Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kummilapseni perhe ei kutsunut synttäreille

Ap
22.07.2020 |

Kummilapseni täyttää kaksi vuotta ja nyt tuli ilmoitus etteivät aio juhlia isosti lapsen syntymäpäiviä vaan ihan perheen kesken koska korona.. Yleensä heidän lasten juhlissa +/-20 vierasta. Perustelivat että perheessä riskiryhmäläisiä. Keljuttaa kun olen odottanut koko kevään kummityttöni näkemistä ja nyt tuokin peruttiin. Ei minulla ole koronaa! Ja vaikka juhlat pidettäisiin tuskin siellä kukaan tartuntaa saisi. Osataan syödä siivosti pöydän antimia ja vaikka jättää halailut väliin. Eikö kummilla ole oikeus nähdä kummilasta siinä missä isovanhemmillakin?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP, olet varmaan joku trolli. Jos et, niin a)hienoa että haluat tavata kummilastasi ja b) jos haluaa olla lapsen elämässä toivottu henkilö, kunnioittaa lapsen vanhempien linjauksia eikä halua riskeerata millään tavoin lapsen tai hänen perhenjäsentensä terveyttä. Tätä et tunnu tajuavan ollenkaan tällä hetkellä.

Ehdota vaikka videopuhelua silloin tällöin.

Enpä olisi niin varma että on trolli. Kaikenlainen minäminäminä-narsismi ja itsekeskeisyys on nykyään niin yleistä, että sen luulisi jo olevan joku muoti-ilmiö. Yksi syy miksi korona ylipäätäänsä pääsi näin pahaksi.

Nimenomaan en ole itsekäs kun tarjoan omaa vapaa-aikaani viettääkseni pienen lapsen kanssa aikaa

-ap

Niemomaan olet, koska mietit vain omia tarpeitasi =haluat saada välit läheisemmäksi lapsen kanssa. Haluat katsomaan lasta, silläkin riskillä, että sairastutat lapsen. Sinä haluat, ei kukaan muu.

Viis välität hänen ja muiden terveydestä.

Sama kun jotkut tunkevat sairaalaan katsomaan vastasyntynyttä tai tulevat kotiin kahden viikon sisällä syntymästä. Riski sairastua on silloin suurimmillaan ja tätä sanotaan myös sairaalassa.

Vierailija
22/46 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kai ole tosissasi?

Suosittelen nyt keskittymään ihan omaan elämääsi.

Lue vaikkapa jotain henkistä kasvua tukevaa kirjallisuutta

Tutustu hieman psykologiaan ja lapsen kehitykseen. Vanhemman ja lapsen vuorovaikutukseen. Huomaat ehkä, että siihen ei ulkopuolisia kaivata tai tarvita.

Ainoastaan jos vanhemmat sitä pyytävät. Jos eivät pyydä, et voi sille mitään

Ja tässä tilanteessa vielä... ihan oikeasti.

Ovathan he pyytäneet minua kummiksi. Kastekummien tehtävä opettaa lapselle kristillisiä arvoja

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kai ole tosissasi?

Tutustu hieman psykologiaan ja lapsen kehitykseen. Vanhemman ja lapsen vuorovaikutukseen. Huomaat ehkä, että siihen ei ulkopuolisia kaivata tai tarvita.

Ovathan he pyytäneet minua kummiksi. Kastekummien tehtävä opettaa lapselle kristillisiä arvoja

-ap

Suoritat tehtävääsi vanhempien haluamalla tavalla ja silloin kun se heille sopii.

Käsitätkö?

Et voi väkisin tunkeutua kenenkään elämään

Vierailija
24/46 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdota tapaamista ulkona turvavälein. Se on turvallisin tapa.

2-vuotiaan tapaaminen turvavälillä 👍 Kuulostaa tosi mielekkäältä ja realistiselta.

Vierailija
25/46 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2-vuotiaan tapaaminen turvavälillä 👍 Kuulostaa tosi mielekkäältä ja realistiselta.

Ajattelin ihan samaa. Ihan ei ole ajatukset nyt kasassa. Ei taida olla kovin paljon kokemusta lapsista? Tuon ikäisistä.

Vierailija
26/46 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin ihan samaa. Ihan ei ole ajatukset nyt kasassa. Ei taida olla kovin paljon kokemusta lapsista? Tuon ikäisistä.

Vaikkei omia biologisia lapsia ole minulla kokemusta lapsista. Olen ollut aikanaan työharjoittelussa päiväkodissa ennen nykyistä sairaalan vuodeosastotyötä

-ap

Vierailija
27/46 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kai ole tosissasi?

-ap

Heitä kaduttaa kummiutesi kun olet tuollainen jankkaaja, siksi keksivät koronasta syyllisen.

Muuta tapasi.

Vierailija
28/46 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, minua ei ole kutsuttu kummityttöni synttäreille tai näkemään ylipäänsä kuin kerran, 1-v juhliin. Tyttö on nyt 12 vuotias. Toisin sanoen minulla ei ole kummilasta.

Vierailija
29/46 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, minua ei ole kutsuttu kummityttöni synttäreille tai näkemään ylipäänsä kuin kerran, 1-v juhliin. Tyttö on nyt 12 vuotias. Toisin sanoen minulla ei ole kummilasta.

Tiedätkö syytä? Vertaiskokemuksia kaivataan

-ap

Vierailija
30/46 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kysyt lahjarahasta, se kyllä kelpaa. Mitä enemmän, sitä riemukkaammin ottavat vastaan. MobilePay hoitaa kummiasiat nykyään :D, jos on hölmöyttään kusetuskummiksi lupautunut.  

Vierailija
31/46 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummitytön äiti sanoi että ei nyt kun ulkoilua kysyin. Perusteluna se että olin reilu viikko sitten Tallinnan risteilyllä! Minulla ei oireita, tuli olo ettei seura kelpaa

-ap

Olet nyt karanteenissa.

Jos minun tuttuni olisit, en tapaisi sinua muutamaan viikkoon.

Se, ettei sinulla ole oireita, ei valitettavasti koronan suhteen ole tae yhtään mistään.

Vierailija
32/46 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummitytön äiti sanoi että ei nyt kun ulkoilua kysyin. Perusteluna se että olin reilu viikko sitten Tallinnan risteilyllä! Minulla ei oireita, tuli olo ettei seura kelpaa

-ap

Olet nyt karanteenissa.

Jos minun tuttuni olisit, en tapaisi sinua muutamaan viikkoon.

Se, ettei sinulla ole oireita, ei valitettavasti koronan suhteen ole tae yhtään mistään.

Ei minulla karanteenia ole. Töihinkin palasin suoraan viikonloppuristeilystä

-ap

Vierailija
33/46 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhy yhy

Vierailija
34/46 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmille sattuu jotain, ei todellakaan tule kummeista huoltajia. Elätkö keskiajalla?

Vierailija
35/46 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vanhemmille sattuu jotain, ei todellakaan tule kummeista huoltajia. Elätkö keskiajalla?

Kirkon kummien henkilötiedot kirjataan ylös hetuja myöten rekisteriin, virallista toisin kuin jokin nimiäisjuhlakummi

-ap

Vierailija
36/46 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo

Vierailija
37/46 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nönnönnöö

Vierailija
38/46 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hauska provo 3/5

Vierailija
39/46 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta täysin ymmärrettävää! Meidän kummipojan nimpparit myös peruttu koronan vuoksi.

Vierailija
40/46 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta täysin ymmärrettävää! Meidän kummipojan nimpparit myös peruttu koronan vuoksi.

Nimipäiväjuhlat kummilapsen kanssa kuulostaa ihanalta 😍

-ap