Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista on lomailla yhteiskäyttöisillä "liiton mökeillä"?

Vierailija
21.07.2020 |

Olen ensimmäistä kertaa lähdössä ns. liiton mökille ja nyt rupesi mietityttämään, että millaista se on kun on ventovieraita ihmisiä samaan aikaan samoissa tiloissa.
Voisiko oku konkari hieman valaista mitä on odotettavissa ja muutenkin antaa neuvoja miten toimia tuollaisessa paikassa. En ole sitten rippileirin ollut missään yhteismajoitustiloissa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä sitten olet mennyt varaamaan? Itse varasin ammattiliiton mökin viikoksi, siellä ei ollut kuin oma porukka. Jos sinä vain menet paikalle ihan noin vain, niin siellä voi olla muita samalla tavalla toimineita tai sitten ei ketään.

Vierailija
2/27 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkoittako tämä jotain yhteiskäytössä oleva yhdistyksen mökkiä??? Hyi, en ikinä menisi itse sellaiselle. Onneksi meillä on oma Puruveden rannalla.

Berit, 47, Esbo/Espoo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, mikä ihmeen yhteismajoitusmökki? Eiköhän se kuitenkin ole vain sen vuokranneen käytössä sen vuokra-ajan. Tai näin nyt luulisi.

Vierailija
4/27 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo.

Vierailija
5/27 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä sitten olet mennyt varaamaan? Itse varasin ammattiliiton mökin viikoksi, siellä ei ollut kuin oma porukka. Jos sinä vain menet paikalle ihan noin vain, niin siellä voi olla muita samalla tavalla toimineita tai sitten ei ketään.

No tarkennuksena sanottakoon, että minut pyydettiin sellaiselle mukaan. En ole itse ollut varaamassa. Varauksen yhteydessä selvisi että paikka on ihan täynnä. Sitten aloin miettiä että millaista se on. Miten siellä hoidetaan ruuan laitot. Voiko jääkaappiin laittaa omia eväitä, miten ne merkataan?

Miten pystyn käymään esim vessassa rauhassa.. Pelkään että ahdistun. Yritän tsempata ja lähteä silti mukaan antaa uudelle kokemukselle mahdollisuuden.

Neuvoja miten selvitä parhaiten?

-ap

Vierailija
6/27 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh, mikä ihmeen yhteismajoitusmökki? Eiköhän se kuitenkin ole vain sen vuokranneen käytössä sen vuokra-ajan. Tai näin nyt luulisi.

😂🤣

Se on mökki jossa jaetaan kaikki. Eukko, vuode, ruuat. Ihan uutta. Etkö ole kuullut.

Vierailija
7/27 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No näin minäkin jotenkin ajattelin... mutta tämäpä onkin iso talo jossa on erilliset huoneet. onkohan niissä edes lukkoja? ..apua...

ap

Vierailija
8/27 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä menisi... Olen ollut ammattiyhdistyksen mökeillä ja työnantajan mökeillä, mutta ne on ollut sellaisia että 1 porukka vuokraa sen (sopuhintaan) viikoksi itselleen eikä siellä silloin muita ole. Eli normi vuokramökki, hinta vaan edullisempi kuin yksityiseltä vuokraamalla.

Vierailija
9/27 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän nuo selviä kysymällä, että kuinka on tapana toimia. Tuskin siitä päätä poikki purraan, jos kysäiset.

Vierailija
10/27 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joko on lukot tai ei, kaksi vaihtoehtoa. Soita ja kysy.

Vierailija
11/27 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis millä tavalla varaamisen yhteydessä selvisi? Kuka ihme sinut sinne siis pyysi? Etkö kysynyt keitä sinne tulee? Ei kai nuo liiton mökit ole yhtään sen kummempia kuin muutkaan vuokramökit. Kuulostaa omituiselta, että sinut on kutsuttu johonkin randomporukkaan kertomatta yhtään mitään. Oletko varma, ettei se ole joku leirikeskus? 

Vierailija
12/27 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mulle olisi tuollainen kimppamajoitus stressaavampaa kuin työ koskaan joten kesälomasta en tuhlaisi minuuttiakaan moisessa olemiseen. Eihän siellä saa rauhassa edes nukkua silloin kun huvittaa ja valvoa kun huvittaa, kun eri ihmisillä on eri rytmit. Jotkut voi alkaa kauhean aikaisin jo käydä vessassa ja laittaa aamupaloja, toisaalta voi olla yöeläjiä.

Vierailija
13/27 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä menisi... Olen ollut ammattiyhdistyksen mökeillä ja työnantajan mökeillä, mutta ne on ollut sellaisia että 1 porukka vuokraa sen (sopuhintaan) viikoksi itselleen eikä siellä silloin muita ole. Eli normi vuokramökki, hinta vaan edullisempi kuin yksityiseltä vuokraamalla.

En varsinaisesti kysynyt kuka menisi ja kuka ei, vaan niitä vinkkejä.. kokemuksia millaista niissä on?

Aion yrittää. Hirvittää kyllä. voi olla eka ja vika kerta. nyt jo on vatsa sekaisin kun stressaan.. :(

ap

Vierailija
14/27 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂🤣

Se on mökki jossa jaetaan kaikki. Eukko, vuode, ruuat. Ihan uutta. Etkö ole kuullut.

Melkein purskahti kahvit näppikselle. Hahaa, vaimokin jaetaan. Jess.

Vierailija
15/27 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tarkennuksena sanottakoon, että minut pyydettiin sellaiselle mukaan. En ole itse ollut varaamassa. Varauksen yhteydessä selvisi että paikka on ihan täynnä. Sitten aloin miettiä että millaista se on. Miten siellä hoidetaan ruuan laitot. Voiko jääkaappiin laittaa omia eväitä, miten ne merkataan?

Miten pystyn käymään esim vessassa rauhassa.. Pelkään että ahdistun. Yritän tsempata ja lähteä silti mukaan antaa uudelle kokemukselle mahdollisuuden.

Neuvoja miten selvitä parhaiten?

-ap

Oletko nyt varma, että kyse on mökistä eikä mistään mökkikylästä tai leirintäalueesta? Voihan se leirintäalue olla täynnä, mutta ei kai sinne nyt tuntemattomia samaan mökkiin tule, jos sen joku tuttavasi on varannut. 

Vierailija
16/27 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis millä tavalla varaamisen yhteydessä selvisi? Kuka ihme sinut sinne siis pyysi? Etkö kysynyt keitä sinne tulee? Ei kai nuo liiton mökit ole yhtään sen kummempia kuin muutkaan vuokramökit. Kuulostaa omituiselta, että sinut on kutsuttu johonkin randomporukkaan kertomatta yhtään mitään. Oletko varma, ettei se ole joku leirikeskus? 

Miesystävä kysyi lähdetkö liiton mokille. minä sanoin kyllä. Hän soitti ja varasi. Selvisi että oli viimeiset huoneet.. jotenkin tajusin vasta siinä vaiheessa että siellähän on sitten porukkaa enemmänkin paikalla. Iso talo jossa monta erilistä huonetta, kaksi yhteiskeittiötä. Näiden lisäksi aittamajoitusta (enemmän yksityisyyttä) sekä lisäksi leirintäalue! Joo olisi pitänyt kysyä tarkemmin että millainen majoitus siellä on.. nyt on myöhäistä en haluaisi perua ja tuottaa pettymystä. onneksi vain kaksi yötä ehkä se siitä.

Mutta siis niitä vinkkejä??

ap

Vierailija
17/27 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ihan rauhallisesti. Olen kuullut esim. Tullin yhteismajoitus mökistä tai ennemminkin talosta. Siellä on omat huoneet ja varmaan lukotkin. Keittiövuorot voi sopia ja mahd. voi varata oman saunavuoron. Ota paljon "virvokkeita" mukaan, tarjoa muillekin niin tulette tutuiksi ja kivaa on.

Vierailija
18/27 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota ihan rauhallisesti. Olen kuullut esim. Tullin yhteismajoitus mökistä tai ennemminkin talosta. Siellä on omat huoneet ja varmaan lukotkin. Keittiövuorot voi sopia ja mahd. voi varata oman saunavuoron. Ota paljon "virvokkeita" mukaan, tarjoa muillekin niin tulette tutuiksi ja kivaa on.

Kiitos. suojakänni taitaa olla vaihtoehto. :D

ap

Vierailija
19/27 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena isän työpaikalla, tehtaan väellä oli yhteinen kesäpaikka. Siellä käynti oli tosi juhlaa.

Niin eikö yhden miehen perhe ilkeine lapsineen vallannut sen omaan käyttöönsä.

Yhteispaikoissa on aina se tekijä x. Ilkeät porskuttaa ja vie tilat ja hapen ja jättää sotkun.

Vierailija
20/27 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesystävä kysyi lähdetkö liiton mokille. minä sanoin kyllä. Hän soitti ja varasi. Selvisi että oli viimeiset huoneet.. jotenkin tajusin vasta siinä vaiheessa että siellähän on sitten porukkaa enemmänkin paikalla. Iso talo jossa monta erilistä huonetta, kaksi yhteiskeittiötä. Näiden lisäksi aittamajoitusta (enemmän yksityisyyttä) sekä lisäksi leirintäalue! Joo olisi pitänyt kysyä tarkemmin että millainen majoitus siellä on.. nyt on myöhäistä en haluaisi perua ja tuottaa pettymystä. onneksi vain kaksi yötä ehkä se siitä.

Mutta siis niitä vinkkejä??

ap

Eihän tuo sitten mikään mökki ole vaan joku lomakeskus, matkustajakoti tms. Jos on omat huoneet, tottakai niissä on sitten lukot. Eihän se ole sen kummempaa kuin hotellissakaan, paitsi että käytössä on sitten se yhteiskeittiö. 

Ja miesystävä pyysi mukaan, mutta et häneltä sitten kehtaa kysyä, millainen se paikka on? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan