Kummilapseni perhe ei kutsunut synttäreille
Kummilapseni täyttää kaksi vuotta ja nyt tuli ilmoitus etteivät aio juhlia isosti lapsen syntymäpäiviä vaan ihan perheen kesken koska korona.. Yleensä heidän lasten juhlissa +/-20 vierasta. Perustelivat että perheessä riskiryhmäläisiä. Keljuttaa kun olen odottanut koko kevään kummityttöni näkemistä ja nyt tuokin peruttiin. Ei minulla ole koronaa! Ja vaikka juhlat pidettäisiin tuskin siellä kukaan tartuntaa saisi. Osataan syödä siivosti pöydän antimia ja vaikka jättää halailut väliin. Eikö kummilla ole oikeus nähdä kummilasta siinä missä isovanhemmillakin?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Et kai ole tosissasi?
Suosittelen nyt keskittymään ihan omaan elämääsi.
Lue vaikkapa jotain henkistä kasvua tukevaa kirjallisuutta
Tutustu hieman psykologiaan ja lapsen kehitykseen. Vanhemman ja lapsen vuorovaikutukseen. Huomaat ehkä, että siihen ei ulkopuolisia kaivata tai tarvita.
Ainoastaan jos vanhemmat sitä pyytävät. Jos eivät pyydä, et voi sille mitään
Ja tässä tilanteessa vielä... ihan oikeasti.
Ovathan he pyytäneet minua kummiksi. Kastekummien tehtävä opettaa lapselle kristillisiä arvoja
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kai ole tosissasi?
Tutustu hieman psykologiaan ja lapsen kehitykseen. Vanhemman ja lapsen vuorovaikutukseen. Huomaat ehkä, että siihen ei ulkopuolisia kaivata tai tarvita.
Ja tässä tilanteessa vielä... ihan oikeasti.Ovathan he pyytäneet minua kummiksi. Kastekummien tehtävä opettaa lapselle kristillisiä arvoja
-ap
Suoritat tehtävääsi vanhempien haluamalla tavalla ja silloin kun se heille sopii.
Käsitätkö?
Et voi väkisin tunkeutua kenenkään elämään
Vierailija kirjoitti:
Ehdota tapaamista ulkona turvavälein. Se on turvallisin tapa.
2-vuotiaan tapaaminen turvavälillä 👍 Kuulostaa tosi mielekkäältä ja realistiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2-vuotiaan tapaaminen turvavälillä 👍 Kuulostaa tosi mielekkäältä ja realistiselta.
Ajattelin ihan samaa. Ihan ei ole ajatukset nyt kasassa. Ei taida olla kovin paljon kokemusta lapsista? Tuon ikäisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin ihan samaa. Ihan ei ole ajatukset nyt kasassa. Ei taida olla kovin paljon kokemusta lapsista? Tuon ikäisistä.
Vaikkei omia biologisia lapsia ole minulla kokemusta lapsista. Olen ollut aikanaan työharjoittelussa päiväkodissa ennen nykyistä sairaalan vuodeosastotyötä
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kai ole tosissasi?
Ja tässä tilanteessa vielä... ihan oikeasti.Ovathan he pyytäneet minua kummiksi. Kastekummien tehtävä opettaa lapselle kristillisiä arvoja
-ap
Heitä kaduttaa kummiutesi kun olet tuollainen jankkaaja, siksi keksivät koronasta syyllisen.
Muuta tapasi.
Noh, minua ei ole kutsuttu kummityttöni synttäreille tai näkemään ylipäänsä kuin kerran, 1-v juhliin. Tyttö on nyt 12 vuotias. Toisin sanoen minulla ei ole kummilasta.
Vierailija kirjoitti:
Noh, minua ei ole kutsuttu kummityttöni synttäreille tai näkemään ylipäänsä kuin kerran, 1-v juhliin. Tyttö on nyt 12 vuotias. Toisin sanoen minulla ei ole kummilasta.
Tiedätkö syytä? Vertaiskokemuksia kaivataan
-ap
Jos kysyt lahjarahasta, se kyllä kelpaa. Mitä enemmän, sitä riemukkaammin ottavat vastaan. MobilePay hoitaa kummiasiat nykyään :D, jos on hölmöyttään kusetuskummiksi lupautunut.
Vierailija kirjoitti:
Kummitytön äiti sanoi että ei nyt kun ulkoilua kysyin. Perusteluna se että olin reilu viikko sitten Tallinnan risteilyllä! Minulla ei oireita, tuli olo ettei seura kelpaa
-ap
Olet nyt karanteenissa.
Jos minun tuttuni olisit, en tapaisi sinua muutamaan viikkoon.
Se, ettei sinulla ole oireita, ei valitettavasti koronan suhteen ole tae yhtään mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummitytön äiti sanoi että ei nyt kun ulkoilua kysyin. Perusteluna se että olin reilu viikko sitten Tallinnan risteilyllä! Minulla ei oireita, tuli olo ettei seura kelpaa
-apOlet nyt karanteenissa.
Jos minun tuttuni olisit, en tapaisi sinua muutamaan viikkoon.
Se, ettei sinulla ole oireita, ei valitettavasti koronan suhteen ole tae yhtään mistään.
Ei minulla karanteenia ole. Töihinkin palasin suoraan viikonloppuristeilystä
-ap
Jos vanhemmille sattuu jotain, ei todellakaan tule kummeista huoltajia. Elätkö keskiajalla?
Vierailija kirjoitti:
Jos vanhemmille sattuu jotain, ei todellakaan tule kummeista huoltajia. Elätkö keskiajalla?
Kirkon kummien henkilötiedot kirjataan ylös hetuja myöten rekisteriin, virallista toisin kuin jokin nimiäisjuhlakummi
-ap
Minusta täysin ymmärrettävää! Meidän kummipojan nimpparit myös peruttu koronan vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Minusta täysin ymmärrettävää! Meidän kummipojan nimpparit myös peruttu koronan vuoksi.
Nimipäiväjuhlat kummilapsen kanssa kuulostaa ihanalta 😍
-ap
Niemomaan olet, koska mietit vain omia tarpeitasi =haluat saada välit läheisemmäksi lapsen kanssa. Haluat katsomaan lasta, silläkin riskillä, että sairastutat lapsen. Sinä haluat, ei kukaan muu.
Viis välität hänen ja muiden terveydestä.
Sama kun jotkut tunkevat sairaalaan katsomaan vastasyntynyttä tai tulevat kotiin kahden viikon sisällä syntymästä. Riski sairastua on silloin suurimmillaan ja tätä sanotaan myös sairaalassa.