Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siskon lapsi yökylään?

Vierailija
13.06.2013 |

Pikkusisko soitti ja kysyi, voisiko tuoda vauvansa meille pe-su hoitoon. He menisivät mökille kaveriporukalla. Mä en tiedä, miten saisin sanottua, etten halua. Kysyin, että mikseivät vie miehen vanhemmille. Ei kuulemma kehtaa, kun juhannuksen on siellä kuitenkin. Yksinkertaisesti en vaan haluaisi lähteä tähän yhtään. On meillä ennen omaa lasta ollut joskus lapsenvahtina joitain tunteja ja maksettu on joka kerta, koska sisko on paljon nuorempi ja vähissä varoissa. (oli 17v. mun saadessa lapsen, ikäeroa meillä 13v.) Olen sanonut, että voin joskus hänen lastaan hoitaa, jos tarvii, mutta en mä nyt ihan viikonloppua tarkoittanut. Yksikin yö menisi, jos toisivat illan päästä ja hakisivat seuraavana päivänä ajoissa. Mutta nyt toisivat meille huomenna jo kahden maissa ja nouto olisi todennäköisesti jo su iltana. En vaan millään jaksaisi, vauvansa on mulle käytännössä vieras ja on tosi raskasta hoitaa vierasta vauvaa kylmiltään tuollainen pätkä.

Ja nyt jo puhelimessa oli aika ärtynyt, kun en heti luvannut vaan sanoin miettiväni. Miten saisin sanottua, etten halua hoitaa koko viikonloppua? Tietää, ettei meillä ole menoa. Oikeasti mua laiskottaa. Omat lapset on jo 6 ja 4. Elämä on just helpottunut ja hoitoapua ei pahemmin ole koskaan ollut. En osaa sanoa, olenko edes kaivannut, mutta en oikein ymmärrä noita jatkuvia vauvojen yökyläilyjä. En koe, että olisin mitään velkaakaan, koska jokaisesta hoidosta on maksettu 10 Euroa/h hänelle.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osaa nähdä tätä velvollisuusasiana, en mä osaa sitä niin ajatella. Mä en myöskään haluaisi toisen vauvaa hoitaa viikonloppua ellei ole nyt joku sairaalapakkosauma tms. 

Vierailija
2/8 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siskosi vauvaa käy sääliksi, useampana viikonloppuna hoitoon jotta vanhemmat pääsevät juhlimaan :( ja näyttää olevan ihan sama, onko hoitaja vauvalle tuttu vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pienestä vauvasta on kyse? Miten siskosi voi ylipäätään ajatella jättävänsä vauvaa hoitoon kenellekään? Eiköhän nuo tuollaiset kaverviikonloput ole vähän aikaa jäissä kun on kerran päättänyt lapsen saada. Näin mun mielestä.

Vierailija
4/8 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille siskolle, että Suomi on pullollaan hyviä vanhempia jotta odottavat adoptiota. Että voi harkita antavansa lapsensa sellaiseen jos liian kiire bilettämään.

Vierailija
5/8 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nyrkkisääntö ole, että 1-vuotias voi olla yhden yön hoidossa, 2-vuotias kaksi yötä jne? Ei pienen vauvan kuulu olla äidistään erossa jos ei ole ihan pakko! Ja kännäys ei ole mikään syy. Kuulostaa vähän siltä, ettei vauvan äiti ole muodostanut vauvaan minkäänlaista kiintymyssuhdetta :-(

Vierailija
6/8 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tämä viikonloppu teillä ja seuraava miehen vanhemmilla? Okei, vain kaksi viikonloppua, mutta peräkkäisinä viikkoina. Nyt haloota tuoreelle äidille, bileitä menee ja tulee. Ei niissä kaikissa tarvii edustaa.

Sanot sille, että vauva varmasti mielellään viettäisi aikaa rakastavien vanhempiensa kanssa tämän viikonlopun, kun isovanhemille menee seuraavana viikonloppuna.

Vierailija
7/8 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin menisin kanssa pääsääntöisesti tuolla ikäohjeella: kuukauden ikäinen vauva, hoidossa ja erossa äidistä 1h, 2 kk= 2h jne. 1 vuoden vanha, 1 vuorokausi, 2-vuotias kaksi yötä jne. Tuohon tahtiin, ellei ole jotakin ihan pakkotilannetta, sairastumisia tms. Jos siis on vuoden vanha, niin sanoisin, että vuorokauden voin hoitaa, mutta sitten äiti takaisin. Pieni lapsi ei osaa hahmottaa eikä ymmärtää onko hänet hylätty vai onko äiti tulossa takaisin, ihan turhaa stressiä pienelle.

Vierailija
8/8 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi hoitoon jos kerran ajatus jo tuntuu huonolta. En ainakaan koko viikonlopuksi, max. 1 yö. Sano, että valitettavasti nyt olisi ei ole sellainen, että olisit kiinni vauvassa koko ajan skarppina. Sanot, että olet nukkunut huonosti ja edes viikonloppuna haluaisit nukkua kun kerran siihen olisi mahdollisuus. Ehkä joskus toiste, mutta ei nyt.. Ja kun tämän sanot, et enää muuta mieltäsi vaikka mitä vinkumista tulisi, lopetat vaikka puhelun siihen. Jos tekstiviesteillä alkaa tulla pommitusta, niin laitat vain viestin takaisin, että päätös on tehty ja siinä pysytään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä