Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asentakaa Sports tracker näiden marjareissuilla eksyvien omaisten puhelimiin, näiden seniorikansalaisten

Vierailija
23.07.2020 |

Olin lakassa ja tapasin pari eri ihmistä jotka suositeli sitä. Toinen näytti kävelemäänsä reittiä.

Harmi ettei minulla ole älypuhelinta.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asensin papan puhelimeen Grindrin, sillä saa hoitaa itsensä pois puskasta jos eksyy.

Vierailija
2/20 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niistä puolet edes omista mitään älypuhelinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä jutussa oli ettei ne ota puhelinta taskuun, ettei se putoa.

Ensin pitäisi ommella taskuun vetoketju.

Vierailija
4/20 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tietää etukäteen että mummo kohta eksyy marjametsään vaikka on siellä ikänsä kulkenut?

Ja toisekseen, tuo trackeri pitää muistaa aina laittaa päälle ennen kuin menee metsään, muuten siitä ei ole sen enempää apua kuin puhelimessa valmiina olevasta karttaäpistä.

Vierailija
5/20 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Followmee on hyvä. Aina päällä.

Vierailija
6/20 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne yleensä vanhoja ihmisiä ole jotka eksyy, ne on tottunut metsissä kulkemaan. Ja nuo kännykät voi olla petollisia, ei oikein voi pelkästään niihin luottaa. Esim. mulla kävi kerran niin että kesken metsäreissun tuli kova sade, ja tajusin jonkin ajan kuluttua eksyneeni. No, eipä ongelmaa koska kännykästä löytyy navigointi-appsi. Mutta koko pirun kännykkä ei käynnistynyt, koska oli taskussa kastunut.

Vierailija
7/20 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tietää etukäteen että mummo kohta eksyy marjametsään vaikka on siellä ikänsä kulkenut?

Ja toisekseen, tuo trackeri pitää muistaa aina laittaa päälle ennen kuin menee metsään, muuten siitä ei ole sen enempää apua kuin puhelimessa valmiina olevasta karttaäpistä.

Kai se sieltä soittaa sitten? Ja voihan se kaatua ja murtaa jalkansa vaikka se on koko ikänsä kulkenut siellä samassa paikassa.

Vierailija
8/20 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjastaessa voi kastua. Älypuhelin ei taida pitää siitä.

Vierailija
9/20 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi esim. whatsapp. Sillä voi muualta käsin seurata "marjastajaa", vaikka se ei osaisi itse edes käyttää.

Vierailija
10/20 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne yleensä vanhoja ihmisiä ole jotka eksyy, ne on tottunut metsissä kulkemaan. Ja nuo kännykät voi olla petollisia, ei oikein voi pelkästään niihin luottaa. Esim. mulla kävi kerran niin että kesken metsäreissun tuli kova sade, ja tajusin jonkin ajan kuluttua eksyneeni. No, eipä ongelmaa koska kännykästä löytyy navigointi-appsi. Mutta koko pirun kännykkä ei käynnistynyt, koska oli taskussa kastunut.

Sellaista se on kun pihistelee jollakin 49e huaweillä. Paremmat mallit ovat vesitiivitä.

Vierailija
11/20 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

112 Suomi-sovellus on vielä parempi, sillä voi soittaa hätäkeskukseen, ja se välittää sijaintikoordinaatit hätäkeskukselle, josta voidaan neuvoa vaikka suunta, josta löytyy lähin maantie.

Vierailija
12/20 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi esim. whatsapp. Sillä voi muualta käsin seurata "marjastajaa", vaikka se ei osaisi itse edes käyttää.

Ei kai sitä jaa paikannusta saa asettua niin että se olisi aina päällä?

Vierailija
13/20 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se on kun pihistelee jollakin 49e huaweillä. Paremmat mallit ovat vesitiivitä.

Apple iPhoneX oli kyseessä. Aika uusikin vielä. Alkoi sitten taas toimimaan kun oli autossa lämmennyt ja kuivunut jonkin aikaa.

Vierailija
14/20 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

112 Suomi-sovellus on vielä parempi, sillä voi soittaa hätäkeskukseen, ja se välittää sijaintikoordinaatit hätäkeskukselle, josta voidaan neuvoa vaikka suunta, josta löytyy lähin maantie.

Jaha, ja joku eksyminen sienimetsässä sitten nykyisin on syy soittaa 112?

Vierailija
15/20 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apple iPhoneX oli kyseessä. Aika uusikin vielä. Alkoi sitten taas toimimaan kun oli autossa lämmennyt ja kuivunut jonkin aikaa.

Noh noi iphonet nyt on sellaista laatua että sammuu kun ulkona on -5 astetta vaikka olisi taskussa.

Vierailija
16/20 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kohta avmammat laittamassa pettäjäpuolisoilleen paikannukset salaa päälle.

Vierailija
17/20 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pulassahan siinä silloin ollaan ja oletetaan nyt kyseessä olevan vanhus, kun niistä täällä puhutaan. Läheiselle soittaminen ei auta, kun ei se läheinen tiedä vanhuksen koordinaatteja

Vierailija
18/20 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa 8tunniksi, syö kyllä akkua. Tuo 112 sovellus on hyvä jos on tolkuissaan. Operaattori voi aina paikantaa tolkuttomankin poliisin pyynnöstä.

Vierailija
19/20 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta saa soittaa jos on eksynyt. Ja pitääkin.

Vierailija
20/20 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä jotain. Datan kulutus.  

https://yhteiso.telia.fi/t5/Kysy-ja-keskustele-palstan/Sports-tracker-d…