Naapurin vanhus rikkoi pesukoneemme :(
Eläkeläismies asensi koneen paikoilleen ja rikkoi alle vuoden vanhasta koneesta osan.
Hän syyttää tapahtuneesta meitä.
Meidän olisi pitänyt ymmärtää, ettei hän osaa asentaa konetta...
Huoltoliikkeen lasku 250 euroa.
Kommentit (17)
Olin sairaana, mies oli työmatkalla ja pesukoneeseen piti asentaa uusi poistoletku.
Vanha naapuri kiersi poistoletkun niin tiukkaan, että magneettiventtiili murtui koneen takaa.
Huoltomiehen käynti, osan tilaus ja huoltomiehen toinen käynti. Kallis lasku.
Ikävä tilanne.
Eläkeläismies tajusi ongelman vasta sen jälkeen, kun koneen taustasta ryöppysi suuri määrä vettä.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 21:09"]
Omavastuuosuus lienee tuo parisataa mikä vahingon arvokin oli.
[/quote]
Hanki parempi vakuutus.
No mene rikkomaan hänen pesukoneensa niin olette sujut.
Naapurin vanhus ei sitä konetta rikkonut, vaan teidän oma typeryytenne. Jos ei itse osaa, kannattaa pyytää heti paikalle ammattilainen, ei pyytä ties ketä "vastaantulijaa" asennushommiin.
Miksi se poistoletku oli pakko asentaa juuri silloin? Halvalla ei saa hyvää, se pätee kaikkeen.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 22:45"]
Olin sairaana, mies oli työmatkalla ja pesukoneeseen piti asentaa uusi poistoletku.
Vanha naapuri kiersi poistoletkun niin tiukkaan, että magneettiventtiili murtui koneen takaa.
Huoltomiehen käynti, osan tilaus ja huoltomiehen toinen käynti. Kallis lasku.
Ikävä tilanne.
Eläkeläismies tajusi ongelman vasta sen jälkeen, kun koneen taustasta ryöppysi suuri määrä vettä.
[/quote]
Jos sä olit niin sairas ettet kyennyt sitä letkua asentamaan niin ethän sä pyykätäkään olis jaksanut. Eli kone olis hyvin voinut odottaa miestä työmatkalta tai sun paranemista. Miksi helkatissa piti naapurin eläkeläinen pyytää sitä korjaamaan?
En nyt jaksa käydä koneen takana kurkkimassa, mutt eikö ne magneettiventtiilit ole tuloletkussa eikä poistoletkussa?
Mulla on ihan hyvä kotivakuutus, kun tuollaiset pikkuvahingot maksaa itse ja pitää omavastuun suurempana, niin vuosien varrella säästää vakuutusmaksuissa ihan kivasti. Ja jos sitten koko talo tuhputuu, niin joku tonnin omavastuu ei siinä tunnu missään.
Sairastan syöpää. Useampi pieni lapsi perheessä. Puhuin eläkeläläisen kanssa ja hän tarjoutui asentamaan koneen.
Nii-in, mitäs yrititte säästää ja hyväksikäyttää eläkeläisnaapurianne.. Siitäs saitte mokomat!
miksi ette ottaneet asentajaa? tai asentaneet itse? pesukone on todella helppo asentaa itse (ja ihan tavallinen nainen olen).
Talkoiden ihanuuksia.... Tälläinen on mahdollisia, kun apuna amatööri.
Ei auta muu, kuin maksaa viulut ja seuraavalla kerralla miettiä tarkemmin mitä hommia teettää talkoolaisella.
Miten ihmeessä hän onnistui särkemään sen? Mitä meni rikki?
[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 20:58"]
Kotivakuutus!
[/quote]
Omavastuuosuus lienee tuo parisataa mikä vahingon arvokin oli.
Miksi ihmeessä teettää naapurilla joka itsekin sanoo ettei osaa??? Ja miten vaikea on vääntää sitä jakaria ihan itse?
MInkä siinä voi saada rikki?
Nimimerkillä nainen ja 4 pesukonetta asentanut
Myös minä haluan vastauksen näihin kahteen kysymykseen:
- Mikä on niin kallis osa, jonka voi rikkoa sitä asentaessa? Minä en ole onnistunut rikkomaan kuin letkun, ja senkin vanhasta koneesta.
- Miten se naapurin eläkeläinen pääsi käsiksi teidän koneeseen? Miksi ette kieltäneet tulemasta ja asentaneet itse?