Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei avioehtoa - en uskalla/kehtaa lähteä

Vierailija
12.06.2013 |

En uskalla jättää miestäni, koska meillä ei ole avioehtoa. Olisin reilusti saamapuolella, minkä tietävät paitsi mieheni, myös tämän suku. Olemme olleet yli 10 vuotta naimisissa, emmekä kovin onnellisesti. Mieheni on mm. pahoinpidellyt minua.

Voinko ilmoittaa, etten halua hänen rahojaan, tai että haluaisin pienemmän osuuden, kuin puolet? Haluaisin pienen pääoman, jolla voisin aloittaa itsenäisen elämän, mutta en haluaisi olla se rahat vievä, opportunistinen ex-vaimo. En puhu nyt mistään pikkusummista, vaan mies ja sukunsa on hyvin varakas. En tiedä käytännöistä ja hävettäisi kysellä näistä asianajajalta. 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voit ilmoittaa ettet halua kuin ihan vähän rahaa. Ei avioehto pakota ketään ottamaan rahaa vastaan.

Vierailija
2/13 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee rikosilmoitus. Kyllä sieltä jotain korvauksia pitäisi tulla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioehdon voi tehdä jälkeenpäinkin. Tehkää avioehto jossa sinä saat omaisuudesta 20% ja miehesi 80%. Arvostan sinua ja sinun rehellisyyttä, moni on rahan perään vaikka ei olisi ole sen eteen tehnyt mitään.

Vierailija
4/13 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 06:37"]

Avioehdon voi tehdä jälkeenpäinkin. Tehkää avioehto jossa sinä saat omaisuudesta 20% ja miehesi 80%. Arvostan sinua ja sinun rehellisyyttä, moni on rahan perään vaikka ei olisi ole sen eteen tehnyt mitään.

[/quote]

No tota jos minä joutuisin lähtemään avioliitostani koska toinen LYÖ ja olisin hukannut näin elämääni 10 vuotta, niin saattaisin ehkä pikkuisen kivusta ja särystä veloittaa. Ap, ota rahat, varsinkin jos on lapsia. Mies sitten ehkä ymmärtää olla pieksemättä seuraavaa vaimoaan.

Vierailija
5/13 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 06:44"]

[/quote]

No tota jos minä joutuisin lähtemään avioliitostani koska toinen LYÖ ja olisin hukannut näin elämääni 10 vuotta, niin saattaisin ehkä pikkuisen kivusta ja särystä veloittaa. Ap, ota rahat, varsinkin jos on lapsia. Mies sitten ehkä ymmärtää olla pieksemättä seuraavaa vaimoaan.

[/quote]

Avioliitosta pitäisi poistaa elatusvelvollisuus sekä avioliiton ositus. Toisella ei pitäisi olla mitään oikeutta toisen omaisuuteen koskaan missään olosuhteissa.

Muista että pahoinpitelystäkin on vain ja ainoastaan AP:n sana. Joka ei riitä mihinkään.

Vierailija
6/13 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 06:11"]

En uskalla jättää miestäni, koska meillä ei ole avioehtoa. Olisin reilusti saamapuolella, minkä tietävät paitsi mieheni, myös tämän suku. Olemme olleet yli 10 vuotta naimisissa, emmekä kovin onnellisesti. Mieheni on mm. pahoinpidellyt minua.

Voinko ilmoittaa, etten halua hänen rahojaan, tai että haluaisin pienemmän osuuden, kuin puolet? Haluaisin pienen pääoman, jolla voisin aloittaa itsenäisen elämän, mutta en haluaisi olla se rahat vievä, opportunistinen ex-vaimo. En puhu nyt mistään pikkusummista, vaan mies ja sukunsa on hyvin varakas. En tiedä käytännöistä ja hävettäisi kysellä näistä asianajajalta. 

[/quote] Miksi hapeat asianajajalta kysya? Heidan ammattinsahan on juuri vastailla tallaisiin kysymyksiin ja kylla han siita maksun veloittaa. Vai kavisitko mieluummin suutarilta kyselemassa?

Taidat olla juuri sellainen ihminen joka tarvitsee asianajajaa kipeasti huolehtimaan ettei sinulle ihan kopelosti kay. (En ole asianajaja itse!).

Vierailija
7/13 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 06:55"]

[/quote]

[/quote]

Avioliitosta pitäisi poistaa elatusvelvollisuus sekä avioliiton ositus. Toisella ei pitäisi olla mitään oikeutta toisen omaisuuteen koskaan missään olosuhteissa.

Muista että pahoinpitelystäkin on vain ja ainoastaan AP:n sana. Joka ei riitä mihinkään.

[/quote] Ahaa, miehen mielipide!

Vierailija
8/13 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

voisiko tämän poistaa asiattomana? Kirjoittaja lyö lyötyä oikein olan takaa. Eikö edes hävetä? Totta kai ap:n sana riittää pahoinpitelystä. Se riittää rikosilmoituksen tekemiseen. Poliisin tehtävä on-  ei ap:n, eikä varsinkaan sivullisten - selvittää mitä on tapahtunut ja tuomioistuimen tuomita. 

Jos teillä on lapsia, niin ajattele niin rahoilla voit helpottaa heidän elämäänsä. Jos ei ole lapsia, niin voit tehdä rahoilla itse hyvää. Toki voi ajatella niinkin, että rahat on pieni hinta miehellekin, että rikokset eivät jatku. 

Vierailija
9/13 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioehdon puuttuminen olisi ainakin mulle kyllä pienin ongelma tuossa tilanteessa. Se, että olen hukannut kymmenen vuotta elämästäni paskiaisen kanssa olisi mulle kyllä ihan riittävä syy lähteä tuollaisesta liitosta ja tasinkorahatkin ottaisin ilman mitään omantunnon tuskia.

Vierailija
10/13 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Sinä se oot vissiin joskus ryssiny hommas aika perusteellisesti. Älä huoli, kyllä täällä on paljon ihmisiä ja pariskuntia jotka osaa esimerkiksi tuon elatusvelvollisuuden ja osituksen ihan fiksusti.

Vierailija
11/13 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä avioliitosta voi lähteä tyhjin käsin tai ottaa toisen omaisuudesta vain pienen summan. Kun ex-mieheni lähti, hän ei vaatinut yhtään mitään (hänellä ei omaa omaisuuttaa juurikaan). Ei ottanut mitään irtaimistoa eikä vaatinut minun omaisuudesta mitään. Teimme kuitenkin avioehdon viikkoa ennen kuin laitoimme eron vireille. Ihan minun vaatimuksesta kun ei voi tietää millaisia katkeroituneita tunteita ero sitten lopulta herättää.

Vierailija
12/13 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen AIVAN samassa tilanteessa kuin ap...

Mies vielä peri yllättäen todella suuren omaisuuden, joka myös siirtyi meidän kummankin nimiin. En edes halua muuta kuin turvata lasteni tulevaisuuden...Voin vain kuvitella, kuinka lämpivät välit lapsillani olisi tulevaisuudessa miehen puolen sukuun, kun äiti olisi vain rahan ahne ex-muija...

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 06:11"]

[/quote]

Vierailija
13/13 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä h---in takia sinä mieluummin siedät jopa pahoinpitelyä, mutta et halua sinulle kuuluvaa osuutta miehen omaisuudesta?

En nyt ollenkaan ymmärrä ajatusmaailmaasi. Mikä sen on noin ihmeelliseen solmuun saanut, että sinua jotenkin hävettää erota huonosta liitosta ja elää elämääsi -.rahan takia? Vai keksitkö sinä tämän jutun, jotta olisi vähän vaihtelua siihen tavanomaiseen " en voi erota kun on avioehto eikä minulla ole rahaa"?