteisiin ja osittain työelämään. Ihmissuhdeeasioita olen saanut selviteltyä, mutta nyt mua nakertaa oma tyytymättömyyteni työasioihin, niitä en saa millään ratkaistua. Olen vuosikaudet ollut koulutustani vastaamattomassa työssä, josta vihdoin ymmärsin lähteä. Nyt ei kuitenkaan löydy koulutusta vastaava työtä eikä mikään lisäopiskelukaan tunnu innostavalta. Tuntuu että olen ihan jumissa, mulla ei vaan ole voimavaroja ja keinoja ratkaista tätä työasiaa, mitä mun tulee tehdä, jotta saan asiat selvitettyä itseni kanssa. Olen pettynyt ja näköalaton, en voi olla seuraavaa 20 vuotta ilman työtä. Toisaalta irtiotto entiseen oli välttämätön. Tuntuu kuin pettymys ja vitutus söisivät kykyäni ratkaista tilanne järkevästi, miten selkiinnyttää ajatukset ja nähdä uudet mahdollisuudet?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjennä mielesi. Tekstisikin on rönsyilevää. 

Vierailija
2/7 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitollisuus. Opettele kiitollisuus. 

Toinen juttu: pyydä voimia ja viisautta itsellesi, joka päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, ja miten se mieli sitten tyhjennetään? Kun mun mielestäni nimenomaan ajattelemalla ja perinpohjaisella itsensä kuuntelemisella pitää yrittää näitä pettymyksiä ratkoa. ap

Vierailija
5/7 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko koulutusta vastaavan työn saaminen lisäopiskeluista kiinni? Jos ei, niin jatka hakemista. Jos on, eikä opiskelu maita, mistä se johtuu?

Vierailija
6/7 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa, että tiedän omastakin kokemuksesta mitä tarkoitat - pettymykset voivat jäädä kaivelemaan ja uhkaavat viedä toivon ja luottamuksen elämään. Ja kuitenkin luottamus elämään ja toivo ovat mun kokemukseni mukaan juuri sitä, joilla jaksaa eteenpäin elämässä pettymystenkin keskellä :) Samalla kun vilpittömästi toivon, että saat voimia päästä yli pettymyksistä, haluaisin myös antaa sulle linkin, jossa tosi koskettavasti kuvaillaan sellaista luottamusta ja rakkauttakin, joka kantaa ihmistä myös vaikeissa vaiheissa:

http://www.healingrooms.fi/?sid=118

Vierailija
7/7 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, mitä tarkoitat ja toivon, että sopiva työ löytyy. Sellainen kuitenkin tuli mieleeni, että oletko hakenut töitä myös muista kaupungeista tai jopa ulkomailta? Yksi keino voisi olla myös se, että hakee työtä oman alan firmasta, mutta hieman "huonompia" työtehtäviä aluksi. Siellä voi sitten edetä, kun monet työtehtävät menevät hakuun firman sisällä omille työntekijöille ensisijaisesti (eivätkä siis välttämättä koskaan mene julkiseen hakuun).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi