Paras tamponi-merkki?ov
Olen vissiin poikkeava yksilö kun Tampax luistelee sormissa ja Ob :tä yrittäessä ei sormet riitä kun ei ole asetinta. Mitä merkkiä te muut oudot yksilöt käytätte?
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 16:39"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 15:33"]
Mä en tajua, kuinka se kuppi pitäis saada sisällensä tungettua. Ei mulla paikat ole tarpeeksi väljät kuin kiihottuneena.
[/quote]
Ei se kuppi ole juuri super-tamponia suurempi. Omaan anatomiaan kannattaa tutustua ;)
[/quote]
On tullut tutustuttua joo, siksi tätä ihmettelenkin. Ei ehkä ole suurempi, mutta se pitää puristaa silleen kokoon samalla ja se on nihkeä. Vähän eri asia kun työntää sormella tamponin päästä.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 16:42"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 16:39"]
Mä en tajua, kuinka se kuppi pitäis saada sisällensä tungettua. Ei mulla paikat ole tarpeeksi väljät kuin kiihottuneena.
[/quote]
Ei se kuppi ole juuri super-tamponia suurempi. Omaan anatomiaan kannattaa tutustua ;)
[/quote]
On tullut tutustuttua joo, siksi tätä ihmettelenkin. Ei ehkä ole suurempi, mutta se pitää puristaa silleen kokoon samalla ja se on nihkeä. Vähän eri asia kun työntää sormella tamponin päästä.
[/quote]
Kuppi kannattaa kastella ennen sisään laittoa. Myös liukastetta voi käyttää.
Lidlin tamponit, tai oikeastaan niiden avaussysteemi. Ei tarvi etsiä sitä saakelin alotuskohtaa pimeässä vessakopissa, nuo kun aukeavat ihan naks vaan. :)
Musta tampax on paras, miten se asetin sulla luiskahtelee? koska joskus tipahtaa se tamponi sieltä asettimesta mutta laitan sen sitten sinne vaan takaisin. Ehdottomasti minusta paras ja hygieenisin:Ei tartte sormia työntää sisuksiin!
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 09:16"]
Musta tampax on paras, miten se asetin sulla luiskahtelee? koska joskus tipahtaa se tamponi sieltä asettimesta mutta laitan sen sitten sinne vaan takaisin. Ehdottomasti minusta paras ja hygieenisin:Ei tartte sormia työntää sisuksiin!
[/quote]
piti kirjoittaa että multa joskus.., ennustaa tämä puhelin!
Onko se nyt niin kamalaa työntää sormet omaan pimpuliin?
Vastaan vierestä enkä kysymykseen, mutta tämä outo on vuosia käyttänyt kuukuppia. Mulle sopii.
Mä käytän vain Tampaxia. Muut asettimelliset on huonoja ja ilman asetinta en saa laitettua.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 11:40"]
[/quote]
No kun kuukautisten aikana alkaa sormin työntämään sitä tampoonia pimpuliin (kuten sinä asian ilmaisit), on sen jäljiltä koko käsi aivan veressä. Asettimen avulla homma toimii siististi. Itsellä käytössä joko Tampax tai S-ketjun oma asettimella varustettu tamponi.
Käytän vain ja ainoastaan tampax. Niitä pieniä joita on keltainen norm vuotoon ja vihreä max vuotoon. Ennen oli myös liila minimaaliseen vuotoon mutta sitä ei enään myydä Suomessa. En osaa käyttää tampaxin isoja puikkoja.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 11:40"]
[/quote]
Entäs kun olet esimerkiksi ulkomailla eikä vessassa ole paperia takäsienpesuun mahdollisuutta?? Aika noloa muutenkin olisi vaikka ravintolan vessasta tulla ulos käsi veressä pesemään sitä siihen yleiseen tilaan.
Mä en osaa laittaa asettimella ollenkaan, se vaan liukuu käsissä eikä tamponi tule asettimen sisältä ulos ollenkaan. Käytän ihan jotain Pirkka-tamponeja (ilman asetinta).
Vuokkoset tamponi on hyvä asettimellinen tamponi. Muoviroskanmäärä vain vähän harmittaa, mutta eipähän lipsu sormissa niin helposti kuin tampax. Vuokkoset myös leviää leveys suunnassa samalla lailla kuin esim. ob.
Minä käytän aina asettimellisia tamponeja, jos vain on mahdollista.
OB jossa on asetin. Sitä saa vissiin vaan normaalikokoisena eli sinisenä. Tampax turpoaa pituus suunnassa kun taas OB leveys suunnassa.
Komppi 12:lle. Ja saa superinakin. Samasta syystä. Mulla on lyhyt värkki ja Tampax kasvaa vaan pituutta ja vuotaa ohi, hyvä kun ei pukkaa puoleksi ulos. Ob vain levenee eikä se nukkaakaan niin kuin Tampax. Tosin olen ruvennut käyttämään OB:ta ilman asetintakin viime aikoina. Ihan näppärästi sen tunkee sisälle. Eipä sitä keskarin mittaa kauemmas tarvi yrittääkään.
Silloin kun vielä käytin tamponeja, Tampaxit vuoti läpi aina tosi nopeasti, kun niitä kokeilin, myös isoin koko. OB:sta tykkäsin. Nykyään vannon kuukupin nimeen. Sitä ei tarvitse tyhjentää kuin aamulla herättyäni ja illalla ennen nukkumaan menoa, tokana vuotopäivänä myös iltapäivällä. Ja halvemmaksikin kuukuppi tulee. Jo parien kuukautisten jälkeen maksoi itsensä takaisin.
Ob (ilman asetinta) on paras, kun kasvaa leveyttä, eikä typerästi pituutta kuten Tampax. 16-vuotiaana kokeilin muutaman kerran Tampaxia, enkä sen jälkeen ole edes harkinnut niitä. Jotenkin hankala ja turha koko asetin.
Munki on pakko vastata aiheen vierestä. Kuukuppi on niin paljon parempi! En sen jälkeen, eli kuuteen vuoteen ole tamponeihin koskenut. OIkein puistattaa ajatella sitä, kuinka niukkoina vuotopäivinä limakalvot kuivuivat, tai nukaka jäi tampaxeista sisään... hrrr...
[/quote]