Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huolestuisitko työkaverista joka syö lounaalla vain tomaatteja ja salaatinlehtiä?

Vierailija
22.07.2020 |

Vuoden ajan meillä ollut töissä nainen joka syö työpaikan taukohuoneessa lounaaksi
kolme pähkinää, tomaatteja ja salaatinlehtiä ja juomaksi juo hanavettä. Joskus syö kurkkua ja yhden kananmunan sekä samat kolme pähkinää. Nainen on laihtunut järkyttävän paljon vaikka oli vielä viime vuonna normaalipainoinen.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei vaan oo ruokahalua? Voihan siinä taustalla olla joku sairauskin.

Kyllä mua kaupassa vähän nauratti viikonloppuna, kun kaksi sellaista 18-vuotiasta pariskuntaa oli lähdössä jonnekin yhteiseen mökkiviikonloppuun, ja pojat siinä sitten lihaosastolla kyselivät tytöiltä, että mitä tytöt haluavat grilliin. Tytöt olivat tosi vaikeina "en mä oikein halua syödä mitään", kun heidän piti ilmeisesti vetää jotain roolia, että hoikat tytöt ei syö ikinä. Sellaisia tosi noloja ja vaikeita, viimeisen päälle laittautuneita. Mahtoi tulla nälkäinen viikonloppu.

Vierailija
2/40 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huolehdi työkavereiden syömisistä, koska en tiedä mitä syövät kotonaan. Mutta tuo laihtuminen toki on huolestuttavaa, jos ihan alipainon puolelle menee. Jos on läheinen työkaveri, vois yrittää vähän jututtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä huolestuttavaa jos syön aina tasan tarkkaan kolme pähkinää ja muu ruoka on sitä salaatin lehteä ja tomaattia. Haiskahtaa syömishäiriöltä.

Vierailija
4/40 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sun asiasi. Keskity omaan mättöösi ja anna ihmisten olla.

Vierailija
5/40 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaankaan ole sinun asiasi. Itse syön töissä aina todella huonosti, ei ole nälkä päiväsaikaan ison aamupalan jäljiltä ja jo pelkkä kahvi tai välipalahedelmä auttavat jaksamaan. Lisäksi työpaikkaruokalan ruoka on kamalan makuista enkä aina ehdi tai jaksa tehdä kunnon evästä. Kotona syön sitten enemmän. Olen siis todellakin normaalipainoinen, terve ja urheilullinen.

Aina hämmästyttää nämä selän takana kyräilevät tai päin naamaa syömishäiriöstä utelevat kollegat.

Vierailija
6/40 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alkaa näyttää sairaalloisen laihalta niin huolestuisin. Eri asia on, kehtaisinko kuitenkaan sanoa mitään.

Vierailija
7/40 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en syö lounaalla paljoa, koska muuten tulee kauhea väsymys. Syön sitten kotona.

Vierailija
8/40 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla ole töissä ruokahalua, kotona sitten syödään paremmin.

Vierailija
9/40 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tämä asia kiertänyt täällä jo pitkänä ketjuna.

Ap on hyvä ja hakee vastaukset palstan arkistosta.

Sielthän sinä tämänkin löysit.

Inhottavia nämä vanhojen ketjujen kaivelijat.

Vierailija
10/40 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, vanha asia on, käsitelty täällä jo kertalleen.

Vierailija
11/40 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkavana mt pitäisin.

Vierailija
12/40 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap, jokos se noin syövä työkaverisi on alkanut pyörtyilemään ja lakannut hoitamista työtehtäviään kun on niin helvetin laiha.  Sitähän tässä ajetaan takaa.

Sekin on kerrottu ja käsitelty jo aikasemassa ketjussa.

Vierailija
13/40 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En huolehdi työkavereiden syömisistä, koska en tiedä mitä syövät kotonaan. Mutta tuo laihtuminen toki on huolestuttavaa, jos ihan alipainon puolelle menee. Jos on läheinen työkaveri, vois yrittää vähän jututtaa.

En pistä nokkaani muiden asioihin, mutta työkaveri on jopa järkyttävän laiha. Reippaasti alipainon puolella. Tekee pahaa katsella kun samalla mietin miten toimia.

Vierailija
14/40 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puutu toisten syömisiin millään lailla. Kaikki eivät halua syödä töissä ollenkaan, tai syövät vain ihan kevyesti.

Vierailija
15/40 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on mielestäsi ollut "normaalipainoinen" eli pullukka nykyisillä standardeilla?

Oletko kateellinen kun ottaa itseään niskasta kiinni ja laihduttaa?

Itsekin näykin töissä vaan jotain pientä ja takas duuniin, isompi syöminen väsyttää. Normaalia on, et kahvin voimalla neljään viiteen.

Illalla sit äijämätöt.

Nyt söin vasta päivän aamupalan/lounaan/päivällisen eli purkin tonnikalaa.

Ihan normipainoinen ja hoikka oon, en van tykkää pupeltaa pitkin päivää.

Vierailija
16/40 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei vaan oo ruokahalua? Voihan siinä taustalla olla joku sairauskin.

Kyllä mua kaupassa vähän nauratti viikonloppuna, kun kaksi sellaista 18-vuotiasta pariskuntaa oli lähdössä jonnekin yhteiseen mökkiviikonloppuun, ja pojat siinä sitten lihaosastolla kyselivät tytöiltä, että mitä tytöt haluavat grilliin. Tytöt olivat tosi vaikeina "en mä oikein halua syödä mitään", kun heidän piti ilmeisesti vetää jotain roolia, että hoikat tytöt ei syö ikinä. Sellaisia tosi noloja ja vaikeita, viimeisen päälle laittautuneita. Mahtoi tulla nälkäinen viikonloppu.

Luultavasti teit vääriä johtopäätöksiä kuulemastasi.

Vierailija
17/40 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinänsä huolestuttavaa jos syön aina tasan tarkkaan kolme pähkinää ja muu ruoka on sitä salaatin lehteä ja tomaattia. Haiskahtaa syömishäiriöltä.

Vaihtelee tomaattien ja kurkun välillä mutta salaatinlehtiä ja kolme pähkinää on aina hänellä lounaalla sekä vettä. Yrityksen juhlatilaisuuksissa kieltäytyy aina ottamasta edes kahvia tai teetä. Kakkua en ole koskaan nähnyt hänen syövän.

Vierailija
18/40 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain Suomessa ollaan näin välinpitämättömiä. Huoh. Muualla oltaisiin jo tehty kaikki mahdollinen auttamiseksi.

Vierailija
19/40 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko Yleensäkin niitä ihmisiä ketkä saattaa ohittaa mahdollisen lähimmäisen hädän just tuolla että jokaisen oma asia?

Itse aiheeseen, kyllä , jokainen mättää ihan sitä mitä tykkää, mutta tää haiskahtaa tosiaan syömishäiriöltä joka voi vielä lähteä lapasesta ( vielä enemmän), kuka tietää miten vaikeeta tänkin ihmisen elämä on ja se heijastuu syömiseen. Ei voi ikinä tietää.

Vierailija
20/40 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaatti ja salaatti on terveellistä.

Lisäksi toisten syömiset ei kuulu sinulle.

Huolestuisin, jos hän olisi luuta ja nahkaa ja selkeästi anorektinen. Muuten on vain positiivista, että syö terveellisesti.