Filosofit ovat ihan spedejä!
Filosofien tyyliin Himanen, Saarinen ja Airaksinen tietämys kaikista asioista palautuu kommenttiin: Minä en tiedä mistään mitään. Mutta minä aikakin tiedän, etten tiedä, tämä tekee minusta poikkeuksellisen viisaan. Olenhan filosofi, nääs.
Eli eikun HY:lle filosofiaa lukemaan, niin valmistuminen jälkeen sinäkin voit todeta, ettet tiedä mitään. Tarvitsemme lisää tällaisia ihmisiä, aidosti viisaita henkilöitä.
Kommentit (44)
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 19:27"]
Niinhän se on että mitä enemmän tietää, sitä vähemmän tietää tietävänsä. Tyhmät on aina niitä jotka ylpeilee olevansa maailman viisaimpia tai parhaimpia jossain asiassa.
[/quote]
Mistä muuten filosofi tietää sen, että tietää, ettei tiedä? Minä myönnän, etten tiedä, enkä ole filosofi, joka ei tiedä. Tietääkö kukaan?
On parempi olla tietämättä yhtään mitään, koska tieto vain lisää tuskaa. Siis kannattaa lukea filosofiaa.
Filosofia on pelkkää kielipeliä. Sopii hyvin oppiaineeksi vähälahjaisille ihmisille, kuten vihervasureille.
Minun mieheni on erittäin hyvä kielipelissä, eikä ollenkaan vähälahjainen!
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 20:01"]
[/quote]
Eipä ole sitten filosofiainesta, valitettavasti.
Juu, ja kaksi julkkisfilosofiahan ovatkin edustava otos kokonaisesta ammattikunnasta...
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 20:11"]
[/quote]
[/quote]
Ristiriitaista. Filosofia on pelkkää kielipeliä, mutta kielipelissä loistavasta miehestä ei ole filosofiksi. Hmm...tässä riittääkin pohdittavaa.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 20:13"]
Juu, ja kaksi julkkisfilosofiahan ovatkin edustava otos kokonaisesta ammattikunnasta...
[/quote]
Samanlaisia höyrypäitä ne on aina ollut Sokrateesta lähtien, joka sen näsäviisastelun aloitti.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 20:15"]
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 20:11"]
[/quote]
[/quote]
Ristiriitaista. Filosofia on pelkkää kielipeliä, mutta kielipelissä loistavasta miehestä ei ole filosofiksi. Hmm...tässä riittääkin pohdittavaa.
[/quote]
Eipä oikeastaan, ei kukaan tervejärkinen jaksa pidempään kuunnella filosofista lässytystä. Turhautuu tosi nopeasti.
Onpas absurdi ketju. Yhdistetään filosofia ja av-keskustelun taso...
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 20:31"]
[/quote]
Mikä on mielestäsi ristiriitaista?
Himanen, Saarinen ja Airaksinen eivät ole edustavia esimerkkejä filosofeista. Oletko kuullut Georg Henrik von Wrightista?
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 20:45"]
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 20:31"]
[/quote]
Mikä on mielestäsi ristiriitaista?
[/quote]
:)
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 20:47"]
Himanen, Saarinen ja Airaksinen eivät ole edustavia esimerkkejä filosofeista. Oletko kuullut Georg Henrik von Wrightista?
[/quote]
Filosofia on mutuilua, tarinankerrontaa tai satuilua. Ihan miten vaan sen nyt haluaa ilmaista.
Ei ole olemassa yhtään faktaa liittyen filosofiaan, vaikka pulistu on ijät & ajat. Tosi hyödyllistä aktiviteettia.
Ihan samanlaista satuilua kuin esimerkiksi matematiikka. :)
Ymmärrän, jos abstraktit asiat aiheuttavat ahdistusta. Insinöörin tehtävät on kehitetty tällaisille ihmisille suojatyöpaikoiksi.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 19:58"]
Filosofia on pelkkää kielipeliä. Sopii hyvin oppiaineeksi vähälahjaisille ihmisille, kuten vihervasureille.
[/quote]
Onneksi persut on sentään älykköjä. Valtakuntamme merkittävin intellektuelli Teuvo Hakkarainenkin ymmärsi, ettei tuhlaa älyään akateemiseen uraan vaan parempi istua päivät pitkät pussikaljalla yhdessä muiden nuorten kanssa.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 21:09"]
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 19:58"]
[/quote]
Onneksi persut on sentään älykköjä. Valtakuntamme merkittävin intellektuelli Teuvo Hakkarainenkin ymmärsi, ettei tuhlaa älyään akateemiseen uraan vaan parempi istua päivät pitkät pussikaljalla yhdessä muiden nuorten kanssa.
[/quote]
Ehdottomasti eivät ole, sillä luottavat kyllä aistihavaintoihin. Älyköt tietenkään eivät esim. kaikki suvaitsevaiset.
Tyypillinen älykkö on esim. Vihreiden Meriläinen, joka kommentit asioista ovat tyyliin "vittu haisee hyvältä".
Niinhän se on että mitä enemmän tietää, sitä vähemmän tietää tietävänsä. Tyhmät on aina niitä jotka ylpeilee olevansa maailman viisaimpia tai parhaimpia jossain asiassa.