Vetäsittekö te herneen nenuun tälläisesta?
Pariskunta A on suunnitellut naimisiin menoa vuoden ja tehneet kaikki vimpan päälle ja kutsut on lähetetty ajoissa jne jne.. Juhlapäivä on heinäkuussa.
Pariskunnan A hyvä ystäväpariskunta B menee ilmoittamatta naimisiin kesäkuussa, maistraatissa ja ei mitään ilmoituksia/bileitä. Faceen vaihdetaan vaan naimisissa X kanssa ja sukunimi.
Mun Ystävä (A pariskunta) suuttui kun me tehtiin noin (Pariskunta B) siis oli tosi näreissään siitä että me mentiin ensin.. ei tullut mieleenkään että tuosta suuttuisi.. Onko normaalia?
Kommentit (6)
En vetäis... Epänormaalia jos suuttuu toisten pariskuntien naimisista tai naimisiin menemättä jättämisistä. Voisin suuttua toisin jos kovalla tohinalla alettais järjestää häitä samalle päivälle silloin kun toisten suunnitelmat on jo tiedossa.
Ehkä suuttuivat vaan koska eivät päässeet juhlimaan teidän häitä, vaikka itse kutsuivat teidät. Mutta jos ette kutsuneet ketään muutakaan, niin missä ongelma?
Ei olisi mitään syytä suuttua. Lapsellista touhua. Tosin minä nuorempana ja lapsellisempana loukkaanuin siitä, että yksi kaverini meni naimisiin. En edes tiennyt, että hän seurustelee. Jälkeenpäin ymmärsin olevani typerä. Hänellä ei ole velvollisuutta kertoa minulle mitään yksityiselämästään. Naimisiinmeno on yksityisasia, mikäli niin päättää.
No en vetäisi, oikeasti lapsellista ja naurettavaa.
Mun ystävyyssuhde yhden vanhan kaverini kanssa päättyi muutama vuosi sitten siihen, kun menimme mieheni kanssa nopealla aikataululla naimisiin ennen tätä kaveriani ja hänen miestään. Meille kävi siis niin, että olin mieheni kanssa puhunut naimisiinmenosta aiemminkin, muttemme olleet ajatelleet sen olevan ajankohtaista - paljon töitä, asuntoon liittyviä kustannuksia eikä kiinnostusta järjestää juhlia. Sitten ihan lähipiirissä sattui sairastapauksia yms., mistä syystä spontaanisti menimme kihloihin ja päätimme mennä naimisiin saman tien. Helmikuussa kihloihin, toukokuussa kävimme vanhempien ja lähimpien ystävien kanssa maistraatissa sekä ravintolassa syömässä, ja kesäkuun alkupuolelle vuokrattiin merenrantahuvila/mökki, ja pidettiin siellä hyvin vapaamuotoiset hääjuhlat ystäville ja sukulaisille.
Tämän ystäväni häät olivat saman vuoden heinäkuussa toisella puolella Suomea, ja hän suuttui ihan hurjasti saadessaan kutsun meidän mökkibileisiin. En oikein vieläkään käsitä ajatuskulkua siinä takana, koska olimme opiskelukavereita ja häissämme oli vain muutama yhteinen kaveri, ja muutenkin häämme olivat ihan eri tyyliset. Hän ei tullut meidän juhliin, ja lopulta meillekin tuli hyvin selväksi ettei meitä kaivata heidän juhlissaan, vaikka alustavan kutsun olimmekin jo saaneet.
Yritin pitää yhteyttä tämän hääepisodin jälkeen, mutta hän ei yksinkertaisesti halunnut. Aikamoinen sääli mielestäni, oltiin kuitenkin opiskeluaikoina hyviä ystäviä, mutta minkäs teet, en olisi voinut kuvitella tuommoista reaktiota. Toivottavasti teille ap ei sentään käy näin, vaan ystäväsi leppyy jossain vaiheessa!
Onko siis kyse siitä että ystävä A on mielestään varannut itselleen paikan tämän kesän morsiamena, ja nyt hän kokee että tunget hänen tontilleen? Ei mitään järkeä.
Toisaalta muistui nyt mieleen sellainen tapaus jossa pariskunnan häissä toisen pariskunnan mies kosi tyttöystäväänsä ilmeisesti romanttisen tunnelman innoittamana. Nämä häät muuttuivatkin sitten tavallaan toisten kihlajaisbileiksi. Ehkä tämä ap:n kaveri kokee että ap:n juhlat tulevat yhteisille kavereille niin yllätyksenä että vievät huomion hänen häistään, ja tämä sitten sapettaa.
Näkisin kuitenkin että Suomen suvessa vihitään siksi paljon pareja ettei kukaan voi varata kokonaista kesää yksinoikeudella omaksi hääkesäkseen. Eri asia jos juuri em. tavalla kääntää toisen juhlissa huomion itseensä.
Jos beet, tai se been nainen, olis mun hyviä ystäviä, vois se vähän loukatakin. Vain sen vuoksi, että menivät salaa naimisiin, ei sen vuoksi, että meni ennen mua :)