Mikä auttaisi ahdistukseen, mistä tulisi hyvä mieli?
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Minusta parasta on lenkkeily metsässä. Sen jälkeen ei ainakaan huonompi olo ole ikinä.
Mitä kivaa metsässä on? Sehän on synkkä ja sinne voi vaikka eksyä ja käärmeet ja muut ötökät riesana.
Sopiva lääke yhdistettynä toimintaan. Vaikka alkuperäiseen ahdistuksen aiheuttajaan jos mahdollista. Arjen sujuvoittamiseen, liikuntaan ja kehonhuoltoon, ihmissuhteiden tai elintapojen parantamiseen, tulevaisuuden haaveita kohti työskentelyyn...
Yksi olennainen asia on tosiaan tuo, että tekemisestä tulee hyvä mieli. Edes vähän, vaikka osin tuntuisi vaikealta. Et jaksa muuttaa elämääsi tai oloasi paremmaksi, jos et saa sopivaa tunnevastetta. Pelkkä mekaaninen tekeminen ahdistuneena ei auta.
Urheilu, ehdottomasti! Mitä pitkäkestoisempaa ja rankempaa, sen paremmin pääkoppa voi. Pahinta on olla paikallaan ja netissä.
Oma rauha, stressittömyys, rauhoittavat, pikku naukku silloin tällöin, lepo, harrastukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta parasta on lenkkeily metsässä. Sen jälkeen ei ainakaan huonompi olo ole ikinä.
Mitä kivaa metsässä on? Sehän on synkkä ja sinne voi vaikka eksyä ja käärmeet ja muut ötökät riesana.
Samaa ihmettelen. Viimeksi koitti metso käydä päälle. Ei kovin rentouttavaa.
Säännöllinen sydänmeditaatio on auttanut mua. Siis tämä:
Tämä vaikuttaisi myös hyvältä ja saman tapaiselta vaikka en ole testannut:
https://anna.fi/hyvinvointi/helppo-sydanmeditaatio-vahentaa-stressia-ja…
Vaikutukset näkyvät yleensä vasta muutaman viikon päästä, jos teet päivittäin vähintään kerran päivässä.
Mitä ahdistuksen taustalta löytyy?
Suosittelisin kokeilemaan uintitreeniä yhdistettynä kylmäaltaassa käyntiin.
Kylmällä vedellä on väitetty olevan apua myös mielenterveyteen.
Itse teen niin että olen kaulaan asti kylmäaltaassa sen 1-5 minuuttia ja menen sen jälkeen saunaan. Tulee hyvä fiilis.