Voiko hiiligrillillä tehdä oikeaa ruokaa vai pelkkää makkaraa?
Kommentit (38)
Kesäisin ei tule tehtyä juuri muuta kuin grilliruokaa. Weberin brikettigrillillä on tullut paistettua niin ribsit, kokonaiset kanat, savustettua kalat ja ties mitä muutakin. Pois en vaihtaisi. Makkaraa en kyllä paista juuri koskaan, yök.
Kaasugrilliin en koske, saman lopputuloksen saa ihan hellallakin, en ole koskaan ymmärtänyt noiden suosiota muuten kuin helppouden osalta, mutta tosiaankin kun saman lopputuloman saa keittiössäkin...
No meillä tehdään grillissä makkaraa ehkä kerran kesässä:) Eli kaikkea muuta muina päivinä...
Herkkuna picancha, ribsit, entrecote,vartaat - kaikki liha missä on omaa rasvaa. Kana on vähän huono kun tuppaa kuivahtamaan. Kalaa ja kasviksia folionyyteissä. Mitäs vielä??
Ja vieläpä pallogrillissä ison valkoisen okt:n terassilla:D
MUAHHAHAHAAHAHAAA!!! Vai, että harrastajalla aina kaasugrilli.... Kaasu on parilointia.
Hiili/briketti on grillaamista. Toki hiilien laadukkuudella on jotain väliä, mutta tärkein on itse grilli. 40 euron pallogrillillä ei paljon makkaraa ja maissia kummempaa grillailla. OIKEAT grillaajat hankkivat itselleen Weberin tai vastaavan laitteen sekä piippusytyttimen tietenkin. Hyvä hiillos pysyy tasaisella ja helposti kontrolloivalla lämmöllä samoin tein 2 tuntia ja ylöspäin.
Noi voi villu. Nyt vasta kerrotte, syksyllä ostin kaasugrillin alesta ja nytkö se sitten onkin turhis.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko kaasugrillissä samanmakuinen ruoka kuin uunissa? Ainoastaan nopeammin.
Kyllä.
Pihvejä on paistettu ja aina onnistunut. Pitää grillata hiilloksella, ei tulella. Tulella grillaaminen on se, mikä tuo sivumaun ja polttaa.
LOL Tähän kysymykseen vastaamalla aloitin urani vauvapalstalla.
Siis ei voi, ihmiset ovat vain luulleet että voi, muutaman tuhat vuotta.
Oikeasti olen järkyttynyt nykyteinien käsittämättömästä avuttomuudesta ja tietämättömyydestä.
Minusta hiiligrilli jättää ruokaan hyvän maun :) vaihettiin kaasu hiileen pari kesää sitten. Eikä ne pala tai jää raa'aksi sisältä, jos vain osaa:)
Vierailija kirjoitti:
Minusta hiiligrilli jättää ruokaan hyvän maun :) vaihettiin kaasu hiileen pari kesää sitten. Eikä ne pala tai jää raa'aksi sisältä, jos vain osaa:)
Ruoat sana jäi tuolta välistä..
Oon hiiligrillillä kokannut onnistuneesti seuraavaa: paprikaa, sieniä, makkaraa, grillitassuja, kanafileitä.
Eräsmies kirjoitti:
Oon hiiligrillillä kokannut onnistuneesti seuraavaa: paprikaa, sieniä, makkaraa, grillitassuja, kanafileitä.
Kana tulee hiilillä todella hyvän makuiseksi!
Weberi-hullulle tiedoksi: maailmalla nuo weberit on niitä parin kympin huoltsikkarillejä. Joku markkinamies vaan keksi myydä ne tänne jonain premiumina.
hyvää saa kun tekee hyvää ruokaa nam
Kaasu on ihan hyvä satunnaisille grillaajille, joille nopeus ja helppous on tärkeitä. Hiili- tai puugrilli on sitten hifistelijän ja asiaan syventyneiden harrastajien valinta.
Makkarakin on oikeaa ruokaa. Piste.
Suomalaisten rillailuvatsoista päätellen ihan sama kummalla grillaa. Ihraa tulee samanverran kaikilla grilleillä.