Oletko lukenut Roslund&Hellströmin kirjoja? Ruotsalaisista dekkareista
luin juuri näiden kirjoittajien kirjan "kolme sekuntia" ja täytyy sanoa että tykkäsin! Kiinnostaisi kuulla, ovatko niiden muut kirjat yhtä hyviä.
Muitakin suosituksia otetaan vastaan. Tykkään kovasti pohjoismaisista dekkareista, paitsi Camilla Läckberg ei ole niin napannut vaikka useita kirjoja olen häneltäkin lukenut.
Norjalaisen Jo Nesbön uutuutta odotan myös kovasti, kaikki on hänen tuotannostaan tullut luettua.
t. Kesälukemista kaipaava
Kommentit (5)
Kim Småge: elävänä haudatut
Luin joskus R&H:n Peto, ihan hyvin kirjoitettu, mutta aihe on kuvottava
R&H:n kirjoista olen tykännyt kaikista.
Matti Yräjänä Joensuun Harjunpää-sarjasta olen myös tykännyt, vaikka ei tokikaan vedä vertoja R&H:n teoksille.
Onko joku lukenut Millenium-trilogiaa?
Mari Jungstedtin dekkarit sijoittuvat Gotlantiin ja ovat olleet hyviä; niissä on selkeä juoni, eikä liikaa henkilöitä tai sekavia sivujuonia. Norjalaisen Karin Fossumin kirjat on tosi hyviä, sellaisia psykologisia trillereitä. En liioittele, jos sanon, että välillä niitä on vaikea jättää kesken, kun tekisi vain mieli lukea eteenpäin.. Karin Alvtegen samoin, useimmat hänen kirjoistaan ovat olleet tosi hyviä, myös enemmän psykologisia trillereitä kuin "veren vuodatusta". Ehkä näistä löytyy sinullekin kesälukemista!
nosto