Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Loukkaantuisitko, jos ystäväsi alkaisi siivoamaan kesken vierailusi?

Vierailija
12.06.2013 |

Eli ystäväni, jota näen kohtalaisen usein oli kuulemma loukkaantunut siitä, että olin imuroinut eteisen, kun tulimme lasten kanssa ulkoleikeistä sisälle. Kengät ja vaatteet toivat eteiseen kasoittain hiekkaa ja tapaan aina muutenkin imuroida ne samantien kun tullaan sisältä ulos, ettei hiekka leviäisi koko asuntoon. Joten en osannut aavistaa, että se oli loukkaus vieraitamme kohtaan, kun siivosin hiekan pois.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi kaveria jotka on neuroottisen tarkkoja kodistaan. Toinen esim todellakin alkoi kerran yökyläilyn aamuna imuroimaan koko kotiaan. Kyllä todellakin ymmärrettiin poistua silloin paikalta.

Toinen saattaa esim asetella vieraan vääriin asentoihin jättämät kaukosäätimet pöydälle. Ja hänen kanssaan keskustelu sujuu parhaiten siten että itse kulkee perässä ja antaa hänen siivota siinä samalla.

Jos eivät olisi vanhoja ystäviä niin monista heidän tempauksistaan olisin jo vetänyt herneet nenään, mutta eivät taida ihan oikeasti vaan osata olla tekemättä mitään (toisella heistä varmaankin on oikeasti ADHD kun muistelen millainen hän oli lapsena)

Vierailija
2/17 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 12:20"]

AP taitaa olla trolli. Ei oikein uskottavalta kuulosta tarina tai sitten hiekan määrää on liioteltu ja siivoamiseen kulunuttaa aikaa vähätelty.

[/quote]

No kauanko teiltä menee imuroida pari neliötä, jossa on pikkukekosia hiekkaa kengistä ja taskuista tippuneena? 

Eteisen kautta kuljetaan vessaan ja keittiöön, joten hiekka on hyvin pian ympäri asuntoa, tämän välttääkseni teen pienemmän työn ensin, ennenkuin saa imuroida koko kämpän. 

Enkä todellakaan ole mikään neuroottinen siivoaja, päin vastoin. Siksi yritänkin koko ajan minimoida tehtäviä töitä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Jos lapset tulevat sisään ja joku pikaisesti imuroi lasten jäljet eteisestä, niin ei haittaisi. Mut jos alkaa vaikka pölyjä pyyhkiä tai silittää, niin ihmetyttää kyllä.

Vierailija
4/17 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan loukkaantuisi tuollaisesta :)

Vierailija
5/17 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en loukkaantuisi tuosta.

Sen sijaan mulla kyllä ihan oikeasti oli joskus kaveri joka alkoi siivota kun tuli luokseni. Ei siksi että olisi halunnut tehdä mulle palveluksen vaan jotta hänellä olisi itsellään viihtyisämpää. Enkä tarkoita että olisin niin epäkohtelias että kutsuisin jonkun luokseni ja jättäisin siivoamatta. Siis tyyppi vaan tuppasi kutsumaan itse itsensä ex tempore -vierailuille. Ilmestyi vaan oven taakse ja jos mulla oli kamat pitkin kämppää niin alkoi niitä sitten siivoilla. Öh.

Vierailija
6/17 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Em loukkaantuisi, saattaisinpa minä vieraana alkaa "ihan nopeasti vain" imuroimaan sen eteisen jos imppari kerran siinä lähellä on. :-)

Vierailija
7/17 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no en! :D aika nipo kaveri sulla..mitäs jos lasi olisi mennyt rikki?oisitko sitäkään saanut siivota?

Vierailija
8/17 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko sulla meni aikaa? Itse en loukkaantuisi jostain eteisen imuroimisesta tollasessa tilanteessa, mutta jos kaveri alkaisi koko kotiaan imuroimaan niin tajuaisin kyllä lähteä pois.

Vierailija
9/17 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisissa kengissä ja vaatteissa kuljette, kun niihin tarttuu kasoittain hiekkaa?

Minulla on imuri lukkojen takana, jotteivat vieraat pääse siivoamaan.

Vierailija
10/17 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus: luin liian nopeasti. Luulin, että siivosit kaverisi kotona :D

t: 4

Vierailija
11/17 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljät kengät ja kaikkien housuntaskut tuli tyhjättyä lasten toimesta eteisen lattialle. Aikaa meni ehkä puoli minuuttia, kun pölynimuri on siivousvalmiudessa kaikenaikaa. Kuulin vain puskaradion kautta, että ystäväni mielestä oli epäkohteliasta ruveta siivoamaan sotkuja vieraiden läsnäollessa. Teko oli itselleni ihan automaattinen reatio, kun toimin niin jokapäivä omien lasteni kanssa, etten tullut ajatelleeksi loukkaavani jotakuta.

Ap

Vierailija
12/17 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä lasta kumoaa taskuistaan hiekat eteiseen? Ei jösses, ei meillä onnistuisi. Ja vain puol minaa imurointiin? Todella pienelle alalle ne sitten ne hiekat viskoo.

En suuttuisi tuollaisesta, mutta jos oikeasti emäntä alkaa siivoamaan, niin poistun kyllä mahdollisimman nopeasti, voin keksiä todella läpinäkyvän syynkin.

Vierailija
13/17 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla onkin hyvä imuri. Sieltä ne housuntaskuista valui lattialle, kun ottivat kenkiä pois. Imuroin samalla myös omien lasteni taskut välttyäksemme uusilta hiekkakasoilta leikkihuoneessa. Ei se kauaa aikaa vie, kun imuri on valmiina seinässä ja eteisen lattialla... 

Yleensä tarkistetaan jo ulkona, onko paljon sotkua tulossa sisälle mukaan, mutta tällä kertaa siinä hulinassa unohtui.

Ja pointtihan ei nyt ollut tuossa hiekan määrässä vaan siinä, voiko tuollaisesta asiasta suuttua.

Ap

Ap

Vierailija
14/17 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusiivous vieraiden läsnäollessa on minusta  aivan sallittua, mutta saattaisin hieman kummastella, jos alettaisiin tehdä pestä ikkunoita tai rullata mattoja matonpiiskausta varten. Pikaimurointi, tahrojen syntyneiden tahrojen pyyhkiminen tai lattian lakaisu on oikeastaan jopa toivottavaa.

Vierailija
15/17 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti suuttuisi, ihmettelisin kovasti.. Jos kyse yö-vieraista, ymmärän paremmin..

eräs kaverini siivoaa lelut 3kertaa kyläilyn aikana.. Tulee olo, et näinkö paljon meijan lapset sotkee vaikka niitä on 2 ja kaverilla 4 lasta. Tiedän että sama toistuu kun muitakin vieraita.. Hämmästyttää!!

Joskus kylässä ollessa tämä samainen kaveri(joka on sukulainen ja asuu lähellä) saattaa vastata puhelimeen ja jäähä lörpöttelemään pitkäksi ajaksi.. Tuleepa siinä tyhmä olo itelle..

Vierailija
16/17 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tällä palstalla nyt kaksi kaverusta keskustelemassa "nimettömänä" jostain tietystä tilanteesta? Tuli vain mieleen tuolla toista ketjua lukiessa jossa myös mainittiin tämä siivous kyläilyn aikana. Puhukaa nyt hyvät naiset kasvotusten tämä asia älkääkä täällä siitä jauhako.

Vierailija
17/17 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP taitaa olla trolli. Ei oikein uskottavalta kuulosta tarina tai sitten hiekan määrää on liioteltu ja siivoamiseen kulunuttaa aikaa vähätelty.