Nyt se sitten tapahtui, teini tuli kännissä kotiin..
Soitin 15-vuotiaalle pojalleni ennen yhtätoista ja kuulin heti puhelimessa että ääni sönkkäsi. Tuli kohta siitä kotiin ja kalja haisi kilometrin päähän..
Olen jo vuosia miettinyt, mitä teen sitten kun tällainen päivä koittaa ensimmäisen kerran ja miettinyt kaikenlaista sanottavaa ja puhuttavaa valmiiksi. Nyt sitten olenkin vain jotenkin hirveän surullinen enkä oikein saanut sanottua mitään. Poika meni suoraan petiin ja myönsi, että kaverin kaveri on täysi-ikäinen ja ostanut heillekin olutta.
Hyvä vaan että pojalle tuli huono olo ja huomiseksi on lattialla siivottavaa.. Vein nyt ämpärin sängyn viereen ja annan nukkua. On jotenkin mieli tyhjä. En osaa ruveta huutamaan, se tuntuisi aika tekopyhältä ottaen huomioon että tismalleen saman ikäisenä itsekin aloitin alkoholikokeilut ja ihan kelpo kansalainen minustakin kasvoi.
Mitä te olette tehneet vastaavassa tilanteessa?
Kommentit (29)
Itse olen juonut ekan kerran kun olin 16v ja ihan kunnon ihminen minusta on tullut. En juo humalahakuisesti kun ikää on lähempänä neljääkymmentä ja alaikäisille ei meillä alkoholia ostella. Poikapuoli soitti kotiin 16-vuotiaana että on juonut pari olutta ja on tulossa kotiin. asiasta juteltiin seuraavana päivänä ja kerrottiin että alaikäisten juomista ei meilllä hyväksytä. Nyt 19-vuotiaana juo kyllä kavereiden juhlissa mutta todella maltillisesti ja järki päässä.
Huutaminen tuskin mitään auttaa, eli huomenna juttelette oikein kunnolla. Ja tuo mitä joku tuossa kommentoikin, tee selväksi että kotiin saa aina tulla, oli kunto mikä hyvänsä. Ja olisi varmaan tuon kaverin vanhempien hyvä tietää tuo myös, että löytyy porukasta joku jolla riittää ikä, mutta ei järkeä päässä.
siis mitä, siivottavaa huomiseksi? odottiko teidän talossa kenties yrjöt lattialla koko yön?
Erittäin hyvä, että nuoret itse valvovat toistensa käytöstä kuvaamalla ne ja lataamalla siitä videon YouTubeen.
Kun he tulevat aikuiseksi, niin tekevät sitä tietenkin myös aikuisena ja niin heistä tulee paljon fiksumpia kuin mitä nykyisistä paukapäistä joita ei ole valvonut kukaan, vaan ovat voineet örveltää miten tahansa ja tytöt antaa kännissä pimppiä kelle tahansa ilman että juttu levinnyt netissä.
no mielestäni kuuluu kyllä jotain sanoa, ei tarvitse huutaa. ja just se et tulet kotiin vaikka mikä olisi, mutta enäähän et juo. niin kyllä ne juo, mutta se auttaa jos vähän välittää vanhemmistaan.
Nyt minulle tuli todella hirveänä yllätyksenä että 11-vuotias tyttäreni tuli noin 2:00 yöllä kotiin, karkasi siis enkä saanut yhteyttä.. Poliisit olivat etsineet mutta eivät löytäneet tätä.. Tyttäreni oli kuin hullu känniläinen!
En tiennyt mitä sanoa mutta koko porukka heräsi kun lapsi kolisteli sisään ja kaatuu maahan! Eikä vieläkään kertonut kenen kanssa joi/mitä! No,toivon ettei teidän lapsille kävisi vielä 11-VUOTIAANA NÄIN! 11-VUOTIAS TYTTÖ KÄNNISSÄ!
Selvitä kuka sille teinille oli alkoholia hakenut ja käy vetämässä sitä turpaan.
Kovinta rangaistusta ei välttämättä tule kotona. Kaverit ovat voineet kuvata kännykkäkameroilla sekoilua, kuvia ja videoita jaettu netissä. Tytön kohdalla saattaa tilanne vielä kovempi jos paljastallut tai ollut jopa yhdynnässä mikä kuvattu ja niin hänestä levitellään juttua netissä, että antaa kaikille.
Näin netti on erittäin hyvä moraalinvartija. Paljon parempi ja tehokkaampi kuin vanhemmat.