Onko sinut pakotettu lapsena syömään jotain niin ettet vieläkään pysty?
80-luku, kyläkoulu ja kaalilaatikko. Olin ala-asteen toisella luokalla ja en vain pystynyt syömään sitä kaalia yökkäämättä. Opettaja näki sitten, että olin viemessä melkein täyttä lautasta roskiin ja käski menemään keittäjän luokse sanomaan, että en pidä ruoasta. Aloin itkemään ja keittäjä sanoi, että sinä kiittämätön ipana syöt sen kaalilaatikon kun se on varta vasten tehty, ruokaa ei heitetä pois. Itkua tuhertaen söin kaalilaatikkoa ja pidin nenästä kiinni. Siinä kesti varmaan 15 minuuttia ja meinasin oksentaa joka toisella haarukallisella. Vielä tänäkin päivänä tulee huono olo, jos jossain on kaalilaatikkoa vaikka lounaspöydässä. Kaalikääryleitä kyllä pystyn syömään.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Punajuuret! Alakoulussa ei päässyt ruokavälitunnille, jos ei syönyt lautastaan tyhjäksi. Istuin "rangaistukseni" ja vein lautastani astiakärryyn. Koulun pelätyin miesopettaja otti minut puhutteluun ja pakotti minut syömään ne punajuuret. Oksennus nousi suuhun ja valui osin nenästäkin ulos, kun opettaja piti puhetta Afrikan nälkää näkevistä lapsista. Lähdin ruokalasta juosten pois ja suorinta tietä ulos pihalle, jonne yrjösin kaiken vatsassa ollen. Eipä ole punajuuret sen jälkeen maistuneet...
M 45
Kunpa olisit yrjönnyt sen sadistin päälle. Olisi saanut ansionsa mukaan.
Kanan paskaa. Olen yrittänyt maistella mutta jo muutaman papanan jälkee ei vaa pysty.
Zinc
Oltiin päivällisellä tädin ja enoni luona koko perhe.
Täti oli alkuruoaksi laittanaut juustokeittoa. Olin joku 6 vanha, en ollut tottunut moniin makuihin silloin. Kahden eka lusikallisen jälkeen meikä oli lavuaarin päällä ja oksensi.
Myöskään piimää tai viiliä en kykene syömään oksentamatta. Misi? En tiedä. Jugurttista peräti pidän.
Puuroa, päiväkodissa joka julmetun aamu ja yleensä vielä jotain terveellistä, eli erityisen pahaa, tyyliin kaura- tai ruispuuroa.
Nyt olen 33 eli tarha-ajoista on aikaa, mutta puurot eivät vieläkään uppoa.
Lisäksi sain trauman pakkosyöttämisestä, kun olin aikuisena päiväkotiapulaisena, en pystynyt pakkosyöttämään lasta, annoin salaa riisipuuron sijasta puolikkaan banaanin.
Makkarakastike. Äitini lähti vuodeksi jatko-opiskelemaan ja oli viikot pois, kun olin 10-vuotias. Isä teki joka ikinen päivä keitettyjä perunoita ja makkarakastiketta, koska ei osannut muuta eikä häntä kiinnostanut opetella mitään muuta.