Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gummeruksen suuri romaanikilpailu, kuka aikoo osallistua?

Vierailija
11.06.2013 |

http://www.suuriromaanikilpailu.fi/

Mieli tekisi osallistua mutta kuinkahan mahtaa tässä ajassa saada käsikirjoituksen aikaiseksi. Muutama idea kyllä on, pakko kai kokeilla. Muita?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teksti on jo valmiina, pitää enää vähän hioa.

Vierailija
2/13 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin olisi valmiina nuortenkirjan käsis, mutta kun eivät kerran enää julkaise lanua, täytyy yrittää aikuisproosaa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin osallistua mutta aika ei yksinkertaisesti riitä =(

Vierailija
4/13 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähän runsauden pulaa. Minulla on valmiina kaksi kässäriä ja molemmat 350 -sivuisia, enkä tiedä kumman lähetän ja mistä supistan.

Vierailija
5/13 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys osallistujille:

Onko teillä luottamusta tuomaristoon? 

Montako aloittelevaa kirjailijaa suomeen mahtuu, joilla on kannattava kustannussopimus?

Ajatuksia?

Vierailija
6/13 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2013 klo 18:34"]

Kysymys osallistujille:

Onko teillä luottamusta tuomaristoon? 

Montako aloittelevaa kirjailijaa suomeen mahtuu, joilla on kannattava kustannussopimus?

Ajatuksia?

[/quote]

Kannattava kustannussopimus? Eikö nyt ole kyse kilpailusta, ei kustannussopimuksesta?

Vierailija
7/13 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa yrittää. Sen verran menee junassa aikaa, että voisi kirjoitella. Idea on valmiina, enkä tiedä ihan vastaavasta kenenkään kirjoittaneen. En kyllä ole lukenut kaikkia maailman kirjoja, joten en voi tietää onko sellaista. 

Vierailija
8/13 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hiomista vajaa aika laaja teos, joka on kait lähinnä proosarunoutta - en tiedä. Mitä toi vapaa genre tarkoittaa? Mahtuuko romaanin määritelmään tällainen? En itse miellä kirjoittamaani runoteokseksi, mutta miten nämä jaot menee?

Vierailija
9/13 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisko joku vastata edellisen kysymykseen?

Vierailija
10/13 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2013 klo 19:06"]

Minulla on hiomista vajaa aika laaja teos, joka on kait lähinnä proosarunoutta - en tiedä. Mitä toi vapaa genre tarkoittaa? Mahtuuko romaanin määritelmään tällainen? En itse miellä kirjoittamaani runoteokseksi, mutta miten nämä jaot menee?

[/quote]

Siis romaaniahan tässä haetaan, käsittääkseni siis kuvailemasi proosarunous ei siihen sovi. Ymmärsin itse, että vapaalla genrellä tarkoitetaan sitä, että teos voi olla dekkari, rakkausromaani, seikkailua, fantasiaa... En tiedä onko näin, mutta itse käsitin vapaan genren määritelmän noin.

Vierailija
11/13 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hai sie! Pittääkö siinä juosta kilpaa? 

Vierailija
12/13 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voishan sitä kesälomalla polkaista tuollaisen romaanin aikansa kuluksi.

Vierailija
13/13 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin osallistua. Idea on valmiina ja sivuja kertynyt sellaiset 50. Olen aloittanut kirjoittamisen kyllä jo aikaisemmin, että tämä kilpailu tuli vaan hyvään aikaan minulle. Säännöissä mainitaan ettei genre-rajoituksia ole mutta tokkopa valitsevat voittajaksi sellaista teosta joka ei muutenkaan kustannuslinjaan sopisi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi