Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka noudatatte 50/50 maksua kahvila-ravintolatreffeillä miten maksatte samat käynnit parisuhteessa?

Vierailija
21.07.2020 |

Suhteessa ollessa tarjoatteko aina naiselle?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 50/50 tarkoitetaan laskun puolittamista tai ravintolan/kaupan/kahvilan jälkeen takaisinmaksua esim. pivon kautta.

Vierailija
2/29 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan omat kaljat ja muija koko perheen ruuat. 50/50 menee ei valituksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kovin usein ole käynyt treffeillä, mutta aina on molemmat maksaneet omansa. Parisuhteessa yleensä sama juttu. Joskus jos esim. tilataan woltista, niin toinen maksaa molempien ruuat, ja sitten seuraavalla kerralla toinen.

Emme asu yhdessä eikä meillä ole muutenkaan yhteistaloutta.

En muuten ymmärrä, miksi oletus aloituksen oletus on, että nimen omaan naiselle tarjotaan jotain.

Vierailija
4/29 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksetaan vuoron perään, ja pidetään huoli että kumpikin hoitaa osansa, eikä ole vain saama puolella. Pitkässä juoksussa ainakin meillä tasoittuu tavalla tai toisella, kuten lomamatkoilla, ruoka-ostoksilla, festarilipuissa jne. M48

Vierailija
5/29 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on omat rahat ja toinen ostaa toisella kertaa, toinen sitten toisella. Jos minä haluan mennä ulos syömään ja haluan raahata miehen mukaan, niin minä myös maksan. Suunnilleen tasan se menee jossain vaiheessa kuitenkin jollain tasolla. Emme nyt pennejä ole laskemassa.

Vierailija
6/29 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksa vieraiden ihmisten ruokia, enkä maksata vierailla omia ruokiani.

Parisuhteessa maksut tasoittuvat, mies maksaa usein ulkona syömiset, minä maksan samoilla summilla kaupassa ruokaostoksia.

Vierailija
7/29 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekat 10 vuotta jokainen maksoi omansa, nykyisin miten sattuu, se maksaa joka jaksaa.

Vierailija
8/29 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin maksaa omansa. Joskus voi tarjota ilman että olettaa mitään vastapalveluksia. Jiistus, ei ole vaikeaa

Vierailija
9/29 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei pidetä kirjaa siitä, kuka maksaa. On parempaakin tekemistä kuin senttien laskeminen. 

Vierailija
10/29 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin kun ravintoloissa käydään, tarkoittaa se sitä että ollaan reissussa jomman kumman autolla. Esim. Käynti Ikeassa tai jossain kauempana sukulaisissa tms. Se jonka autolla mennään ei tarvitse maksaa ruokaa eikä kahveja.

Vierailija
11/29 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa maksetaan vuorotellen. Treffeillä käydessä ei makseta 50/50 vaan kumpikin maksaa omat syömisensä ja juomisensa. Seuraavia treffejähän ei välttämättä edes tule, joten sen vuoksi näin.

Vierailija
12/29 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään perheen ruuanlaitto on jäänyt minun hoidettavaksi. Haluaisin, että mieskin tekisi välillä ruokaa. Kun hän ei tee, niin hän sitten maksaa ravintolaruokailut.

Muuten aiemmin ruuan tarjosi jompi kumpi tai lasku laitettiin yhteisiin menoihin.

Vierailija
13/29 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen rahat ovat naisen omat, miehen rahat ovat yhteiset.

Vierailija
14/29 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen rahat ovat naisen omat, miehen rahat ovat yhteiset.

Jos näitä kuluneita asenteellisia väittämiä pitää viljellä niin laita nyt edes jokin lähde tai perustelu kommentillesi 

Vierailija
15/29 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksetaan aika lailla vuoronperään. Meillä on yhteiset rahat joten sillä ei ole suurta merkitystä kumpi laskun maksaa. 

Vierailija
16/29 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme naimisissa ilman avioehtoa. Silloin lain mukaan kaikki rahat ja omaisuus on yhteistä siitä huolimatta, kenen nimissä ne ovat. Toki omissa nimissä olevaa, paitsi asunnon voi myydä, mutta jos tulee ositus, kaikki otetaan huomioon. Minä maksan taloudenpidon, mies lainat, viihteen, puhelimet, ulkomaanmatkat, asunto- ja automenot. Kun siltä rahat loppuu, pistän sen tilille lisää rahaa. Minulla on aina suurempi saldo tilillä. Vaikka hänellä on kaksinkertainen liksa minuun verrattuna, häneltä loppuu rahat ensin. Hän ei juo eikä polta eikä syö hampurilaisia eikä pizzaa. Näillä mennään joko eroon tai kuolemaan. Silloinhan rahat ja omaisuus puolitetaan.

Vierailija
17/29 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin juuri reissussa ja toimi hyvin se, että toinen maksoi aina kaiken ja joka ilta verkkopankista napattujen summien perusteella toinen maksoi puolet toisen tilille. Meil on suurin piirtein samat tulot ja eri taloudet. Ei lapsia.

Vierailija
18/29 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen maksaa liput, toinen taksin, juotavat vuorotellen joka toinen kierros, eikä se nyt niin satasen päälle ole.

Mökkimatkoilla mä maksan syötävät, mies bensat riippumatta siitä kumman autolla liikutaan.

Vierailija
19/29 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun mies opiskeli ja minä olin töissä , maksoin yleensä pääosan menoista koska minulla oli enemmän rahaa. Nyt opiskelen itse ja mies työelämässä, joten hän maksaa pääosan menoista. 

Yhteiset rahat, olleet koko parisuhteen ajan.

Vierailija
20/29 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me olemme naimisissa ilman avioehtoa. Silloin lain mukaan kaikki rahat ja omaisuus on yhteistä

Höpöhöpö.

Trollihan sinä tosin olet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän