Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekeekö täällä joku neljän päivän työviikkoa?

Vierailija
23.07.2020 |

Minulla olisi mahdollisuus alkaa tehdä työtä 4 päivää viikossa, myös täysiaikaisena saa halutessaan olla. Taloudellisesti neljän päivän työviikko onnistuisi kyllä. Olisi kiva kuulla kokemuksia teiltä jotka teette 4 pvää/viikko, mitä olette tykänneet? Kaikkea saa kertoa mitä mieleen tulee.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai 4 päivän viikko jos talouskin sen kestää. Kuka nyt töissä haluaa asua.

Vierailija
2/17 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 päivää, 3 vapaata kuulostaa aika kivalta. Kelpais!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt jo monta vuotta. Helpottaa työn ja perheen yhdistämistä ja auttaa jaksamaan vaativassa työssä.

Vierailija
4/17 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt nelipäiväistä viikkoa useamman vuoden. Sopii elämäntilanteeseen loistavasti, on aikaa ja energiaa lapsille paremmin. Lasten pakollisiin juttuihin pääseminen onnistuu helpommin. Hammaslääkärit, vanhempainvartit ym. jutut voi sopia vapaapäiviksi niin ei tarvi säätää poissaoloja työpäivänä.

Vierailija
5/17 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehdottomasti kokeilla jos mahdollista. Vaikutukset ovat ainoastaan positiivisia, paitsi toki se palkassa hieman näkyy, mutta sehän ei ollut ongelma joten anna mennä.

Vierailija
6/17 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt  nelipäiväistä työviikkoa viimeisen viiden vuoden aikana ja olen tykännyt. On jäänyt enemmän aikaa ihan itselle, sekä ehtinyt nauttia elämästä aivan eri tavalla. Tuntuu, että työviikostakin palautuu paremmin, kun on enemmän vapaa-aikaa sen lisäksi, että kuitenkin hoitaa myös perheen asioita/kotia.

Normaali kaksipäiväinen vkonloppu tuntuu vain niin lyhyeltä, kun toinen päivä menee aina asioiden hoitamiseen, kodinhoitoon jne. ja sunnuntaina tulee jo pohdittua seuraavan vkon työjuttuja ja lapsen koulujuttuja. 

Vierailija
7/17 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein vuoden verran, en tykännyt.

Itsellä tuli aika pitkäksi kun oli liikaa vapaata, lapset isoja ja työssäni oli myös viikonloppu vuoroja joten ei ollut ylimääräisistä vapaista iloa jos olivat viikolla kun muut koulussa/töissä ja sitten kun muut vapaalla olin itse töissä.

Nyt onneksi tasainen ma-pe 8-16 ja vkonloput aina vapaana työ.

Vierailija
8/17 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tein vuoden verran, en tykännyt.

Itsellä tuli aika pitkäksi kun oli liikaa vapaata, lapset isoja ja työssäni oli myös viikonloppu vuoroja joten ei ollut ylimääräisistä vapaista iloa jos olivat viikolla kun muut koulussa/töissä ja sitten kun muut vapaalla olin itse töissä.

Nyt onneksi tasainen ma-pe 8-16 ja vkonloput aina vapaana työ.

3 päivää viikossa on sulle liikaa vapaata? No huh 😳

Itse tekisin mielelläni vailla 2 päivän työviikkoa jos olisi taloudellisesti mahdollista.

Vierailija
9/17 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen lomautettuna päivän viikossa. Mutta tuloihin vaikuttaa alle 100e/kk joten tässä on enemmän positiivista kuin negatiivista, 3 päiväiset viikonloput jne.

Vierailija
10/17 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä päiväinen työviikko ei kaada kenenkään taloutta. Jos sitä kautta saataisiin työllistettyjä uusia työntekijöitä, niin sehän olisi win-win -tilanne.

Vierailija
11/17 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 päiväsestä viikosta saa ihan hyvän palkan+ vapaata eli en löydä siitä mitään huonoja puolia. Sekin on mielestäni ihan sama onko 3 vapaata putkeen vai yksi vapaa keskellä viikkoa. Jos on 3 vapaata putkeen niin kiva juttu, mutta jos on myös arkivapaita niin nehän on ihan mahtavia, mikäs siinä ja tauottavat mukavasti työviikkoa.

Vierailija
12/17 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tarkistaa loma-aikojen palkkaus etenkin jos on kuukausipalkalla. Itselle tuli yllätyksenä, että maanantaille tai perjantaille osuva lomapäivä vei palkan 3 päivältä.

Vierailija
13/17 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuen työnluonteesta kannattaa pitää huoli, että et joudu tekemään viiden päivän töitä neljässä päivässä. Tämä voi olla joillekin työkavereille jne. vaikea ymmärtää. 

Vierailija
14/17 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Sopii tälle av-palstalaiselle hyvin, jää aikaa täällä hengailuun.

Vierailija
15/17 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuen työnluonteesta kannattaa pitää huoli, että et joudu tekemään viiden päivän töitä neljässä päivässä. Tämä voi olla joillekin työkavereille jne. vaikea ymmärtää. 

Totta, erittäin hyvä huomio! Omalla kohdallani onneksi kuitenkin työn luonne on se, että neljässä päivässä tehtäisiin neljän päivän työt. :)

Ap

Vierailija
16/17 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt nelipäiväistä kohta pari vuotta ja tykkään todellakin. Taloudellisesti pärjää mukavasti ja yksi lisävapaapäivä viikkoon on lisännyt palautumista ihan huomattavan paljon. Suosittelen jos on mahdollista!

Vierailija
17/17 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kolmipäiväistä. En keksi mitään huonoa puolta. Tietenkin rahaa on vähemmän, mutta mulle ihan tarpeeksi kuitenkin. Mielestäni tämä on ihan älytöntä luksusta. Kai joku unema-ammatissaan oleva tai töistä elämälleen tarkoituksen saava henkilö inhoaisi tätä? Mutta itse en ole koskaan mennyt töihin sydän innosta pamppaillen, joten sopii mulle hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme