Työtön vaikka täysin työkyvytön?!
Kuinka monta vuotta Kela voi toimia näin? Nyt kuudes vuosi meneillään eikä eläkettä myönnetä. Kyseessä petipotilas jolla avustajat kotona. Ja pyörätuoli käytössä kun liikkuminen ei juurikaan onnistu.
Kommentit (40)
Ne saa varmaan sanktioita jokaisesta joka päästetään eläkkeelle. Olis kiva kuulla kelan työbtekijän kanta asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Mistä lakimies ilmaseksi?
oikeusaputoimistosta.
Ketä ne lääkärit on jotka kehtaavat väittää täysin työkyvytöntä ihan terveeksi. Nukkuuko ne yönsä hyvin kun saavat aikaiseksi vain lisää pahaa toisen elämään kärsittäväksi?!
Mitenköhän ns.aktiivimallissa huomioidaan jatkossa nämä sairaat?!
Toivottavasti eivät näitä sairaita pakota hakemaan töitä!
Eihän se Kelan vika ole, jos lääkäri ei osaa kirjoittaa sellaista todistusta, joka vakuuttaisi kelalääkärit asiakkaan työkyvyttömyydestä.
Tekosyy se vain on työkyvyttömyydelle, että istuu pyörätuolissa tai on peräti petipotilas. Ajatelkaa nyt vaikka sitä ALSia sairastanutta fyysikkoa, mikä hänen nimensä olikaan?
Itsellä on pysyvä, etenevä sairaus ja kävin kesällä ja syksyllä työkyvyttömyysasioissa psykiatrilla, työkkärin/sossun tapaamisessa, lääkärissä, psykiatrilla, uudestaan lääkärillä, ja nyt on lopputuloksena kuuden kuukauden sairasloma pätkä. Kyllä oli hankalaa ja sama pyöritys luultavasti uudestaan sitten puolen vuoden päästä. Kiitos tästä yhteiskunta. Mielenterveyteni on yhä enemmän p*skana siksikin, että olen joutunut selittämään herkkiä asioitani kymmenille vieraille ihmisille. Nämä käynnit psykiatrilla ja lääkärissä eivät olleet siis pääasiassa hoidollisia asioita, vaan ihan tätä toimintakyvyn arviointia. Työkkäristä aina kyselevät mitä mulle kuuluu ja miten asiani etenevät, koska mut pitää saada johonkin oikeaan pinkkaan siellä sen suhteen, mitä palveluja ja kiristyksiä tupataan tai ei tupata.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se Kelan vika ole, jos lääkäri ei osaa kirjoittaa sellaista todistusta, joka vakuuttaisi kelalääkärit asiakkaan työkyvyttömyydestä.
Tekosyy se vain on työkyvyttömyydelle, että istuu pyörätuolissa tai on peräti petipotilas. Ajatelkaa nyt vaikka sitä ALSia sairastanutta fyysikkoa, mikä hänen nimensä olikaan?
Minä olin 34v. kun masennuksen takia jouduin eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Joo suurimmalla osalla meistä onkin ~170 äo, mikä mahdollistaa tieteellisen tutkimuksen teon myös hiton huonossa kunnossa tai ylipäätään...
Vierailija kirjoitti:
Kansanedustaja, kenelle kannantaisi laittaa viestiä? Ehdotuksia!
Äänestin Mari Rantasta, joka on hoitaja, poliisi sekä lapsensa omaishoitaja. Kokeile sitä.
Niin kauan kun ei joudu eläkkeelle, on mahdollista saada kelan terapia.
Kela ei kuntouta eläkeläisiä.
Kela säästää terapiakulut, kun kirjoittaa eläkkeen.
Vierailija kirjoitti:
Näin se menee. Eläkkeellä terapiaa tai mitään kuntoutusta ei enää saa, vaan yhteiskunta odottaa epäonnistuneen yksilön kuolemaa. On kuitenkin huomattava, että harvemmin esimerkiksi toistuvassa vaikeassa masennuksessa terapia(kaan) palauttaa työkykyä.
Vierailija kirjoitti:
Minä en kertaakaan saanut mitään terapiaa. 6 vuotta olin kuntoutustuella ja sitten eläkepaperit.
Hakemuksia kohta 20 tehty eikä eläkettä vain saa. Löytyy vaikka mitä lausuntoa erikoislääkäreiltä. Kelassa vain todetaan että kyllä sitä työkykyä on jäljellä riittävästi. Vaikka et pysty edes kävellä ulko-ovelle asti kun sairaus vienyt lihakset. Et pääse edes käymään paikanpäällä kuntosi takia kun sairaus edennyt vuosien aikana niin pahaksi. Suomessa ei eläkkeelle enää pääse!
Vierailija kirjoitti:
Tämä on Suomen häpeäpilkku.
Kukaan ei aja näiden väliinputoajien asiaa, ei kukaan!
Perussuomalaiset ovat tehneet tästä välikysymyksenkin edellisen hallituksen aikana.
Jännästi ei vasemmistoa kiinnosta näiden kotimaan heikko-osaisten asiat.
Eläkkeellä voi hakeutua terapiaan tai kuntoutukseen oman terveyskeskuksen kautta.
tehkää eläkehakemus asianajajan kanssa, saatte sen ilmaiseksi vähävaraisina.