Miten ihmeessä naiset saavat mukamas huonoa palvelua autokaupoilla? Minulla on pelkästään hyviä kokemuksia
Aina on suhtauduttu asiallisesti ja vastaukset tulevat erittäin nopeasti. En todellakaan ole mikään yksi miehistä-tyyppi ja olen hetero, eli olemukseni ei ole mikään rekkałesbø-tyyppinen. Tietoutta löytyy autoista, mutta en osaa edes vaihtaa renkaita saati tehdä mitään muutakaan, esim. huoltojuttuja autolle. Eli käytännön hommissa olen tollo, mutta teoriapuolella tajuan suht paljon.
Kommentit (11)
Huonoa palvelua?? Kuka niin on väittänyt.
Jos olet nätti nuori nainen, niin totta kai miesmyyjät haluavat tulla palvelemaan sinua ja hoitaa homman tyylikkäästi.
Itse toimin mieheni kanssa yrittäjänä ja alalla on jonkin verrankonservatiivisisia toimijoita. Vaikka ollaan ostamassa myyjältä puolen miljoonan kokonaisuutta, niin myyjä saattaa puhua vain miehelle.
Ei se minua haittaa, siinähän myyjä vain antaa minulle pelikortteja, jotka pelaan vasta myöhäisemmässä vaiheessa, kun niistä on minulle enemmän hyötyä.
Loukkaavaahan se myyjän käytös toki on. Mutta myös rahan arvoista.
Liikekohtaista sekä myyjäkohtaista ollut ainekin itselläni ja selvästi oma pukeutumisenikin vaikuttanut,.
Mä olen ostanut muutaman auton, ilman miestäni käynyt autoliikkeissä. Loistavaa palvelua aina ollut.
Pikkukaupungissa meidät kyllä tunnetaan...automyyjät linkkuveitsinä.
Mutta hyvän palkkionhan he myös siitä saavat, uusi auto tuli myytyä.
Kun mulla on kokemus, niin kaikki toisinajattelijat on väärässä.
Yksi nettituttuni kertoi esimerkin siitä, kun hän (nainen) ja hänen miehensä olivat ostamassa autoa naiselle, niin kauppiaat puhuivat kaiken osoittaen sen hänen miehelleen ohittaen hänet täysin. Ja tämäkös otti häntä päähän. Myyjälle oli tehty selväksi että autoa ollaan ostamassa naiselle. Tämä nainen päätteli että hänet ohitettiin sillä ajatuksella ettei hän kuitenkaan naisena ymmärrä autosta ja se ostosta tuon taivaallista. Hän taisi antaa palautettakin asiasta.
Näyttää siltä että naisen kannattaa mennä yksin kaupoille, jotta saa palvelua.
Mun miehellä ei ole edes ajokorttia, joten hoidan itse autoon liittyvät asiat. Silti välillä tulee olo että kushetethaan jossain huoltoasiassa. Usein appiukko on auttamassa kun huoltoasioista on kyse. Hänen seurassaan minua ei ainakaan jätetä huomiotta.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet nätti nuori nainen, niin totta kai miesmyyjät haluavat tulla palvelemaan sinua ja hoitaa homman tyylikkäästi.
Itse toimin mieheni kanssa yrittäjänä ja alalla on jonkin verrankonservatiivisisia toimijoita. Vaikka ollaan ostamassa myyjältä puolen miljoonan kokonaisuutta, niin myyjä saattaa puhua vain miehelle.
Ei se minua haittaa, siinähän myyjä vain antaa minulle pelikortteja, jotka pelaan vasta myöhäisemmässä vaiheessa, kun niistä on minulle enemmän hyötyä.
Loukkaavaahan se myyjän käytös toki on. Mutta myös rahan arvoista.
Olen ollut nuori nainen noin 30 vuotta sitten ;)
Vierailija kirjoitti:
Yksi nettituttuni kertoi esimerkin siitä, kun hän (nainen) ja hänen miehensä olivat ostamassa autoa naiselle, niin kauppiaat puhuivat kaiken osoittaen sen hänen miehelleen ohittaen hänet täysin. Ja tämäkös otti häntä päähän. Myyjälle oli tehty selväksi että autoa ollaan ostamassa naiselle. Tämä nainen päätteli että hänet ohitettiin sillä ajatuksella ettei hän kuitenkaan naisena ymmärrä autosta ja se ostosta tuon taivaallista. Hän taisi antaa palautettakin asiasta.
Näyttää siltä että naisen kannattaa mennä yksin kaupoille, jotta saa palvelua.
Mun miehellä ei ole edes ajokorttia, joten hoidan itse autoon liittyvät asiat. Silti välillä tulee olo että kushetethaan jossain huoltoasiassa. Usein appiukko on auttamassa kun huoltoasioista on kyse. Hänen seurassaan minua ei ainakaan jätetä huomiotta.
Mä en osta mitään paikasta, jossa saan huonoa palvelua.
Kyllä mulle kävi autokaupoilla joskus niin, että siinä
vaiheessa kun valittiin lisävarusteita, minä sanoin jonkun, niin eikös tämä myyjä varmistanut vieressä istuneelta mieheltäni asam. Ja siis ihan yhteistä
molempien nimiin tullutta autoa oltiin ostamassa. Tein kyllä siinä kohtaa mielipiteeni myyjästä
selväksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulle kävi autokaupoilla joskus niin, että siinä
vaiheessa kun valittiin lisävarusteita, minä sanoin jonkun, niin eikös tämä myyjä varmistanut vieressä istuneelta mieheltäni asam. Ja siis ihan yhteistä
molempien nimiin tullutta autoa oltiin ostamassa. Tein kyllä siinä kohtaa mielipiteeni myyjästä
selväksi.
Mitä sä sille myyjälle sanoit?
Up