Mitä pidät tästä valaisimesta?
http://www.vepsalainen.com/fi/tuotteet/valaisimet/onion-kattovalaisin
Keittiöön, ruokailuhuoneeseen vai minne laittaisit tämän?
Kommentit (42)
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 18:00"]
Kauniita lamppuja, mutta niin isoja ja ennen kaikkea korkeita, että vaativat normaalia korkeamman tilan päästäkseen oikeuksiinsa. Ei soveltuisi siis minun tavallisen korkuiseen kerrostaloasuntooni.
Plus että jos minulla olisi liikkuvaa rahaa muutama tonni sisustukseen, en käyttäisi sitä lamppuun, vaan ostaisin lasiovet Vitriineihini, niitä on meillä jo neljä hyllykköä ja kirjat pölyyntyvät.
[/quote]
Jos tää oli provo niinkuin luulen, niin onnitteluni! Ehkä kekseliäimpiä koskaan näkemiäni. :)
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 18:21"]
Kauniita lamppuja, mutta niin isoja ja ennen kaikkea korkeita, että vaativat normaalia korkeamman tilan päästäkseen oikeuksiinsa. Ei soveltuisi siis minun tavallisen korkuiseen kerrostaloasuntooni.
Plus että jos minulla olisi liikkuvaa rahaa muutama tonni sisustukseen, en käyttäisi sitä lamppuun, vaan ostaisin lasiovet Vitriineihini, niitä on meillä jo neljä hyllykköä ja kirjat pölyyntyvät.
[/quote]
Jos tää oli provo niinkuin luulen, niin onnitteluni! Ehkä kekseliäimpiä koskaan näkemiäni. :)
[/quote]
Mitä? Miten niin? Ihan tosissani vastasin.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 18:09"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 18:01"]
Kävin katsomassa uudelleen tuon Onion kuvien rimpsun. Toihan on hieno lamppu! Tykkään vaan vieläkin siitä kuparisesta, varsinkin se viimeinen kuva sisustuksineen olis just mua!
[/quote]
Se ON upea lamppu, oma mokani kun en vaivautunut hakemaan aloitukseen parempaa kuvaa. Lamppu shiftaa valoa oikein kivasti, kuitenkaan mistään raosta ei näe polttimoa varsinaisesti.
Meillä mies tykkää myös eniten kuparisesta, mutta ei se ainakaan teräksiseen keittiöömme sopisi. Lampusta on myös kullankeltainen (ellei peräti kullattu versio, en tiedä), mutta se hinta...
Ap
[/quote]
Mä hyväksyisin tuon pitkin hampain ja ainoastaan kuparisena. Mattamaalin kanssa näyttää liikaa sellaiselta, jonka omistajalla on myös esim. Aallon tarjoiluvaunu ja ne vanerirakenteiset remmituolit. Siis vähän tulee sellainen vaikutelma, että on haluttu sisustaa kalliisti uniikeilla design-esineillä, mutta sisustajalta puuttuu rohkeutta ja omaa silmää, joten valinnat ovat mahdollisimman vesitettyjä ja helposti lähestyttäviä. Yleensä kaikilla tämän tyypin "sisustajilla" niitä samoja.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 18:10"]
Mitä tarkoittaa kevyt tanskalainen ja massiivinen suomalainen? Lobbyisa tunnelma?Millainen väritys huoneissa on? Miksikö kysyn? Jotta osaisin vastata sopiiko sipulilamppu paremmin keittiön vai olohuoneen sisustukseen.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 18:03"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 17:50"]
Millainen keittiönpöytä sinulla on tai millaiset ovat olohuoneesi kalusteet ap?
[/quote]
Keittiössä on kevyempää tanskalaista, ja ruokailutilassa on massiivisempaa suomalaista. Ne perinteiset, klassiset mallit siis.
Olohuone on toisaalla, ei näköyhteyttä, ja siellä on sellainen lobbyisa tunnelma. :)
Why?
[/quote]
[/quote]
Ok, siis kevyttä tanskalaista
http://www.vepsalainen.com/fi/tuotteet/ruokapoydat/superellipsi-poyta
Massiivisempaa suomalaista
http://www.artek.fi/fi/products/chairs/316
http://www.artek.fi/fi/products/tables/81
Lobbyisaa tunnelmaa luovat mm nämä
http://www.fritzhansen.com/en/swan-3320-easy-chair
Meillä kaikki huonekalut eri värisiä kuin kuvissa.
Ap
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 18:23"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
muakin jäi ihmetyttämään, mikä tuossa jonkun mielestä oli provo, selittäisitkö sivullisillekin kun logiikkasi ei aukene.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No äh, en haluaisi loukata. Mutta no, lasivitriinit on ainakin ammattilaisten parissa sellainen sisäpiirin koodisana, joka viittaa mauttomaan sisustukseen. Toivottavasti et loukkaannu tästä, tärkeintähän on että jokainen itse viihtyy omassa kodissaan! Tuo huonekorkeutta koskeva kommenttisi oli hyvä ja osuva.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 18:26"]
[/quote]
Omg, sulla on kuin onkin noita Artekin/Aallon remmihuonekaluja. Älä nyt sano, että se tarjoiluvaunukin? Taidan poistua ketjusta kommentoimasta, koska veisin ideointia varmaan väärään suuntaan. Mutta nyt noita teidän muita huonekaluja nähtyäni sanoisin, että alkuperäinen valaisinehdotuksesi sopii noihin hyvin.
24
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 18:30"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No äh, en haluaisi loukata. Mutta no, lasivitriinit on ainakin ammattilaisten parissa sellainen sisäpiirin koodisana, joka viittaa mauttomaan sisustukseen. Toivottavasti et loukkaannu tästä, tärkeintähän on että jokainen itse viihtyy omassa kodissaan! Tuo huonekorkeutta koskeva kommenttisi oli hyvä ja osuva.
[/quote]
Kuule, sinä et oikein ole perillä asioista.
Minä en puhunut vitriineistä, vaan Vitriineistä. Siis Niemen tehtaan klassikkokirjahyllystä. Niitä voi ostaa ilman ovia tai levyovella tai lasiovella. Minulla on neljä isoa Vitriini-hyllystöä täynnä kirjoja, ei lasia. Ja kirjat tuppaavat keräämään pölyä, siksi laittaisin mielelläni niihin lasi-ovet, joiden läpi näkee kirjat hyvin ja ne pysyvät pölyttöminä.
http://www.niementehtaat.fi/vitriini/
Asia ei todellakaan ole mikää no-no sisustuksessa, jos omistaa kirjoja paljon. Erilaisia lasiovellisia kirjahyllyratkaisuja on paljon, Vitriinit ovat moderneja ja sopivat moderniin sisustukseen hyvin.
buahahahahaha, jotenkin epäilinkin, tuo provo-pätijä on itse ihan mölö sisustusasioissa, eikä tunne perushuonekaluja!
Oi ap:lla on ihania huonekaluja, tykkään! Kun selvästi haluat tuon valkoisen Onionin, niin osta yksi Ellipsin yläpuolelle. Seuraavina vuosina vielä kaksi, kivan näköistä tuossa mainoskuvassa, kun kolme sipulia leijuu ilmassa : )
Nuo Vitriinit on tosiaan hyvän näköisiä, minullakin on työhuoneessa valkoinen koivunvärisin hyllyin. Kalliita ovat, mutta siitä mukavia, että niihin saa aina halutessaan uusia osia, kun osat pysyvät vakimitoissa mallistossa vuodesta toiseen. Kestävät hyvin muutossa ja painaviakin kirjoja.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 18:34"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 18:26"]
[/quote]
Omg, sulla on kuin onkin noita Artekin/Aallon remmihuonekaluja. Älä nyt sano, että se tarjoiluvaunukin? Taidan poistua ketjusta kommentoimasta, koska veisin ideointia varmaan väärään suuntaan. Mutta nyt noita teidän muita huonekaluja nähtyäni sanoisin, että alkuperäinen valaisinehdotuksesi sopii noihin hyvin.
24
[/quote]
Ei meillä ole satulavyötuoleja (jotka tietääkseni ovat massiivipuuta eivätkä vaneria), eikä ole itse asiassa kuvan ruokapöytääkään. Ruokapöytä on kyllä Artekin, mutta ellipsin muotoinen jatkettava pöytä (se ei ole tällä hetkellä tuotannossa, siksi en voinut siitä kuvaakaan laittaa). Laitoin kuvat viitteeksi siitä miljööstä johon aloituksen lamppua mietin, mutta ethän sinä tuomitsemiseltasi ehtinyt edes lukea mitä sanottiin.
Hyvää jatkoa pienellä rahalla ja suurella maulla sisustettuun kotiisi.
Ap
Tää on ihan oma rotunsa av:lla jotka "inhoavat" Artekia : D Olis kiva tietää, mistä pitävät?
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 18:35"]
Minä en puhunut vitriineistä, vaan Vitriineistä. Siis Niemen tehtaan klassikkokirjahyllystä.
[/quote]
Joo, en ole kovin hyvin perehtynyt tähän suomalaisten laatusisustustyyliin, johon siis kuuluu ketjussa jo mainittuja esineitä. Mutta nämä Vitriinit kyllä sopivat siihen erinomaisesti eivätkä ole ollenkaan mauttoman näköisiä. Kiitos sivistämisestä!
24
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 18:38"]
Nuo Vitriinit on tosiaan hyvän näköisiä, minullakin on työhuoneessa valkoinen koivunvärisin hyllyin. Kalliita ovat, mutta siitä mukavia, että niihin saa aina halutessaan uusia osia, kun osat pysyvät vakimitoissa mallistossa vuodesta toiseen. Kestävät hyvin muutossa ja painaviakin kirjoja.
[/quote]
Jep, meilläkin on muutettu niitä vuosikymmenten mittaan aika lailla (ostettiin eka Vitriinihyllystö v. 1990), ja täydennettävyys tosiaan on tärkeä ominaisuus. Meillä on mustaa Vitriiniä koivuhyllyin sekä valkoista koivuhyllyin.
(29)
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 18:48"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 18:35"]
Minä en puhunut vitriineistä, vaan Vitriineistä. Siis Niemen tehtaan klassikkokirjahyllystä.
[/quote]
Joo, en ole kovin hyvin perehtynyt tähän suomalaisten laatusisustustyyliin, johon siis kuuluu ketjussa jo mainittuja esineitä. Mutta nämä Vitriinit kyllä sopivat siihen erinomaisesti eivätkä ole ollenkaan mauttoman näköisiä. Kiitos sivistämisestä!
24
[/quote]
;-) joo, ei jos olisinkin puhunut sellaisista viinilaseja täynnä olevista lasi-vitriineistä, niin totta olisitkin puhunut, ne ovat kamalia.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 18:41"]
Ei meillä ole satulavyötuoleja (jotka tietääkseni ovat massiivipuuta eivätkä vaneria), eikä ole itse asiassa kuvan ruokapöytääkään. Ruokapöytä on kyllä Artekin, mutta ellipsin muotoinen jatkettava pöytä (se ei ole tällä hetkellä tuotannossa, siksi en voinut siitä kuvaakaan laittaa). Laitoin kuvat viitteeksi siitä miljööstä johon aloituksen lamppua mietin, mutta ethän sinä tuomitsemiseltasi ehtinyt edes lukea mitä sanottiin.
Hyvää jatkoa pienellä rahalla ja suurella maulla sisustettuun kotiisi.
Ap
[/quote]
En ole kyllä omasta sisustuksestani maininnut mitään, eikä varsinainen tarkoitukseni ollut tuomita vaikka vahingossa taisin niin tehdäkin.
Tulin kommentoimaan lamppua ja lähtöoletuksenani oli, että tuollainen hyvin mainstream-suomalainen tyyli on ei-toivottavaa. Mutta ei olisi tietenkään pitänyt tehdä sellaista oletusta ja kommentoin liian hätäisesti, varmistamatta millaisesta sisustajasta on kysymys. Pahoittelut tästä.
24
Pronssisena yksi vaikka olohuoneeseen. Ruokatilaan pitkän pöydän päälle vaikka kaksi valkoista. Kaunis lamppu.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 18:38"]
Oi ap:lla on ihania huonekaluja, tykkään! Kun selvästi haluat tuon valkoisen Onionin, niin osta yksi Ellipsin yläpuolelle. Seuraavina vuosina vielä kaksi, kivan näköistä tuossa mainoskuvassa, kun kolme sipulia leijuu ilmassa : )
[/quote]
Kiitos! Meille on vuosien saatossa kertynyt aika paljon huonekaluja ja eri tyylejä, mutta meistä kaikki pelaa hyvin yhteen. Lasiovisia kirjakaappejakin yhdestä huoneesta löytyy. ;)
Ruokailutilassa on remontin jäljiltä katossa kaksi pistoketta joissa nyt killuvat ruokapöydän päällä nuo valkoiset Randomit, mutta piakkoin valkoiset sipulit, näin se on.
Huh, nyt helpotti. :)
Ap
Pitäisi nähdä, millaista valoa se antaa. Meillä on niin korkeat huoneet, ettei taitaisi olla oikeaksi valonlähteeksi tuosta. Onhan se hauskan täköinen kyllä.