Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on ali-ihminen?

Vierailija
14.06.2013 |

Ko. termi esiintyy filosofiassa aina silloin tällöin.

Itse käyttäisin ali-ihminen termiä suvaitsevaistosta, joka ylentää itsensä toistuvasti muiden normaali ihmisten ylä puolelle ja solvaa näistä julkisesti haukkumalla kouluttamattomiksi taviksiksi jne.

Joka itsensä turhaan ylentää, se oikeutetusti alennettakoon. 

Kaikella tällä ylimielisyydellään suvaitsevaiset yrittävät epätoivoisest peitellä omaa tietämättömyyttään ja mitättömyyttään. Tämän näkee sokea Erkkikin, joka tosin on vain tervejärkinen tavis.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä itse teet, kun teet tällaisen aloituksen? Kröhöm. Tällaisella aloituksella sä et saa maailmaan aikaiseksi mitään muuta kuin hieman lisää pahaa. Juuri suvaitsevainen ihminenhän EI luokittele liiemmin ketään, eikä ainakaan ääneen eikä alistamistarkoituksessa. Sulla on tuo käsite suvaitsevaisuus nyt todella pahasti hakusessa. Suvaitsevainen ihminen elää ja antaa muidenkin elää, mutta monelle av-mammalle juuri tämä kohta tuntuu olevan varsin vaikea.

Vierailija
2/6 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on suvakkina aina ollut se periaate että en lähde ketään luokittelemaan, kaikki on yhtä arvokkaita. Nyt kuitenkin tuntuu että persujen taholta on kovaa painetta ryhtyä luokitteluun ja erityisesti hyödyllisyyden mukaan. Mun luokittelu on siis yleisön pyynnöstä tässä

Paras A-luokka: työssäkäyvät, mamu tai kantasuomalainen
Työssäkäymätön mamu tai kantasuomalainen, joka kuitenkin yrittää löytää töitä tai kouluttaa itsensä
Työssäkäymätön mamu joka on syntynyt jossain karmeissa oloissa ja hakeutunut Suomeen, jossa ei halua tehdä töitä tai kouluttautua
Työssäkäymätön kantis, joka on syntynyt kultalusikka suussa mutta silti ei huvita hankkia töitä tai kouluttautua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 19:19"]

Mitä sä itse teet, kun teet tällaisen aloituksen? Kröhöm. Tällaisella aloituksella sä et saa maailmaan aikaiseksi mitään muuta kuin hieman lisää pahaa. Juuri suvaitsevainen ihminenhän EI luokittele liiemmin ketään, eikä ainakaan ääneen eikä alistamistarkoituksessa. Sulla on tuo käsite suvaitsevaisuus nyt todella pahasti hakusessa. Suvaitsevainen ihminen elää ja antaa muidenkin elää, mutta monelle av-mammalle juuri tämä kohta tuntuu olevan varsin vaikea.

[/quote]

Tuntuupa nuo suvikset olevan todellisuudessa juuri niitä, jotka luokittelevat vastapuolen tyhmiksi rasisteiksi tms. automaattisesti.

Vierailija
4/6 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nietzsche piti ali-ihmisen malli-ilmentymänä filosofeita, ja filosofia antaa juuri suvaitsevaiston käyttämälle lässytykselle tieteellisen oikeutuksen. Jos Nietzsche oli oikeassa, niin suvaitsevaiset voidaan perustellusti luokitella ali-ihmisiksi.

Vierailija
5/6 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOL

Vierailija
6/6 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanasta tulee minulle heti mieleen ke esitetyn Erilaiset äidit-sarjan äiti, jolla oli 25-vuotiaana 6 lasta, joista vanhin huostaanotettuna, työpaikkoja taidolla välttelevä mies, sossun kustantama ionipyykinpesukone, joka maksaa tuplat tavalliseen uuteen koneeseen nähden, rakennekynnet, iPhone, ostoskorissa lohta, siivutettua juustoa ja erikoisherkkunamivanukkaita ja syksyksi hoitopaikat varattu kolmelle vanhimmalle lapselle, että isin ja äidin on helpompi selvitä vauvan hoidosta. Lapset olivat kaikki vahinkoja, koska kortsu on kuulemma kuin söisi karkkia papereiden kera.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän