Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei äidillä ollut mitään toivoa

Vierailija
22.07.2020 |

Siivoilin kaappeja tänään ja sormiin osui pieni musta kansio jonka välissä valokuvia mm äidin hautajaisista ym äitiin liittyvästä ja sitten kuolintodistus.
Se on aika karu paperi lukea, kirpaisee aikalailla vaikka tapahtuneesta tulee nyt marraskuussa jo 15v, uskomatonta..
Kuolintodistuksesta: v.2002 operoitu oikean rinnan duktaalisen karsinooman vuoksi, jo tässä vaiheessa todettu luustometastasointi ja myöhemmin maksametastasointi.
Menehtynyt 47v ja kuoleman aiheuttaja laajalti levinnyt rintasyöpä, carcinoma ductale mammae 1dx cum metastasibus l.metastasoitunut rintasyöpä.

Nyt sitten itkettää, muistan sen viimeisen illan ja yön kuin eilisen, kun se sitten oli ohi ja äiti pääsi tuskistaan. Ja sen kalman hajun äidin ympärillä ja huoneessa jossa olin hänen kanssaan. Tajunnan taso oli tod heikko, kerran havahtui hetkeksi kun taputtelin poskea, ärtyi siitä, mutta halusin että kuulee että rakastan ja kuulikin, koska vastasi siihen samalla tavalla vaikka lause jäikin kesken ja vaipui taas sinne jonnekin.

Olen itse nyt sen ikäinen, että n.1v ajan olisin sairastanut, jos olisi niinkuin äidillä, ja elinaikaa olisi n.3v.

Ahdistaa ja on ikävä. Miten sitä jaksoi tuonkin ajan, varmaan omat pienet lapseni antoivat voimia ja syytä nousta aamuisin sängystä. Vieläkin itkettää se, että he eivät saaneet mummoaan kauempaa pitää, olivat 2-ja 4v tuolloin.
Ja se äidin luopumisen tuska, se on ollut jotakin hirveää, hänen nuorimmaisena oli silloin vasta 15v..

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini kuoli samasta syystä pari vuotta sitten. Tiedän tuon musertavan surun💞

Vierailija
2/6 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten surullinen tarina. Mulla kuoli isä haimasyöpään 73 vuotiaana. Itse olin vierellä myös loppuun asti. Mulla sama homma, kova ikävä, aikaa kulunut nyt 3 vuotta. Syöpäkuolemat on kauheita, mulle jäi traumat siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanottoni vielä näin vuosien jälkeen. Olen juuri menettänyt oman äitini, vaikka hän saikin elää pidempään, sekin riipaisee syvältä.

Vierailija
4/6 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti ihan hieraista silmiäni, että olenko itse kirjoittanut tämän joskus. Äitini kuoli samana vuonna ja samasta syystä, myös nuo luusto ja maksa täsmäävät. Mutta oli muutamaa vuotta vanhempi. Oli kyllä ihan hirveän raskasta ja ikävä on vieläkin.

Vierailija
5/6 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Oliko se kalman haju kuitenkin lääkkeistä johtuvaa...

Vierailija
6/6 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille ja osanottoni ja voimia kaikille jotka näiden asioiden kanssa kamppailee.

Sinulle joka tuosta kalman hajusta jotakin tuumasit niin ei, ei ne lääkkeet haise, ei äitini ympärillä ja huoneessa tuoksahtanut lääkkeet vaan kuolema. Äidin sisäelimet olivat jo pitkään vedelleet viimeisiään ja viimeisen parin kk aikana ilmestyi tuo makean hapan haju, kuoleman haju. Äidillä esim.maksa oli täynnä metastaaseja ja sen vuoksi vatsa kuin pitkällä raskaudessa, siitä erittyi pilaantunut haju ihohuokosten kautta.

Tuli aika seikkaperäinen kuvaelma, mutta en näe tarvetta kaunistellakaan.

Ja voin sanoa, että sitä hajua ei unohda koskaan, voin haistaa sen sieraimissani helposti, yhä.

Ap