Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksinhuoltajan asuntolainahakemus

Vierailija
15.06.2013 |

Mitenhän pankit mahtavat suhtautua ensiasunnosta haaveilevaan yksinhuoltajaan, joka hakee asuntolainaa? Vakituinen työ ja säännölliset tulot, vaikka eivät päätähuimaavat olekaan. Rahaa jää joka kuukausi säästöön ja pientä alkupääomaakin on. Lapsia on useampi, joten hankittavan asunnon olisi hyvä olla kohtuullisen kokoinen ennen kuin jälkikasvu on niin suurta, että muuttavat jo pois...

Löytyykö vastaavassa tilanteessa olleita? Onko teidät naurettu ovelta pois, tarjottiinko mitätön laina? Vai saitteko hyvää palvelua?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yhden lapsen yksinhuolta. Säästöjä oli jonkun verran kun olin kuukausittain laittanut rahaa säästöön. Olin pyytänyt lainatarjoukia ja saanut ihan ok tarjouksia. Sitten löytyi sellainen asunto kun halusin ja tarjous oli tehtävä heti. Seuraavana päivä kaksi pankkia kilpaili kumpi saa minut asiakkaakseen, minulla tosin ei asunnon tarvinnut olla niin iso, kolmio riitti hyvin.

eli käy kyselemässä er pankeista. Op:sta sain kaikkein huonoimman ja pienimmälle summalle tarjouksen

Vierailija
2/3 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta Aktiasta ja Nordeasta, lainan sain jälkimmäisestä.

Aktia Kannelmäki Hki ainakin oli täysin tietämätön ihan perusjutuistakin, esim. että varainsiirtovero maksettiin myyntihinnasta eikä velattomasta ( asunto ostettu muutama vuosi sitten, nyt tuokin on muuttunut ), lapsilisiä ei laskettu tulona, jos ne päättyvät viiden vuoden sisällä jne. Tulojen perusteella lainaa luvattiin 180 000e, sitten kun asunto löytyi, sitä olisikin saanut vaan 120 000e. Nordeasta lainalupaus tuli puhelimessa ja lainaa sai tarvittavan 156 000e, kun vei tulotositteet pankkiin.

Sanoisin, että tuolla Aktiassa minua kohdeltiin asiattomasti ja ammattitaidottomasti juuri yksinhuoltajuuden vuoksi. Tietenkin lainaa myöntäessä pitää ottaa huomioon, että maksajia on vain yksi, jos jotain tapahtuu, mutta kyllä he sen tiesivät jo lainaa kysyessänikin. Lopetin muuten tilit ja asiakkuuden samantien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain ihan ilman säästöjä, toki vakituinen työ on ja kaksi takaajaa. En tosin ole vieläkään löytänyt sitä unelmien asuntoa, mutta kuitenkin. Jouduin myös vaihtamaan pankkia, tämän kaupungin OP:sta mut nimenomaan naurettiin ulos, mutta entisen kotikylän pankista sain sitten sen lainan ilman mitään nikotteluja.