Onko rintakivut aina syövän merkki?
Eli minulla on ollut rintakipuja jo aika kauan aikaa, myös pistelyä ja vihlomisen tunnetta on ollut, ja siis myös kainaloihin sattuu ja pistelee. Kertaakaan ei ole tarvinnut ottaa kipulääkettä, menee ohi yleensä samantien, mutta on nykyään melkein jokapäiväistä.
Mitään patteja, kuoppia tai muuta en ole löytänyt, tutkin rintani lähes päivittäin.
Käytössä on hormonaalinen ehkäisy jonka sivuoireisiin kuuluvat rintakivut, ja olen laittanut ne sen piikkiin ja sen takia en ole lääkäriinkään mennyt, kun menee aina hetkessä ohi. Mutta nyt mietin että mitä jos onkin syöpää? Onko muilla ollut samanlaisia oireita ja löytynyt muu selitys kuin rintasyöpä?
Kommentit (11)
Hyvin HARVOIN rintasyövän oireena on kipu. Tuskin mitään hätää on, mutta käy nyt mielesi rauhoittaaksesi ultrauttamassa ja mammografiassa. Jos on jo ikää (yli 40v), se on hyvä varotoimi joka tapauksessa.
Heh, ehkä vähän tyhmä kysymys tuo viimeinen koska melko varmasti johtuu syövästä tai ehkäisystä.. :D Mutta menisittekö lääkäriin, kun ei ole mitään näkyviä oireita?
Vierailija kirjoitti:
Heh, ehkä vähän tyhmä kysymys tuo viimeinen koska melko varmasti johtuu syövästä tai ehkäisystä.. :D Mutta menisittekö lääkäriin, kun ei ole mitään näkyviä oireita?
Itse kävin vastaavassa tilanteessa jotta sain mielenrauhan. Kaikki oli hyvin 😊
Täällä myös hormonaalisista syistä johtuvia rintakipuja, viimeksi kun kävin gynekologilla ja hän tutki rintani, kysyin onko normaalia ajoittainen vihlonta ja kipu. Kyllä kuulemma on. Jos ei ole rinnoissa mitään muutoksia niin en huolestuisi.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin HARVOIN rintasyövän oireena on kipu. Tuskin mitään hätää on, mutta käy nyt mielesi rauhoittaaksesi ultrauttamassa ja mammografiassa. Jos on jo ikää (yli 40v), se on hyvä varotoimi joka tapauksessa.
No ehkä se on tosiaan hyvä käydä tutkituttamassa, tosin olen nuori vielä mutta eipä se syöpä ikää katso..
Siis RINTAKIPU Vai TISSIKIPU?
Rintakipu on aina otettava vakavasti, infarkti tai muu sydämen brobleema.
Tissikipu on usein hormonaalista, liittyy kuukautiskiertoon tms.
(En ole lääkäri) mutta sellaista voisit käydä tapaamassa. Rintakivussa kiiruusti tai päivystysluontoisesti.
Tissikivussa riittää normaali vastaanotto-aika 2-3 kuukauden kuluessa. Ei tarvitse lääkäriambulanssia.
Vierailija kirjoitti:
Siis RINTAKIPU Vai TISSIKIPU?
Rintakipu on aina otettava vakavasti, infarkti tai muu sydämen brobleema.
Tissikipu on usein hormonaalista, liittyy kuukautiskiertoon tms.(En ole lääkäri) mutta sellaista voisit käydä tapaamassa. Rintakivussa kiiruusti tai päivystysluontoisesti.
Tissikivussa riittää normaali vastaanotto-aika 2-3 kuukauden kuluessa. Ei tarvitse lääkäriambulanssia.
Siis tissikipu. Mutta joo, varmaan täytyy varata aika lääkäriin.
Kuulostaa hyvin samanlaiselta kuin mun hormonaalinen rintakipu ennen kuukautisia. Mutta kysy lääkäriltä jos olet huolissasi.