Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Yksityinen" numerosta soitetaan, uskaltaako näihin vastata?

Vierailija
21.07.2020 |

Ketkä tällaista "yksityinen" -tiedolla kännykässä näkyvää numeroa voisivat nykyään käyttää? Eli oikea numero ei ole näkyvissä ja tuohon numeroon ei voi soittaa takaisin.

En odota esim. lääkärin puhelua.

Onko nyt varoitettu esim. jostain huijaussoitoista, jotka tulee numeroista jotka on piilotettuja? Vähän epäluuloinen oon.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit, poliisit, virastot jne

Vierailija
2/18 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sieltä hyökkää itse perkele kimppuusi, jos vastaat....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla itse vastata, sillä pelkään aina, että kytät soittaa.

Vierailija
4/18 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä vastaa tuntemattomiin numeroihin. Enkä soita takaisin jos eivät jätä viestiä.

Jos on oikeasti asiaa, pistävät tekstarin tai jättävät soittopyynnön.

Muuten oletan, että on puhelinmyyjä tai jokin (muu) huijausyritys.

Vierailija
5/18 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallisten tahojen lisäksi ihmiset, joilla on syystä tai toisesta salattu numero. 

Vierailija
6/18 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi joutua karanteeniin jos vastaa

Vierailija
7/18 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa kun on ollut noita huijauksia liikkeellä niin paljon.

Vierailija
8/18 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä vastaa tuntemattomiin numeroihin. Enkä soita takaisin jos eivät jätä viestiä.

Meinaatko, että poliisi pistää tekstarilla, että täällä olisi sun teinisi kännissä tuletko hakemaan? Tai muuta vastaavaa. 

Vierailija
9/18 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vastaan aina puhelimeen. Ei ne huijarit siitä mitään irti saa, jos kuulevat nimeni. 

Vierailija
10/18 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään soitti hammaslääkäri yksityisestä numerosta.

Tuntemattomaan numeroon tai numeroon joka näkyy, mutta ei ole tallennettuna numerotietoihini sensijaan ei ole kannattanut vastata, sillä ovat yleensä puhelinmyyjiä.

Vierailija
11/18 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksityinen numero, siis salainen. Harmillista vaan että näkyy "yksityisenä" niillekin joilla on mun numeroni, siis ystävilleni, läheisilleni jne. Eivä siis näe että Liisa soittaa, vaan yksityinen.

Ymmärrän ettei tee mieli vastata. Siksi laitankin yleensä etukäteen viestin että soitan kohta. Tai perään viestin että soitin.

Salainen numero koska sekopää exä.

Vierailija
12/18 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijaussoitoista varoitellaan suunnilleen päivittäin. Kaikki tervejärkiset välttyvät huijauksilta, vaikka vastaisivatkin tuntemattomiin numeroihin. Jos sinne kertoilee pankkitietojaan yms. niin kai nyt joutuukin vaikeuksiin. 

Vierailija
13/18 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä on puhelinmyyjä.

Vierailija
14/18 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä onneksi vastasin yksityiseen numeroon. Oli sairaalasta ja kertoivat, että saan pitkään odottamani leikkausajan peruutuksen vuoksi jo viikon päähän. 

Vierailija
15/18 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelan kanssa jos asioi, saa odotella soittopyyntö tai viestiä loppuelämänsä. Ja samalla saa myös odotella tukipäätöstä, jos siinä on ongelmia. Siksi vastaan aina tuntemattomiin numeroihin. 

Vierailija
16/18 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyjäthän eivät tuollaisesta numerosta käytännössä saisi soittaa ja viranomaiset ja muut asialliset tahotkin soittavat kyllä ihan omalla numerollaan. Kun poliisi soitti minulle hiljattain, sieltä lähetettiin heti viesti perään, kuka yritti tavoitella ja sanoi soittavansa hetken kuluttua uudestaan. 

Jos on täysin tuntematon numero, se on yleensä joku ihan "oikea ihminen" eikä mikään yritys tai viranomainen. 

Vierailija
17/18 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vastaan aina puhelimeen. Ei ne huijarit siitä mitään irti saa, jos kuulevat nimeni. 

Näinhän se on. Itse "pelkään" puhelimeen vastaamista ainoastaan siksi, että on kiusallista yrittää päästä eroon puhelinmyyjistä. Tai jos siellä on joku tuttu, jonka kanssa en välittäisi puhua. Eli ihan vain sosiaalisuus siinä pelottaa. Mitä sitten jos se onkin joku huijari, minkäs ne sinulle mahtavat. Se on ihan urbaanilegendaa, että sanomalla jonkin kielletyn sanan joku yhtäkkiä tyhjentäisi kaikki tilisi. 

Vierailija
18/18 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on. Itse "pelkään" puhelimeen vastaamista ainoastaan siksi, että on kiusallista yrittää päästä eroon puhelinmyyjistä. Tai jos siellä on joku tuttu, jonka kanssa en välittäisi puhua. Eli ihan vain sosiaalisuus siinä pelottaa. Mitä sitten jos se onkin joku huijari, minkäs ne sinulle mahtavat. Se on ihan urbaanilegendaa, että sanomalla jonkin kielletyn sanan joku yhtäkkiä tyhjentäisi kaikki tilisi. 

Tuohon on helppo ja vaivaton kikka: Painaa punaista luuria heti kun saa selville mitä asia koskee. On sille myyjällekin parempi ratkaisu. Ei mene häneltäkään turhaa aikaa jaaritteluihin ja voi laittaa tietoihisi merkinnän "luuri korvaan", mikä ainakin omalla työkokemuksellani alalta tarkoitti, että ko. numero meni pois soittolistalta aika pitkäksi aikaa.