Mitä laskuja teillä on?
Usein kun puhutaan menoista ja rahojen riittämisestä tai riittämättömyydestä, nousee esiin käsite laskut. Että laskuja on paljon ja niitä ei välttämättä saa kaikkia maksettua ajoissa. Laskuihin ei siis ilmeisesti kuulu ruokakauppakulut eikä vuokra.
Asun itse kerrostalossa vuokralla, olen autoton, lapseton, hiljattain työelämään siirtynyt alle 30 v nainen. Minulla on seuraavat säännölliset laskut:
Puhelinliittymä (n. 15€/kk)
Sähkö (n. 10€/ 3kk)
Vakuutus (n. 70€/v)
Siinäpä ne. Juoksevia menoja on toki muitakin, mutta varsinaisia laskuja ei. Ihmettelen, mitä kaikkia laskuja muilla on ja miksi juuri niiden laskujen maksaminen on usein hankalaa (en yritä tässä nostaa itseäni jalustalle vaan aidosti haluan oppia ja ymmärtää erilaisia elämäntilanteita). Mitä kaikkia laskuja teille tulee ja millaisia summia niihin menee?
Kommentit (33)
Olen ihmetellyt ihan samaa, minulla laskut puhelin, vakuutukset ja sähkö n. 100€/kk yhteensä. Ja olen 2 lapsen yksinhuoltaja. Olen tullut siihen tulokseen että nämä mysteeri laskut koskevat ihmisiä joilla on omakotitalo, auto, harrastuksia ja eläimiä. Eli valintoja.
Omakotitalossa on öljy, sähkö, vakuutukset ja kiinteistövero, sekä huoltoja mm. jätehuolto ja nuohous. Autosta vero ja vakuutukset.
Lasten vakuutukset, oma tapaturmavakuutus. Kuituliittymä sekä puhelinliittymät.
Ei näistä oikein mitään voi karsia ja kaikki mahdollinen on kilpailutettu.
Laskuilla tarkoitetaan usein osamaksuja
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt ihan samaa, minulla laskut puhelin, vakuutukset ja sähkö n. 100€/kk yhteensä. Ja olen 2 lapsen yksinhuoltaja. Olen tullut siihen tulokseen että nämä mysteeri laskut koskevat ihmisiä joilla on omakotitalo, auto, harrastuksia ja eläimiä. Eli valintoja.
Mitä ihmeen mysteerilaskuja?
Meillä ok-talo, muttei mitään mysteerilaskuja.
Rahat riittää ihan hyvit.
netit ja puhelinliittymät (100€/kk)
vakuutukset, (150 e/kk)
sähkö (100 e/kk)
sijoituslainojen lyhennykset (350 €/kk)
asuntolainan lyhennys (1500 €/kk)
Yhtiövastike (320 €/kk)
polttoainelasku (400 €/kk)
tuossa ne tärkeimmät.
Vierailija kirjoitti:
Laskuilla tarkoitetaan usein osamaksuja
Juu, otin sähkön osarilla kun ei ollut varaa maksaa kaikkea sähköä kerralla.
Jos av:lla mainitaan "laskut", niin kyseessä on hömpötyksiin tuhlatut rahat. Sen takia asianomaiset eivät koskaan suostu kertomaan yksityiskohtaisesti, mistä on kyse.
Vuokra, sähkö, vesi, vakuutukset ja verot, nettiliittymä, puhelinliittymä + puhelimen osamaksu, auton kuukausierät, luottokorttilaskut (joihin sisältyy luottokortilta veloitetut kuukausimaksut erilaisista palveluista), erilaisista nettiostoksista tulevat laskut esim. zalandosta tilatut vaatteet, kengät ym., lehdet, erilaiset jäsen ym. maksut, liitto, sali, harrastusseura ym.
Tässä nyt muutamia mitä tuli ensimmäisenä mieleen, saattaa olla muitakin vielä. Miettikääpä ihan oikeasti tai katsokaa verkkopankista vaikka muutaman kuukauden ajalta tulleet laskut, ei ne jää vain muutamaan.
Netti, puhelin, kotivakuutus, liikennevakuutus, sähkö, päivähoito, autovero.. näitähän riittää.
Vierailija kirjoitti:
netit ja puhelinliittymät (100€/kk)vakuutukset, (150 e/kk)
sähkö (100 e/kk)
Yhtiövastike (320 €/kk)
tuossa ne tärkeimmät.
Ei kai polttoainetta makseta laskulla? Vastikkeet ja lyhennyksetkin vähän niin ja näin meneekö lasku-kategoriaan.
Vierailija kirjoitti:
sähkö (100 e/kk)
Yhtiövastike (320 €/kk)
tuossa ne tärkeimmät.
Mitä teet työksesi ja minkä ikäinen oikein olet? Sullahan menee melkein kolme tonnia jo noihin laskuihin joten tuloja pitää olla varmaan jotain 6-8k että "rahat riittää ihan hyvin"? :O
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sähkö (100 e/kk)
Yhtiövastike (320 €/kk)
tuossa ne tärkeimmät.
Ei kai polttoainetta makseta laskulla? Vastikkeet ja lyhennyksetkin vähän niin ja näin meneekö lasku-kategoriaan.
Minä maksan. Tankkaan appilla ja maksan kerran kuussa laskun pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sähkö (100 e/kk)
Yhtiövastike (320 €/kk)
tuossa ne tärkeimmät.
Kyllä kai sen voi laskullakin maksaa jos on jonkin huoltoasemaketjun kanssa sopimus/tili. Mulla on ainakin työautossa polttoainekortti ja siitä tulee lasku firmalle mitä on sillä tankannut, nämä pitää sitten tarkistaa ja liittää mukaan kuitit ja ajopäiväkirjan merkinnät koska kytätään ettei sillä kukaan tankkaa omaa autoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sähkö (100 e/kk)
Yhtiövastike (320 €/kk)
tuossa ne tärkeimmät.
Et oo bensakortista kuullut?
-puhelin+netti, 30e/kk
-sähkö n. 20e/kk
-lääkkeet n. 60e/kk
-kotivakuutus 180e/v
-matkakortti n. 50e/kk
-liikuntakeskus 600 e/v
-liiton ja kassan jäsenyys 120e/v
-järjestön jäsenyys 42e/v
Sitten on yllättäviä laskuja, joita en voi ennakoida enkä niihin vaikuttaa, eli lääkärikuluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sähkö (100 e/kk)
Yhtiövastike (320 €/kk)
tuossa ne tärkeimmät.
Mitä teet työksesi ja minkä ikäinen oikein olet? Sullahan menee melkein kolme tonnia jo noihin laskuihin joten tuloja pitää olla varmaan jotain 6-8k että "rahat riittää ihan hyvin"? :O
erikoisasiantuntijana isossa pörssiyhtiössä. Palkka on parempi kuin valtaosalla esimiehistä tässä yhtiössä. Tiedän kun olen ollut esimiehenäkin. 4-kymppinen
Auto käy kalliiksi mutta ei tule toimeen ilman sitä. Muut on minimissä.
Vierailija kirjoitti:
Vuokra, sähkö, vesi, vakuutukset ja verot, nettiliittymä, puhelinliittymä + puhelimen osamaksu, auton kuukausierät, luottokorttilaskut (joihin sisältyy luottokortilta veloitetut kuukausimaksut erilaisista palveluista), erilaisista nettiostoksista tulevat laskut esim. zalandosta tilatut vaatteet, kengät ym., lehdet, erilaiset jäsen ym. maksut, liitto, sali, harrastusseura ym.
Tässä nyt muutamia mitä tuli ensimmäisenä mieleen, saattaa olla muitakin vielä. Miettikääpä ihan oikeasti tai katsokaa verkkopankista vaikka muutaman kuukauden ajalta tulleet laskut, ei ne jää vain muutamaan.
Liiton maksu menee suoraan palkasta, tavaroita taas en tilaa laskulle vaan maksan verkkopankista heti pois. Ei ole luottokorttia eikä laskutettavia tilauksia/jäsenyyksiä ainakaan tällä hetkellä. Harrastuslaskut ymmärrän, itsellä kuitenkin sentyyppinen harrastus että sarjakortille ladataan arvoa rahalla etukäteen. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
-puhelin+netti, 30e/kk
-sähkö n. 20e/kk
-lääkkeet n. 60e/kk
-kotivakuutus 180e/v
-matkakortti n. 50e/kk
-liikuntakeskus 600 e/v
-liiton ja kassan jäsenyys 120e/v
-järjestön jäsenyys 42e/v
Sitten on yllättäviä laskuja, joita en voi ennakoida enkä niihin vaikuttaa, eli lääkärikuluja.
Meneekö tässäkin varsinaiset laskut ja muut maksut vähän sekaisin? Matkakortti ja lääkkeet laskulla?
Vakuutus+vero autoon.
Puhelinlasku.
En tiedä summia, ovat e-laskuina, enkä ole katsonut.
Mies hoitaa talon kulut.