Mies katselee kuvia koneella...
Av-mammat auttakaa!
Mieheni katselee päivittäin koneelta kuvia, ja se loukkaa minua. Tahtoisin ymmärtää, koska syy on takuulla pihtaamisessani. Meillä on pieni vauva, ja mun naiseus ja halut sitä myöten ovat täysin kateissa. Seksiä ei ole ollut synnytyksen jälkeen (4 kk) ollenkaan.
Raskaus ja synnytys olivat kammottavia kokemuksia eivätkä millään tavoin "vahvistaneet naiseutta", tunnen itseni räjähtäneeksi maitokoneeksi enkä halua edes tietää mitä alakertaan kuuluu kaikkien tikkien jälkeen... Miten tästä pääsee eteenpäin? Haluaisin haluta :( :(
En ole erityisen väsynyt vauvan hoidossa, miehessä ei ole muuta "vikaa" kuvien katselun jälkeen. Tiedän tasan tarkkaan mitä mies katselee netistä, kun ei ole mikään erityisen hyvä koneenkäyttäjä, poistaa kyllä sivuhistorian mutta esim. suosikeista näen. Ei ole erityisen rumiakaan kuvia, ihan vaan sensuelleja ja oikeastaan ihan kauniitakin kuvia. Häiritsee tuo sivuhistorian poistokin, luuleeko se mua tyhmäksi vai mitä? Kerran asiasta räjähdin, mutta en ole suoranaisesti kieltänytkään.
Vaikuttaako imetys seksuaalisuuteen näin paljon? Vai onko mulla traumoja synnytyksestä/alitajuinen raskaaksi tulemisen pelko vai mikä ihme viiraa? Kauanko tämä kestää? Asia häiritsee aika paljon ja pelkään että kuiva kausi vaan jatkuu ja jatkuu ja kaataa viimein koko suhteen.
Miten teillä on mennyt ja miten tälläisestä on palauduttu vai onko?
Kommentit (28)
4 kuukautta on vähän enemmän kun 2 viikkoa. Sitäpaitsi eihän sulla ja vielä vähemmän miehelläsi ole mitään tietoa siitä kuinka kauan haluttomuutesi jatkuu. Sehän voi jatkua monta vuotta, jos asian antaa vaan olla. Aika pientä toi kuvien katselu siihen nähden...
Kannattaa ottaa asia neuvolassa puheeksi, saat varmasti keskusteluapua. Nimittäin jos tilanne jatkuu pitkään, en sano että miehesti välttämättä pettäisi, mutta hän saattaa katkeroitua. Niin kävi minulle omassa avioliitossani, kun miehen haluttomuus jatkui useamman vuoden, eikä hän ollut halukas hakemaan apua. Se vaikutti niin monella tasolla meidän suhteeseen, itsetuntoon jne... Meidän puolelta siihen liittyi vielä kyllä uskottomuus ja valehtelu syystä miehen puolelta...
[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 09:33"]
Olen itse huomannut, että silloinkin kun ei huvita eikä tee pätkääkään mieli, niin seksiin vain pitää ryhtyä. Koska koskaan sen jälkeen en ole katunut:
a) siihen ryhtymistä
b) miehelle tuottamaani hyvää oloa ja orgasmia
c)itse saamaani hyvää oloa ja orgasmia
d) läheisyyttä
e) sekä miestä sekä minua lähentävää vaikutusta mikä seksilläkin arjessa on
Moni valittelee, että seksiä ei ole, koska ei ole läheisyyttä. Minusta se on myös niin, että läheisyyttäkään ei ole jos ei ole seksiä. Koska nämä kaksi asiaa ruokkivat toisiaan ja siksi on molempien vastuu hoitaa niitä. Jos ei huvita niin asiaan ryhtymällä se alkaa kyllä huvittamaan. Et kadu sitä hyvää oloa jälkikäteen. Et sitä oloa minkä annat etkä sitä mitä saat.
[/quote]
Aamen!
Jos ei aina ole itse kiinnostunut yhdynnästä tms, niin tilanne on aika helppoa pelastaa ottamalla mieheltä vaikka suihin välillä. Osoittaa miehelle sillä tavalla, että välittää myös hänen hyvinvoinnistaan yms. Ei se nyt voi niin kamalaa olla tuottaa toiselle mielihyvää, vaikka ei itseään aina innostaiskaan.
T: Nainen 32 v.
Läheisyyden puute johtaa usein myös halutomuuteen ja seksiongelmiin. Onko teillä muuten asiat kunnossa? Voisitko vaikka yrittää viettää yhteistä aikaa keskustelleen ja muutoin kontaktia hakien, ilman vaatimuksia seksistä? Tunnelman pitäisi olla avoin ja rento, pikkuhiljaa toisen hyväksymällä syntyy myös läheisyyttä joka on paljon merkityksellisempää kuin seksi.
Mä en ole muuten koskaan ymmärtänyt tuota, että jos ei seksi kiinnosta, niin ota edes suihin? Mun mielestä siihen nimenomaan pitää olla tietty vireystila, enemmänkin kuin yhdyntään. Aktissa on helppo olla passiivinen (jos se miehelle riittää), ja siinä kuitenkin tulee itsellekin hyviä fyysisiä tuntemuksia, jolloin kuin vahingossa alkaa nauttia. Joku passiivinen suuseksi on kuitenkin jo ajatuksena todella outo, voiko mies tosiaan nauttia pelkästä fyysisestä tuntemuksesta, kun penis liukuu suussa? Eikö siinä nimenomaan tarvita sitä naisen aktiivisuutta, enkä tarkoita pelkästään liikettä sisään-ulos, vaan sitä halua tuottaa nautintoa, katsekontaktia, leikkisyyttä, mielikuvitusta tempon, liikeratojen, suun/käsien vaihtelun suhteen yms. No, haluttomuus ei onneksi ole oma ongelmani (mutta sympatiat siitä kärsiville naisille, ja heidän miehilleen - ja toisinkinpäin!), mutta jos nyt ei ihan fiiliksissä ole valmiiksi, kun mies taas on, niin helpompi mun on löytää se fiilis ja muutenkin helpompi lähteä mukaan yhdyntään, kuin heittäytyä siinä ottamaan ohjat suuseksin tarjoamisen muodossa.
No joo, meillä on ollut pidempiä ja lyhyempiä taukoja seksissä syystä tai toisesta, mutta kumpikaan meistä ei ota sitä kovinkaan vakavasti. Ei ole ollut tarvetta kummallakaan mihinkään ulkopuolisiin juttuihin tai kuvien kyyläämiseen netistä. En kyllä itse kestäis päivääkään tuollaista pussien-tyhjentäminen-tavalla-tai-toisella-on-pakollista-päivittäin -miestä. Ja onneksi ei ole tarviskaan.
Katsele itse alastomien miesten kuvia koneelta. Mies ei voi tähän mitään mussuttaa koska on itse syyllistynyt samaan.
Kiitos 18 asiallisesta vastauksesta. Mun pitäisi tosiaan keksiä, että mikä tässä taustalla on ja sitä pohdin tuolla alussa jo. Kai se on terve merkki että asiaan edes herää, suunnilleen ajoissa. Puhun kyllä neuvolassa vaikka jos en pian saa ongelmaa ratkaistua kun harmittaa tämä tilanne...
19 kiitos myös, tätä asiaa olen kanssa miettinyt, että pitäisi vain aloittaa. Mies odottelee ilmeisesti aloitetta, on kyllä seksistä puhunut/ollaan puhuttu mutta ehkä siitä on liian kauan ja aloitteen teko on vaikeaa :( En tajua miksi tämä on niin vaikeaa nyt. Haluttaa jo tietyllä tapaa, alkuun pääseminen vaan nyt on niin työlästä.
Voiko täysimetyksellä olla vaikutusta seksuaalisuuteen ?
Muille vielä : kaikki muu kuin tämä haluttomuusasia on ihan hyvin, en halua viettää loppuelämääni ilman seksiä, en nyyhkytä nurkassa tämän palstan kommenttien vuoksi, minussa on katsottavaa ihan yhtä paljon kuin ennenkin (enää ei huomaa että koskaan olisin lasta saanutkaan, pukeudun, peseydyn ja meikkaan edelleen joka ikinen aamu) ja omaa suhtautumistani juuri yritän muuttaa enkä kiellä kuvien katselua. Hieno homma jos teillä ei ikinä ole ollut haluttomuutta. Voi vielä joskus tulla.