Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rasittaako teitä henkisesti, jos joku avautuu ongelmistaan ja huolistaan?

Vierailija
21.07.2020 |

Ja joudutte olemaan kuuntelijana paljon?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näköjään rasita.

Vierailija
2/13 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan. En ole sitä tyyppiä, joka luulee että hänen pitää suurella tarmolla ratkaista kaikkien ongelmat. Ihmiset yleensä haluaa vain puhua.

Se joskus ahdistaa, jos joku ihan vieras alkaa avautua, koska välttämättä ei kiinnosta hänen henk koht asiat ja pitkät tarinat ja en tiedä miten siinä sitten kohteliaasti häipyisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollenkaan jos on läheisestä kyse. Odotan kuitenkin luonnostaan, että se toimii molemmin puolin.

Vierailija
4/13 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Vierailija
5/13 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasavertaisessa ihmisyydessä ollaan heikkoja ja vahvoja vuorotellen, mutta jos kaiken avain eli Vastavuoroisuus puuttuu, ei kiinnosta.

Vierailija
6/13 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/13 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jää kuunteleen.

Vierailija
8/13 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. Osaan siinä hetkessä kuunnella ja auttaa parhaani mukaan, mutta sen jälkeen en jää enää miettimään niitä asioita eivätkä ne vaivaa. Olen tästä kiitollinen, koska taitaa olla aika raskas taakka jos toisten asiat jäävät vaivaamaan.

Vierailija
9/13 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Minusta se on enemmänkin kiinnostavaa, koska olen tiedonhaluinen ihminen. Hyvin järkyttävien juttujen kuuntelemisesta voisin ehkä traumatisoitua.

Vierailija
10/13 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi olla terapeutti tai psykologi tms.

Vierailija
11/13 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jos se tapahtuu humalassa. En muuten.

Vierailija
12/13 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää jos yhteydenpito on vain ja ainoastaan sen toisen ongelman jankkaamista. Varsinkin jos kysyy neuvoa ja sitten teilaa ihan joka idean ja ehdotuksen

Vierailija
13/13 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, jos kyseessä on läheinen ja ongelma on oikea. Jos tuntematon liimautuu kylkeen kertomaan elämäntarinaansa, se voi olla vähän ikävämpää. Lisäksi mulla on yksi tuttu jolla on ärsyttävä tapa valittaa itseaiheutetuista, minimaalisista ongelmista (tyyliin dramaattinen katsaus siihen miten hän söi liikaa ja voi kun vatsaan sattuukin!). Hänelle minulla ei aina riitä empatiaa, vaan vastaukset saattaa olla tasoa "syö ensi kerralla vähemmän".