Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä väittää, että olen kateellinen hänelle heidän talostaan :D

Vierailija
15.06.2013 |

Siis tietty haluaisin myös oman talon jne. Ja olen sanonutkin ystävälleni olevani vähän kateellinen hänelle siitä, että hänellä on nyt oma koti. Haluaisin tietenkin itsekin. Mutta olen sanonut sen hyvällä. Olen tavallaan positiivisella tavalla kateellinen!

Ikinä en kuitenkaan haluaisi samanlaista taloa ja samalta paikalta. Enkä juuri TÄLLÄ nimenomaisella hetkellä halua taloa. Haluan ensin valmistua ja opiskella opintoni myös yliopistossa loppuun, ennen kuin otan ison lainan ja hankin sen oman kodin.

Nyt ystäväni ei halua olla kanssani tekemisissä ja levittää juorua, jonka mukaan olen hänelle niin kateellinen omasta pihasta ja kodista.

En tajua. Kai jos jotakin ikävää on jostakin ihmisestä keksittävä, niin kyllähän sitä keksii. En kyllä vaan ymmärrä miksi hän on koskaan minun ystäväksi edes alkanut, jos ei voi edes sietää.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ystäväpariskunta luulee myös, että olemme heille kateellisia Oulun kehyskunnan pellonreunaan rakennetusta Älvsby-talosta. Erona tosin ap:hen, että me emme edes haluaisi mitään sellaista. Asumme ulkomailla, kaupungin keskustassa. 

Vierailija
2/11 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki omakotitalon vastikään rakentaneet luulee, että muut ovat heille kateellisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle taas käly kirjoitti sähköpostia ja haukkui pystyyn, kun miehensä on kuulemma auttanut meitä talon rakentamisessa, vaikka hän olisi halunnut talon. :D

Vierailija
4/11 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tottakai pidän ystävän talosta ja ihan kivahan se on. Uusi talo. Mikäpä siinä. Mutta en tosiaan ihan juuri tältä seisomalta haluaisi omakotitaloa, vaikka mielellään sellaisen joskus ottaisin. Olen vain ajatellut, että ystävälle tulee hyvä mieli jos vähän kehun.

Mutta en tosiaan haluaisi samanlaista, samalta paikalta ja ihan erilailla sisustaisinkin sen :D

Olen niin yllättynyt siitä, että tämä on nyt kääntynyt näin. En voi käsittää.

Vierailija
5/11 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä naiset on kummallisia.

Vierailija
6/11 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No parempi sulla on ilman tollasta ystävää. Ja kyllä ne juorun kuulevatkin tajuavat että jokin tossa haiskahtaa, ei kukaan täyspäinen tollasilla asioilla (vaikka joku oiski oikeasti kateellinen) mässäile. Sano itse lähimmille ystävillesi miten asia on niin ei tarvitse enää ajatusta antaa toisen puheille.

Vierailija
7/11 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 15:00"]

No parempi sulla on ilman tollasta ystävää. Ja kyllä ne juorun kuulevatkin tajuavat että jokin tossa haiskahtaa, ei kukaan täyspäinen tollasilla asioilla (vaikka joku oiski oikeasti kateellinen) mässäile. Sano itse lähimmille ystävillesi miten asia on niin ei tarvitse enää ajatusta antaa toisen puheille.

[/quote]Niin sitten kai. Harmi vaan kun luulin, että ystävä oli oikea ystävä, mutta ei se ollutkaan. Kyllä se taitaa olla niin, että ne ystävät jotka on jokus lapsuudessa, tai opiskeluaikoina saanut, ovat oikeasti niitä parhaimpia ystäviä. Aikuisiällä ei kai kannata enää kehenkään tutustua.

Harmi vaan kun nää tosiystävät asuu niin kaukana. Ainoa yhteydenpito tapahtuu FB:n kautta.

Vierailija
8/11 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen. Ystäväni asuu maalla, lähes ilmainen tontti, puut lähes ilmaisia, appi oli vuosikymmeniä keränyt upeita kiviä, joista tehtiin kivijalka ja kiviaita, siis nämä ovat tosi upeita. Heillä rahat loppuivat kesken, eli yläkerta on kylmätilana, koko 8 henkinen perhe asuu aika ahtaasti alhaalla, joku päivä saavat yläkerran valmiiksi ja sitten kaikille on oma huone.

Vahingossa kävin viime kesänä kylässä ja ihastelin koko ajan. Taloa oli tehty vuosikausia, jokaista värisävyä ja tapettirullaa oli mietitty, keittiö oli niin kätevä, koko talo täysin heidän tyylinen.

Ja sama homma. Mua ei kutsuttu joulun aikaan kylään pikkujouluihin, vaikka muut ystäväpiiristä oli, koska mulle olis tullut paha mieli, kun minulla ei ole yhtä ihanaa taloa. Ja ihan pokkana tämän sanoi yhteiselle ystävälle, joka oli sitten nauranut aika "paskaset naurut" ja ilmoittanut etten mä ikimaailmassa edes haluisi muuttaa maalle, saati sitten omakotitaloon.

Serkkuni asuu erittäin huonomaineisessa kaupunginosassa ja itse kaupunkikin on todella heikossa hapessa. Työttömyysaste kova ja lomautuksia tulee enemmän kuin ihmisiä palkataan. Kun oli meillä käymässä arvosteli jatkuvasti miten voimme asua täällä, kun meillä ei ole omaa pihaa jne jne. Kyllä heillä on niin ihanaa, kun on sitä ja tätä jne jne.

Jotkut meistä EI halua ikinä omakotitaloa ja jotkut oikeasti haluavat asua Helsingissä.

Vierailija
9/11 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se, että kehuu jonkun kotia tai sanoo olevansa kateellinen, tarkoita sitä, että olisi oikeasti kateellinen, kateellinen. :/

Tottakai haluaisin oman kodin ja antaisin mitä vain jos sellaisen saisin. Mutta en nyt ihan kuitenkaan herran jumala samanlaista haluaisi kuin ystävällä. Tai samalta paikalta. Tai mitään muutakaan.

En oikeastaan itsekään vielä täysin tiedä mitä haluan. Se nyt ainakin on varmaa, että haluan opinnot loppuun ensin. Ja vaikka välillä talokuumeessani saatan haaveilla aika paljonkin omasta kodista, niin silti järki sanoo koko ajan, että odota vielä vähän aikaa.

Vierailija
10/11 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä mistä näitä tällaisia oikein kumpuaa?

Vierailija
11/11 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ystäväsi" on peluri joka haluaa vain saada sinut tuntemaan syyllisyyttä ja saada sinut tossunsa alle. Parempi vaan jos ettette enää ole kavereita. Jos et olisi sanonut talosta mitään, niin senkin hän olisi varmaan kääntänyt sinua vastaan. Että olet niin kateellinen ettet voi sanoa mitään hyvää hänen uudesta talostaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi