Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pukeudutaan Pariisiin?

Vierailija
11.06.2013 |

Olemme kaikista kaupungeista menossa Pariisiin, tuohon tyylikkyyden tyyssijaan. Vaatetta ei jaksa raahata mukaan kovin paljon, ja sääksi lienee luvassa vaihtelevaa. Normaalisti pukeudun suomalaiskansalliseen tyyliin järkevästi ja mukavasti, mutta onko sellainen Pariisissa tyylirikos? Kenkien pitäisi olla mukavat ja vaatteiden monikäyttöiset. Ehdotuksia otetaan vastaan!

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 12:22"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 12:11"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 12:09"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 11:49"]Itse otan mukaan aina vain kaksi asua päällä olevan lisäksi, käytännöllisen päiväasun ja ilta-asun, kahdet kengät, kaksi laukkua. Loput ostan paikan päältä kohteesta, ja käytän niitä.

[/quote]

Tuo on kyllä kadehdittavaa (positiivisessa mielessä), jos sinulle on noin helppo vaan ostella vaatteita. Minä joutuisin pitämään niitä yksiä ja samoja kuteita koko loman, jos olisin pakannut mukaan vain yhden asun päivään ja iltaan.

[/quote]

Ai mitenkä niin joutuisit pitämään samoja kuteita...?

[/quote]

Eikö se käynyt tekstistäni ilmi, kun sanoin, että kadehdittaa tuollaiset joiden on helppo ostaa vaatteita? Minun ei ole helppo löytää sopivia (en ole ylipainoinen, en edes vähän), joten loma menisi täysin siihen, että juoksisin paniikissa liikkeestä toiseen etsien housuja/paitoja jne. jotta ei tarvitsisi käyttää vain niitä yksiä, jotka matkalaukussani on.

Tiedän kyllä, että moni menee Pariisiin (ja muuallekin) ihan vain shoppaillakseen, mutta minä ainakin haluan kiireettömästi katsella nähtävyyksiä. Ei siitä tulisi mitään, jos pitäisi etsiä päällepantavaa.

[/quote]

Ok, shoppailen Pariisista vuoden tarpeiksi sen takia, että sieltä tällainen mininainen löytää naisellisia ja sopivia asuja eikä tarvitse lyhennyttää tai teetättää. Nähtävyydet on Pariisissa oikeastaan koluttu jo ensimmäisellä kerralla, niin uusintakäynneillä voi keskittyä löytöjen tekemiseen. Mutta tietenkää jos ei shoppailu innosta, niin ei kannata jättäytyä kahden vaatekerran varaan. :)

Vierailija
22/39 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 12:53"]

Ok, shoppailen Pariisista vuoden tarpeiksi sen takia, että sieltä tällainen mininainen löytää naisellisia ja sopivia asuja eikä tarvitse lyhennyttää tai teetättää. Nähtävyydet on Pariisissa oikeastaan koluttu jo ensimmäisellä kerralla, niin uusintakäynneillä voi keskittyä löytöjen tekemiseen. Mutta tietenkää jos ei shoppailu innosta, niin ei kannata jättäytyä kahden vaatekerran varaan. :)

[/quote]

En viitsi ottaa koko lainauspötköä, mutta olen tuo sama, jolle vastasit. Heh, olen itsekin mini, sen takia en mistään vaatteita löydäkään.

Tosin onhan meitä minejäkin on erimuotoisia ja ikäisiä. Ehkä sinun on helpompi löytää sopivaa kuin minun. Mikään vaatefriikki en ole koskaan ollut, mutta toki nuorempana olisi ollut mukavaa vaikka vähän shoppaillakin. Nyt ikää on yli 40v. ja olen luovuttanut vaateasiassa jo ajat sitten. Ts. ihan niin en sanoisi, ettei shoppailu kiinnosta, mutta kun on suurimman osan elämästään joutunut tyytymään ei-oohon, niin jossain vaiheessa on vain lakattava lyömästä päätään seinään ja tyydyttävä lastenosastojen tarjontaan Suomessa.

Mutta ihan vilpittömästi olen iloinen puolestasi, jos olet löytänyt paikan ostaa sopivia vaatteita :).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 11:49"]Itse otan mukaan aina vain kaksi asua päällä olevan lisäksi, käytännöllisen päiväasun ja ilta-asun, kahdet kengät, kaksi laukkua. Loput ostan paikan päältä kohteesta, ja käytän niitä.

[/quote]

Tuo on kyllä kadehdittavaa (positiivisessa mielessä), jos sinulle on noin helppo vaan ostella vaatteita. Minä joutuisin pitämään niitä yksiä ja samoja kuteita koko loman, jos olisin pakannut mukaan vain yhden asun päivään ja iltaan.

[/quote]

[/quote]

Eikö se käynyt tekstistäni ilmi, kun sanoin, että kadehdittaa tuollaiset joiden on helppo ostaa vaatteita? Minun ei ole helppo löytää sopivia (en ole ylipainoinen, en edes vähän), joten loma menisi täysin siihen, että juoksisin paniikissa liikkeestä toiseen etsien housuja/paitoja jne. jotta ei tarvitsisi käyttää vain niitä yksiä, jotka matkalaukussani on.

Tiedän kyllä, että moni menee Pariisiin (ja muuallekin) ihan vain shoppaillakseen, mutta minä ainakin haluan kiireettömästi katsella nähtävyyksiä. Ei siitä tulisi mitään, jos pitäisi etsiä päällepantavaa.

[/quote]

[/quote]

Hei, jos viitsit, olisi kiva kuulla missä ovat Pariisin parhaat shoppailumestat (Les Hallesin taisitkin jo mainita) ? En ole ap enkä tuo jonka kanssa olet tässä ketjussa jutellut, mutta tiedossa on päivä Pariisissa parin viikon päästä ja olisi kiva kuulla kokeneen vinkkejä. En tarkoita luksuspaikkoja, vaan vähän "tavallisempia" paikkoja ostaa kauniita vaatteita. :)

Vierailija
24/39 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 12:13"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 11:51"]

Jättäisin tuulipuvun ja huumoripaidan eli junttipaidan kotiin. Ota mahdollisimman vähän vaatteita mukaasi sillä ostat joka tapauksessa niitä paljon Pariisista. Hyvää matkaa!!:DD

Minusta voit laittaa crocsit aivan hyvin ja crocsejahan yms on paljon muitakin malleja kuin vain ne suomessa suositut puukenkämalliset. Ole huoleti siellä on niin paljon erilaisia ihmisiä ettet varmasti kiinnitä kenenkään huomiota.  

[/quote]

Tällaisissa crocseissa kehtaisin minäkin Pariisiissa kulkea:

http://assets.bizjournals.com/denver/news/CrocsHuaracheFlatWomen*304.jpg?v=1

[/quote]

Noi on kauniit ja jos joku tykkää paljon crocseista niin en näe syytä ettei voisi sellaisia käyttää. 

Vierailija
25/39 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 14:08"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Hei, jos viitsit, olisi kiva kuulla missä ovat Pariisin parhaat shoppailumestat (Les Hallesin taisitkin jo mainita) ? En ole ap enkä tuo jonka kanssa olet tässä ketjussa jutellut, mutta tiedossa on päivä Pariisissa parin viikon päästä ja olisi kiva kuulla kokeneen vinkkejä. En tarkoita luksuspaikkoja, vaan vähän "tavallisempia" paikkoja ostaa kauniita vaatteita. :)

[/quote]

Minut varmaan ammutaan nyt kaikkien muotipoliisien toimesta, mutta itsehän olen löytänyt parhaat mekot Tati:sta! :D Se on sellainen Henkkamaukan ja Säästötalo Robinhood feat Prisma-tyylinen tavarataivas, mutta siellä on myös hääpukuosasto. Ostin sieltä muutama vuosi sitten kotelomekkoja, 14e/kpl ja kenkiä (5e-30e) pari ja sitten sukkahousuja varastoon (1e) ja sukkia, alusvaatteita ja tuliaiset oli halvin ostaa sieltä. Nettisaitti on Ranskaksi, mutta aika selkeet, voit tutustua ennakkoon Tati:n valikoimaan:

http://www.tati.fr/

Kaikki ostamani vaatteet on kestäneet siisteinä, joten laatua en moittisi. Toinen paikka mistä tein löytöjä oli ostoskatu Rue De Rivoli, siellä on valtavasti pikkuisia putiikkeja joista teki löytöjä. Sitten isojen ketjujen myymälöitä, C&A:sta esim löytyi rintaliivejä vitosella (Suomessa vastaavaa laatua on Triumph). Se Pariisissa on kiva, että toisin kuin Suomessa, putiikeissa on edullista. Täällä tuntuu olevan että mitä pienempi liike sitä kalliimpaa (=yksilöllisempää) on. :D

Tati on metroaseman lähellä, ja Rue De Rivolin ostoskatua miltei mahdoton missata jos siellä yhtään meinaa kävellä..

Ne "Champs Elyseen" luksustavaratalot skippasin, matkabudjetti ei sallinut Diorin vermeitä. :D Menen uudestaan tänä vuonna, ja nyt saatan käydä kuolaamassa siellä mutta edelleenkään ei ole varaa ostaa. :))

Pariisissa on ihanan halpaa, jos vaan haluaa niin, mielikuva kalleudesta on varmasti juurikin tuolta Elyseen varrelta, missä kaljasta sait maksaa yli 10e tuoppi.

Vierailija
26/39 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäkää ne crocsit, terveyssandaalit ja urheiluvaatteet kotiin. Jos haluaa erottua edukseen, niin simppeliä kaupunkivaatetta päälle neutraaleissa väreissä.

Asun Pariisissa ja tässä tulee muutama shoppailuvinkki:

Oopperan alue: Täältä löytyy monenlaista ketjuliikettä, edullisesta kalliimpaan. Uniqlo on kiva, edullinen japanilainen ketju, josta saa esim. hyviä cashmreme-neuleita kohtuulliseen hintaan. Kannattaa kiertää Galeries LaFayette ja Printemps -tavaratalot, käyvät nähtävyyksistäkin.

Les Halles: Itse Les Hallesin ostoskeskus on aikamoinen ostoshelvetti, mutta sieltä voi löytyy kaikki perusketjut saman katon alta. Lähellä kulkevalla Rue de Rivolilla jatkuu sama meininki.

Putiikkeja löytyy paljon Marais'n alueelta, esim. Rue Vieille du Templelta on kiva. Myös vasemman rannan Saint Germainin alue sopii shoppailuun, esim. Rue du Four ja Rue Bonaparte.

Luksusliikkeitä löytyy mm. Rue Saint-Honoréelta, Palais Royalilta, Madeleinen kulmilta...jne.

Suosittelen myös viikonlopun brocante-myyjäisiä, esim. Porte de Vanvesissa (Marche aux Puces de Vanves) on ihanaa antiikkia ja pikkutavaraa.

Vierailija
27/39 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja vielä sellanen vinkki, että jos löydät jonkun ihanan jutun niin osta se heti, itse skippasin ekoina päivinä monta vaatetta kun aattelin että tulee eteen parempia.. ei tullut ja vieläkin harmittaa yks ihana mekko. :D Joka liikkeessä on eri tuotteet niin kannattaa tarttua jos löytyy sopiva. Myös palvelu oli huippua, mallinuken päällä oli leninki jota ei ollut rekissä, niin vahtimestari ja myyjä kiersivät mun kanssa koko kaupan ja koska tuotetta ei ollut, riisui sitten mallinuken päältä sen ja pahoitteli odotusta. En tosiaan tiedä mistä tulee mielikuva huonosta palvelustakaan koska joka paikassa sain hyvää palvelua. Ehkä se on se oma hymy, ja tietty kunnioitus joka naamastani näkyi kun astuin liikkeeseen. :D

Vierailija
28/39 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 14:41"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 14:08"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Minut varmaan ammutaan nyt kaikkien muotipoliisien toimesta, mutta itsehän olen löytänyt parhaat mekot Tati:sta! :D Se on sellainen Henkkamaukan ja Säästötalo Robinhood feat Prisma-tyylinen tavarataivas, mutta siellä on myös hääpukuosasto. Ostin sieltä muutama vuosi sitten kotelomekkoja, 14e/kpl ja kenkiä (5e-30e) pari ja sitten sukkahousuja varastoon (1e) ja sukkia, alusvaatteita ja tuliaiset oli halvin ostaa sieltä. Nettisaitti on Ranskaksi, mutta aika selkeet, voit tutustua ennakkoon Tati:n valikoimaan:

http://www.tati.fr/

Kaikki ostamani vaatteet on kestäneet siisteinä, joten laatua en moittisi. Toinen paikka mistä tein löytöjä oli ostoskatu Rue De Rivoli, siellä on valtavasti pikkuisia putiikkeja joista teki löytöjä. Sitten isojen ketjujen myymälöitä, C&A:sta esim löytyi rintaliivejä vitosella (Suomessa vastaavaa laatua on Triumph). Se Pariisissa on kiva, että toisin kuin Suomessa, putiikeissa on edullista. Täällä tuntuu olevan että mitä pienempi liike sitä kalliimpaa (=yksilöllisempää) on. :D

Tati on metroaseman lähellä, ja Rue De Rivolin ostoskatua miltei mahdoton missata jos siellä yhtään meinaa kävellä..

Ne "Champs Elyseen" luksustavaratalot skippasin, matkabudjetti ei sallinut Diorin vermeitä. :D Menen uudestaan tänä vuonna, ja nyt saatan käydä kuolaamassa siellä mutta edelleenkään ei ole varaa ostaa. :))

Pariisissa on ihanan halpaa, jos vaan haluaa niin, mielikuva kalleudesta on varmasti juurikin tuolta Elyseen varrelta, missä kaljasta sait maksaa yli 10e tuoppi.

[/quote]

Suurkiitos! Tässä just teen matkasuunnitelmia ja toi Seinen ranta Elyseeltä alkaen itään taitaa olla ne huudit joilla kiertelen. Pakko siellä Montaigne Marketilla ja Galeries Lafayettella varmaan on käydä kuolaamassa, mutta ostokset sitten tuolta "hieman" edullisemmilta alueilta. ;)

Vierailija
29/39 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 12:48"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 12:41"]

Tuota noin...Pariisi ei ole enää vuosikausiin ollut tunnettu muodikkaista ihmisistä tai trendikkyydestä:D Sitä markkinoidaan rakkauden kaupunkina mihin hommaan sopii oikein hyvin. Jos shoppailemaan lähtee tai haluaa nähdä trendikkäitä ja tyylikkäitä ihmisiä niin suosittelen ihan muita maita ja kaupunkeja:)

[/quote]

No tuo sopii minulle paremmin kuin hyvin, en ole trendejä ja tyylejä hakemassa vaan tein tämän aloituksen koska pelkään että niitä tulee siellä vastaan yli tarpeen :) Tarkoitus on kierrellä kaupunkia ja vältellä liikaa shoppailua. Mutta kiitos tuosta Tatin osoitteesta! Ap

[/quote]

Hienoa:) Pariisissa on paljon muuta kuin shoppailu joka mielestäni ei ole siellä niin mielekästä muutenkaan. 

Vierailija
30/39 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai erikseen on olemassa lesbosandaalit,voi jeesus sentään.

Vierailija
31/39 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteisiin,,, :)
elä ja anna toisten elää missä vaatteissa tahansa!

Vierailija
32/39 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti Ranska käännytttää sinut jo lentokentältä. Siellä on lakisääteiset pukeutumissäännöt, myös turisteille. Pariisissa vielä tiukemmat. Ota selvää tai jää kotiin.

Vierailija
33/39 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 16:33"]

Luultavasti Ranska käännytttää sinut jo lentokentältä. Siellä on lakisääteiset pukeutumissäännöt, myös turisteille. Pariisissa vielä tiukemmat. Ota selvää tai jää kotiin.

[/quote]

Menisit nukkumaan!!!!! Jokainen pukeutuu Pariisissakin miten haluaa eikä ranskalaiset ole ollenkaan niin tyylikkäitä kuin jotkut yrittää väittää. Kalliimmilla kaupunkialueilla ihmiset pukeutuu paremmin mutta niin se on kaikissa kaupungeissa. Pariisissa on yli 10 miljoonaa asukasta eikä ketään varmasti kiinnosta onko jalassasi crocsit. Turistinahan ap siellä on eikä työmatkalla.  

Vierailija
34/39 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota noin...Pariisi ei ole enää vuosikausiin ollut tunnettu muodikkaista ihmisistä tai trendikkyydestä:D Sitä markkinoidaan rakkauden kaupunkina mihin hommaan sopii oikein hyvin. Jos shoppailemaan lähtee tai haluaa nähdä trendikkäitä ja tyylikkäitä ihmisiä niin suosittelen ihan muita maita ja kaupunkeja:)

[/quote]

Kerro ihmeessa kun kerran aloitit.:DD

Vierailija
35/39 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, missäs tuo Tati oikein on? Siis minkä metroaseman lähellä? Ranskalainen Tarjoustalo kuulostaa kivalta :)

Vierailija
36/39 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
37/39 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tati

4. Boulevard Rochechouard
75018 Paris
Metro: Anvers

Vierailija
38/39 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
39/39 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No tuo sopii minulle paremmin kuin hyvin, en ole trendejä ja tyylejä hakemassa vaan tein tämän aloituksen koska pelkään että niitä tulee siellä vastaan yli tarpeen :) Tarkoitus on kierrellä kaupunkia ja vältellä liikaa shoppailua. Mutta kiitos tuosta Tatin osoitteesta! Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi