Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita jotka ottavat lapsen kotikouluun?

Vierailija
22.07.2020 |

Korona ei ole syynä. Syynä on pk-seudun n. tuhannen oppilaan koulu johon on intergroitu normaaliluokille kasa sekopäisiä lapsia jotka lyö, häiritsee, karkailee jne. Lisäksi toisen lapseni luokanopettaja lähti pois ilmeisesti burn outin takia, ja sen jälkeen sijaiset vaihtuivat, arviointia ei voitu tehdä koepapereiden katoamisen (?) takia joten joulutodistukset jäi saamatta kokonaan. Koulu on kaikenkukkuraksi homeessa, ja lukuvuosia on vietetty evakossa pitkin kaupunkia. Taas on uusi paikka syksyllä missä opetus alkaa ties kenen opettajan johdolla. Onkohan opea ollenkaan..

En laita lapsia enää kuunapäivänä yleiseen opetukseen niin kauan kuin täällä asutaan.

Ja vielä yksi iso asia. Olen yksinhuoltaja jolla ei ole tukiverkkoa missään. Enpä sitä kyllä kaipaakaan. Olen pärjännyt lasteni kanssa aina. Mm. tämän asian takia olen joutunut silmätikuksi koulussa, ja varsinkin etäkouluaikana. Olen elänyt elämääni aina omilla ehdoillani ja se ei miellytä kaikkia. Silti ollaan pärjätty hyvin ja lapset oppivat etäkoulussa enemmän kuin koko lukuvuotena. Viranomaisten on vaikea ymmärtää että jotkut osaavat elää ilman heidän kaikkitietäviä neuvojaan.

Olen todella kyllästynyt ja korvia myöten täynnä koulumaailmaa ja ns. auktoriteetteja.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en laita. Syytkin ovat suurinpiirtein samat.

Vierailija
2/12 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin, emme asu pääkaupunkiseudulla ja täällä sentään yhä on pieniä ryhmäkokoja ja pienluokkia, jos olisin kanssasi samassa tilanteessa, niin ehdottomasti suosisin kotiopetusta, tai harkitsisin jotain yksityiskoulua (näille olisi varmasti enemmänkin kysyntää) ...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tulette toimeen?

Vierailija
4/12 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääli lapsia.

Vierailija
5/12 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miten tullaan toimeen? Perinnöllä. Sitten ehkä jossain vaiheessa työnteolla.

Ap

Vierailija
6/12 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai miten tullaan toimeen? Perinnöllä. Sitten ehkä jossain vaiheessa työnteolla.

Ap

Kuinka iso perintö?

Kuka niitä lapsia sitten opettaa, jos menet töihin?

Mikä koulutus sinulla on? Mihin saakka osaamisesi riittää?

Vierailija
7/12 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska provo.

Vierailija
8/12 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa taas hupijuttu Porvoon kesämaisemista.

Vierailija
9/12 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo joo ap. Aivan varmasti olet saanut niin suuren perinnön, ettei kukaan koskaan aikaisemmin.

Aloituksesi on tosi hassu, miten pystyt opettamaan lapsiasi, kun et osaa edes tehdä selkeää kirjoitelmaa.

Vierailija
10/12 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

12.8 täällä alkaa peruskoulu

Vierailija
11/12 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvempi ihminen saa Suomessa niin suuria perintöjä, että pystyy elämään sillä kokonaan lasten kanssa.

Provo on,

Ja huomaathan ap, että kun otat lapset kotikouluun, joudut kustantamaan kaiken itse, mahdolliset oppikirjat sun muut.  Ai, niin mutta sullahan onkin se perintö, joten ei se heikkoa tee ostaa lapsille matematiikan kirjoja sun muita. 

Vai ajetteliko opettaa lapset peruskoulun kurssit läpi ihan vain omasta päästäsi?

Vierailija
12/12 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap huhuilee vielä onko muilla ikäviä kokemuksia Vantaan kouluista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä