Loviisalaisia paikalla?
Asuin itse Loviisassa 70-luvulla, olisko -76-77. Olen syntynyt -73 eli ihan pikkutyttö olin silloin.
Minulla on muistikuva, miten isän kanssa käytiin joillain raunioilla joskus. Muistan vaan raunion seinää, en siis muista, että raunio olisi ollut kolmiulotteinen, linnamainen. Rauniot olivat kiveä, ei harmaata vaan oranssiin vivahtavaa ja niissä oli sellaisia aukkoja, joissa alareuna suora ja muuten korkea puoliympyrä. Muistan isän istuneen sellaisella aukolla ja poltelleen tupakkaa samalla kun itse tutkin paikkoja ja isä nosti minutkin sinne joskus (eli korkealla eivät voineet olla)
Isä ei näitä raunioita muista ja minua vaivaa mitkä rauniot nämä olivat. Muistan rauniot kuitenkin aika tarkasti. Rauniot eivät olleet mitenkään keskeisellä paikalla, muistan niiden ympärillä pitkää heinää ja hiekkamaata, muita ihmisiä en siellä muista nähneeni, joten tuskin mikään turistinähtävyys oli kumminkaan. Asuttiin äidin mukaan silloin Ramsayntiellä (?) ja isän kanssa raunioilla käytiin kävellen, joten kovin kaukana asuinpaikastamme rauniot eivät kai olleet.
Voi kun joku tunnistaisi tuon paikan!
Kommentit (6)
En ole Loviisasta mutta oiskos Rosen tai Ungern http://www.muuka.com/finnishpumpkin/fortresses/u_r/u_r_fi.html
ot: Loviisassa muuten kuvataan tänä kesänä Onneli ja Anneli elokuva:)
Olikohan tuo Ungern 70-luvulla noinkin hyvin hoidettu paikka? Muuten on paljon samaa, mutta hoidettu nurmi ja kukkaistutukset ei muistikuvaan sovi =) Ennemminkin se oli sellainen hylätty raunio keskellä savimaapeltoa..
Mutta pitääpä kysäistä isältä, tuleeko mitään mieleen tuosta nimestä. Harmittaa kun se ei muista vaikka minulle jäänyt niin kivana muistona mieleen mokoma raunio..=)
-ap
Hei katsoin vielä karttahaulla ja pakko se on tuo Ungern olla! Se on noin lähellä Ramsayntietä kuitenkin. Tuskin siellä nyt pilvinpimein raunioitakaan lähistöllä on!
Jes! Kiitoksia!
-ap
Ungern?