Onko minulla toivoa?
Olen ihan hyvä tyyppi. Osaan keskustella, olen huomioonottava, todella korkeasti koulutettu, empaattinen, ulkoisesti olen mielestäni ihan ok, osaan pitää kodista, lapsista ja kumppanista huolen. Minulla on vain yksi todella paha ongelma. En enää uskalla tehdä aloitteita seksiin (lähinnä vuosia jatkuneen torjunnan takia)ja olen muutenkin aika alistuva seksuaalisesti.
Olen pitkässä parisuhteessa, yli 15 vuotta oltu yhdessä. Tästä suuri osa on ollut seksuaalisesti todella hankalaa aikaa. Naisystäväni omien sanojensa mukaan rakastaa minua ja haluaa viettää elämänsä kanssani, meillä on lapsia, yhteinen koti jne... ulkoisesti kaikki hyvin.
Vaimoni on kuitenkin seksuaalisesti aika epäaktiivinen, häntä ei seksi juuri kiinnosta. Hän valittelee ettei pääse oikein millään sellaiseen tunnelmaan että kiinnostuisi seksistä. Toisaalta hän sysää kaiken vastuun siitä minulle. Haluaa että minä saisin hänet syttymään. No ilmeisesti minä en osaa sitä tehdä. Olen mielestäni yrittänyt kaikki mahdolliset temput (mikä on minulle vieläpä todella luonnotonta ja siksi tosi raskasta). Yritykseni torjutaan lähes aina. Alan olla todella toivoton tämän asian suhteen. En tiedä mitä tehdä. Olemme keskustelleet ja käymme seksuaaliterapiassa, mikään vaan ei tunnu auttavan. Voin tosi huonosti tämän takia. Vihaan itseäni ja elämää, syyttelen, ahdistun ja eristäydyn. Tuntuu etten kelpaa, enkä saa toista syttymään mitenkään. Itsetuntoni on aivan pohjamudissa, enkä nää ulospääsyä tilanteesta. En vain osaa toimia toisinkaan.
En haluaisi olla tällainen. Mitä ihmettä tässä pitäisi tehdä? Jos eroan niin joudun todennäköisesti elämään lopun elämäni yksin, koska seksuaalisesti alistuville miehille ei taida juuri kysyntää olla. Se ajatus saa minut todella raiteiltani, mutta ei elämän tällaistakaan pitäisi olla. Kaiken tämän seurauksena olen usein tilassa missä en nää todellakaan mitään järkeä ja merkitystä tässä elämässä, toivon lähinnä kuolemaa.
Kommentit (27)
Jos nainen välttelee seksiä niin hänellä on a) joku toinen tai b) hän ei ole tyyväinen olemassa olevaan seksikumppaniin. Vaihdevuodet ovat sitten eri juttu! Tämä siis jos suhteen alkaessa on ollut seksiä "normaalin" verran ja mitä tämä normaalin verran sitten on niin ihan varmasti yksilöllistä.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen välttelee seksiä niin hänellä on a) joku toinen tai b) hän ei ole tyyväinen olemassa olevaan seksikumppaniin. Vaihdevuodet ovat sitten eri juttu! Tämä siis jos suhteen alkaessa on ollut seksiä "normaalin" verran ja mitä tämä normaalin verran sitten on niin ihan varmasti yksilöllistä.
Eli hän ei ole tyytyväinen minuun. Mitä minun sitten pitäisi tehdä. Mikään ei toimi ja olen ällöttävä ihminen. Ei minulla ole mitään paikkaa tässä maailmassa, jos tärkein ihminen elämässäni inhoaa minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli hän ei ole tyytyväinen minuun. Mitä minun sitten pitäisi tehdä. Mikään ei toimi ja olen ällöttävä ihminen. Ei minulla ole mitään paikkaa tässä maailmassa, jos tärkein ihminen elämässäni inhoaa minua.
Olisiko siis ihan mahdoton ajatus, että vaikka seksuaaliterapiassa ottaisit esille mahdollisuuden tyydyttää tarpeesi muualla?
Jos olette päässeet terapeutille asti niin sehän on jo tosi hyvä juttu. Jos vaimoasi seksi ei kiinnosta niin ei hän voi sitä yksipuolisella päätöksellä kieltää teiltä molemmilta. Ei vaimosi inhoa sinua, seksi voi häntä inhottaa syistä, jotka eivät ole sinun syytäsi.
Vierailija kirjoitti:
Jospa syttyykin naisista.
Tämä tuli heti mieleen mullekin. Onko "enemmän elossa" naisten seurassa? Tuntuuko että ihastuu naisiin ja hakeutuu naisten seuraan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa syttyykin naisista.
Tämä tuli heti mieleen mullekin. Onko "enemmän elossa" naisten seurassa? Tuntuuko että ihastuu naisiin ja hakeutuu naisten seuraan?
Ei, hän on ylipäätään sellainen ettei kokee muiden ihmisten seuran vähän raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko siis ihan mahdoton ajatus, että vaikka seksuaaliterapiassa ottaisit esille mahdollisuuden tyydyttää tarpeesi muualla?
Jos olette päässeet terapeutille asti niin sehän on jo tosi hyvä juttu. Jos vaimoasi seksi ei kiinnosta niin ei hän voi sitä yksipuolisella päätöksellä kieltää teiltä molemmilta. Ei vaimosi inhoa sinua, seksi voi häntä inhottaa syistä, jotka eivät ole sinun syytäsi.
Tätä olen miettinyt. Seurauksia en tiedä, mutta ne pelottaa. Mitä jos tämä muuten hyvä liitto päättyy sellaiseen? Mutta kai se sitten pitää vaan hyväksyä.
Kiitos.
Kyllä näistä kommenteista tulee taas se kuva että olen täysin turha ihminen jolla ei voi olla hyvää ja tasapainoista tulevaa. En ymmärrä miksi edes yritän sellaista tavoittaa. En pysty mitenkään löytämään ketään, jonka kanssa jakaa hyvän tulevaisuuden. Parempi olisi kun pääsisin tästä kaikesta eroon.