Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin tänään luomen poistossa, toivotaan nyt parasta!

Vierailija
22.07.2020 |

Käyn säännöllisesti tarkastamassa luomeni. Viimeksi kävin 9 kk sitten ihotautilääkärillä. Nyt kävin yleislääkärillä, sillä tuli sellainen olo, että haluan taas tarkistaa tilanteen. Hän suositteli yhden luomen poistoa, se oli aivan pieni 2-3 mm, mutta melko tumma. Lääkäri ehti poistaa luomen onneksi samantien (yksityisellä). 9 kk sitten ihotautilääkäri tutki dermatoskoopilla kaikki luomeni ja hän oli merkinnyt omakantaankin, että tämän luomen rakenne ja pigmenttikerros on täysin rauhallinen. Mutta ehkä se on hyvä, että luomi on nyt poistettu. Saa varmuuden asiasta. Täytyy toivoa parasta, että mitään muutoksia ei ole luomeen ehtinyt tulla. Onko kenelläkään kokemuksia samanlaisesta?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/38 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressaat ihan liikaa.

Vierailija
4/38 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan rukouksin

Vierailija
5/38 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on koko kroppa täynnä luomia, kaikennäköisiä, muotoisia ja värisiä. Moni on ihan 2-värinenkin että keskellä on tummempi pallura. Ei taida olla kauaa elinaikaa.

Vierailija
6/38 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut luomia kroppa täynnä jo yli 25 vuotta. Ei niitä voi tutkia, jäljelle jäis pelkkää arpea. On tummia, vaaleita, epäsymmetrisiä, ihonmyötäisiä, ulkonevia jne. Kunhan eivät vuoda verta, niin en huolehdi niistä.

Vierailija
7/38 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ne on poistattaa, mikäli häiritsee. Sanoisin, että parempi pelata varman päälle. Itseltäni poistettiin taannoin myös yksi suht. normaalin näköinen, joskin oireileva luomi. Tämä oli lopulta kuitenkin ihan hyvänlaatuinen. Mutta ei tarvitse enää stressata suotta.

Vierailija
8/38 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut luomia kroppa täynnä jo yli 25 vuotta. Ei niitä voi tutkia, jäljelle jäis pelkkää arpea. On tummia, vaaleita, epäsymmetrisiä, ihonmyötäisiä, ulkonevia jne. Kunhan eivät vuoda verta, niin en huolehdi niistä.

Hupaisia kyllä nuo "vaarallisen luomen merkit"-jutut kun mullahan on koko kroppa sellasia täynnä, olenko siis yhtä melanoomaa koko tyyppi.

Vierailija
9/38 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS se olisikin pahanlaatuinen, niin usein pelkkä poistaminen riittää hoidoksi. Luomenpoisto on kuitenkin hyvin yleistä, joten ei kannata turhaan miettiä.

Vierailija
10/38 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla jokin erityinen syy käydä tarkastuttamassa luomet vähän väliä ja poistattaa niitä koko ajan?

Oletko koko ikäsi kärvänyt itseäsi auringossa maaten ja joka toisella sukulaisella jotain ihosyöpää, vai mikä syynä?

Minulta on kaksi luomea poistettu, toinen kutisi ihan hemmetisti ja toinen muuttui tummemmaksi ja hassun muotoiseksi. Kummassakaan ei mitään. Äidiltä poistettu yksi luomi vähän alle 7-kymppisenä, siinä melanooma. Muita ihosyöpiä ei suvussa kenelläkään ole enkä itekään ole huolissani. Olen kyllä joskus parina kesänä kärvännyt itseäni auringossa (rusketun hyvin), äiti ei ole ollut auringossa vapaaehtoisesti ikinä. Vihaa kesää ja aurinkoa.

Vierailija
11/38 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käynyt 3 kertaa poistamassa ulkonevia luomia. Osa ollut pahoissa kohdissa, osa kosmeettisista syistä. En ole kertaakaan mitään stressiä ottanut patologin lausunnosta.

Vierailija
12/38 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enää moneen vuoteen ottanut yhtään aurinkoa ja suojaan itseni hyvin aurinkovoiteilla ja vaatteilla. Olen vain luonteeltani hyvin varovainen ja minulla on  myös jonkin asteen vakavien sairauksien pelko. Ihotautilääkäri on suositellut muutaman vuoden välein tehtävää tarkastusta. Tällä kertaa kävin nopeammin. Kevään aikana on myös ollut hyvin paljon surua ja monta tuttavaani on sairastunut lähiaikoina vakavasti. Tämä on lisännyt sairauksien pelkoani.

Ap

Vierailija
13/38 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hupaisia kyllä nuo "vaarallisen luomen merkit"-jutut kun mullahan on koko kroppa sellasia täynnä, olenko siis yhtä melanoomaa koko tyyppi.

Sama täällä!

Mulla on satoja luomia kaikkialla vartalossa. Rumiahan ne ovat; kaikennäköistä- kokoista- ja väristä. Poistettu on ainakin neljäkymmentä, esteettisistä syistä. No en tiedä onko ne arvet sen kauniimpia. Laserillakin on osa poistettu, niistä jäänyt isot pyöreät arvet.

Yhdessä kaulalta poistetussa oli solumuutoksia ja siihen tehtiin lisäpoisto varmuudeksi ympäriltä.

En kauheasti stressaa luomista, tosin seuraan niitä tuleeko muutoksia. Auringossakin viihdyn aika kiitettävästi.

Vierailija
14/38 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin lääkäri oli kirjoittanut oma terveyteen:

Alaselässä keskiosassa tummapigmenttinen luomi, ei merkittävää kasvua, ei haavautumista. Reunassa jonkin verran aktivaatiota.

Mitenköhän paljon on syytä huoleen?

Ap

Vierailija
15/38 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos 9 kk sitten ihotautilääkärin vastaanotolla luomi on näyttänyt rauhalliselta. Ja kasvanut se ei ainakaan ollut.(myönnän että olen hieman hysteerinen)

Ap

Vierailija
16/38 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
17/38 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
18/38 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin lääkäri oli 9kirjoittanut oma terveyteen:

Alaselässä keskiosassa tummapigmenttinen luomi, ei merkittävää kasvua, ei haavautumista. Reunassa jonkin verran aktivaatiota.

Mitenköhän paljon on syytä huoleen?

Ap

Ei vaikuta pahalta. Itse en menettäisi yöuniani tuon vuoksi. Mulla on ollut tosi hurjan näköisiä luomia ja kaikki viattomia silti. Pfita nyt vaan sitä patoginlausuntoa rauhassa.

T. Se jolla satoja luomia

Vierailija
19/38 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aloittaja koskaan harkinnut terapiaa tai onko yksikään lääkäri ehdottanut sitä?

Vierailija
20/38 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikkien pitäisi tarkistaa luomensa ainakin kerran vuodessa. T. Ihotautilääkäri yksityisvastaanotolta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan