Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ihan hajalla päästäni ja tuntuu, että sekoan kohta

Vierailija
20.07.2020 |

Tätä on jatkunut n. kuukauden, että olen ollut hermot aivan kireänä ihan koko ajan. Tiuskin pienestäkin asiasta ja aivot yrittävät keksiä joka asiasta jotain negatiivista. En nää enää mitään positiivista itsessäni, enkä itselläni mitään valoisaa tulevaisuutta.

Minusta on tullut katkera ja kateellinen ihminen. Inhoan nykyistä itseäni ja itken usein, kun oma pääkoppa voi niin huonosti. Mieheni on ihana ja tukee minua, eikä mies itsessään ärsytä vaan asiat miehen menneessä elämässä esim. ex-naiset. Jos on joku pienikin asia, joka muistuttaa miehen exästä nään aivan punaista ja kiehun mielessäni. Myös miehen lapset saavat hermoni kiehumaan välillä, mitä en tietenkään heille näytä.

Samoin hermostun esimerkiksi kavereideni sanomisesta todella helposti. En näytä tunteitani vaan kiehun sisäisesti.

En tiedä yhtään mikä minulle on tullut. Hormonaalista ehkäisyä käytän ja olenkin miettinyt, tekeekö pillerit minut näin sekopääksi vai olenko vaan oikeasti sekoamassa. Onko kellään kokemusta tällaisesta? Mitähän minun pitäisi tehdä, jotta olisin taas oma itseni.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jätä se mies, niin ei tarvi miettiä sen exiä ja lapsia.

Vierailija
2/45 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja syödä pillereitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietäähän hän, missä syy, mutta ei halua uskoa edes omaa järkeään?

"En tiedä yhtään mikä minulle on tullut. Hormonaalista ehkäisyä käytän ja olenkin miettinyt, tekeekö pillerit minut näin sekopääksi vai olenko vaan oikeasti sekoamassa."

Minkämerkkinen valmiste?

Vierailija
4/45 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi jättää, koska rakastan kyllä miestäni ja tykkään hänen lapsistaan. Haluan uskoa, että tämä on vain ohi menevä vaihe. Ei meidän suhteessa mitenkään huonosti mene muutenkaan.

ap

Vierailija
5/45 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta pillerit. Omitko ennen niitä normaali?

Vierailija
6/45 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan hormonaaliselta. Jätä ehkäisy pois ainakin hetkeksi.

Kokeile myös jos oikein pitkä ja rankka lenkki vaikuttaisi positiivisesti. Kokeile viikon ajan syödä ihan eri tavalla kuin yleensä.

Vierailija
7/45 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

muinaismuija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En tiedä yhtään mikä minulle on tullut. Hormonaalista ehkäisyä käytän ja olenkin miettinyt, tekeekö pillerit minut näin sekopääksi vai olenko vaan oikeasti sekoamassa."

Minkämerkkinen valmiste?

Desogestrel sandoz minipillerit. Aloitin ne pari kuukautta sitten, joten siksi arvelin, että voisikohan johtua niistä.

ap

Vierailija
8/45 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaihtaa pillereitä. Toinen vaihtoehto on lähestyvät vaihdevuodet. Mä olen 44 v ja saan sen luokan vihahepuleita ettei mitään määrää. Ja ei siis tarvita kuin joku asia väärässä paikassa, ni mulla kilahtaa. Onneksi saan pidettyä usein ne sisälläni, mutta ei se itsellekään kivaa ole.

Vierailija
9/45 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta pillerit. Omitko ennen niitä normaali?

Olin ainakin normaalimpi. Vaikka joskus iltaisin väsyneenä vähän allapäin niin en sentään punaista nähnyt pienistä asioista tällä tavalla. 

Tällä hetkellä ole tuntuu ihan hirviöltä. Olen sen miehelle ääneen sanonutkin, etten tällä hetkellä oikein tunnista itseäni.

ap

Vierailija
10/45 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillerit pois!

Oma elämänlaatu ja mielenmaisemani muuttuivat radikaalisti, kun lopetin pillerit ja lihansyönnin. Suosittelen siis myöskin kasvissyöntiä.

Vierailija
11/45 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa vaihtaa pillereitä. Toinen vaihtoehto on lähestyvät vaihdevuodet. Mä olen 44 v ja saan sen luokan vihahepuleita ettei mitään määrää. Ja ei siis tarvita kuin joku asia väärässä paikassa, ni mulla kilahtaa. Onneksi saan pidettyä usein ne sisälläni, mutta ei se itsellekään kivaa ole.

https://www.ruokavirasto.fi/yritykset/elintarvikeala/valmistus/yhteiset…

onko niissä tuota puuvillasellua?

Vierailija
12/45 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan hormonaaliselta. Jätä ehkäisy pois ainakin hetkeksi.

Kokeile myös jos oikein pitkä ja rankka lenkki vaikuttaisi positiivisesti. Kokeile viikon ajan syödä ihan eri tavalla kuin yleensä.

Liikuntaa olen nyt pakottanut itseni harrastamaan ja kyllä salitreenin jälkeen olo onkin hetken hyvä. Seuraavana päivänä olo saattaa taas olla kiukkuinen ja ärsyyntynyt.

ap

Vierailija
13/45 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tosiaan johtua pillereistä, kun olet ne aloittanut samoihin aikoihin tuon "sekoamisen" kanssa. Kokeile jotain toista merkkiä, tuollainen sisäinenkin kiehunta on niin raskasta että ei kannata yrittää jatkaa samoilla pidempään vain totuttelun vuoksi. Minit ovat niin vähähormonisia, että kaikille naisille ne eivät ole riittävän vahvoja esim. mielialan tasaisuutta ajatellen.

Vierailija
14/45 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin just tuollainen pillereillä.

Plus vedin draamaa ja pohdin itseni satuttamista. En tiedä, olinko oikeasti itsetuhoinen, mutta tuijottelin junasillalta raiteilla ja mietin hyppäämistä.

Söin hormoneja kolme vuotta. Ajattelin, että olen vaan synkkämielinen. Vaan kas kummaa, miten elämä parani kun jätin hormonit.

Pidä taukoa, kokeile toista merkkiä.

Vierailija
15/45 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

muinaismuija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.ruokavirasto.fi/yritykset/elintarvikeala/valmistus/yhteiset…

onko niissä tuota puuvillasellua?

http://spc.fimea.fi/indox/nam/html/nam/humspc/2/21644672.pdf

tuossa ainakin on, mutta se onkin jälkiehkäisyvalmiste!

Vierailija
16/45 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raskauden ajan ollut ilman hormonaalista ehkäisyä, enkä muista, että olisin ollut kovin hullu. Ehkä välillä vähän raskaushormonihuuruissa, mutta ei sentään näin epätoivoiselta tuntunut. 

Seksihalut loppui myös seinään heti kun nämä pillerit aloitin niin taidan kyllä kokeilla toista merkkiä vai pitääköhän näitä syödä joku tietty aika ennen kuin tasottuu?

Helpottavaa kuulla etten ehkä ole sekoamassa päästäni pysyvästi.

ap

Vierailija
17/45 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvata pallit uuno ja lopeta se viinan litkiminen sekä pillerien popsiminen. 

Vierailija
18/45 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillerit ja hormoonikierukka teki minusta tuommosen! Jouduin lopettamaan ja syömän SSRI-lääkkeitä. Nyt on parempi mieli. Lääkkeet auttoi

Vierailija
19/45 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

muinaismuija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkämerkkinen valmiste?

Desogestrel sandoz minipillerit. Aloitin ne pari kuukautta sitten, joten siksi arvelin, että voisikohan johtua niistä.

ap

"6.1 Apuaineet

Tablettiydin

Laktoosimonohydraatti

Maissitärkkelys

Povidoni K30

Steariinihappo

all-rac-α-Tokoferoli

Piidioksidi, kolloidinen, vedetön

Kalvopäällyste

Hypromelloosi

Titaanidioksidi (E171)

Makrogoli

Polysorbaatti 80"

Sun on nyt katsottava, ettet saa noita missään muodossa muualtakaan. Niistä määristä kun ei voi tietää kukaan, mistä johtuu. Käytätkö soijaa? all-rac-α-Tokoferoli on yleensä soijaöljyä. Makrogoli on PEG- ainetta.. ei siis elimistöön ollenkaan tarkoitettu...

Vierailija
20/45 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

muinaismuija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

muinaismuija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkämerkkinen valmiste?

ap

"6.1 Apuaineet

Tablettiydin

Laktoosimonohydraatti

Maissitärkkelys

Povidoni K30

Steariinihappo

all-rac-α-Tokoferoli

Piidioksidi, kolloidinen, vedetön

Kalvopäällyste

Hypromelloosi

Titaanidioksidi (E171)

Makrogoli

Polysorbaatti 80"

Sun on nyt katsottava, ettet saa noita missään muodossa muualtakaan. Niistä määristä kun ei voi tietää kukaan, mistä johtuu. Käytätkö soijaa? all-rac-α-Tokoferoli on yleensä soijaöljyä. Makrogoli on PEG- ainetta.. ei siis elimistöön ollenkaan tarkoitettu...

Finavian sivulla kerrotaan siitä:

"Jäänpoisto- ja jäänestokäsittelyjä tehdään pääasiassa kylmänä vuodenaikana jäätävissä olosuhteissa. Käsittelyjä tarvitaan toisinaan myös myöhään keväällä ja aikaisin syksyllä.

Jäänpoistoa on tehty ilmailun alusta lähtien, varsinkin pohjoisilla leveyspiireillä. Kun koneet vielä olivat pieniä ja lentoaikataulut väljiä, lumi poistettiin harjoilla.

Lentoliikenteen lisääntyessä ja lentokoneiden koon kasvaessa jäänestoon ja lumenpoistoon kehitettiin erilaisia menetelmiä. Nyt käytössä oleva ja pidemmän suoja-ajan antava glykolineste tuli markkinoille 1990-luvulla.

Nykyisten konetyyppien aerodynaaminen muoto edellyttää, että siipi- ja ohjainpintojen on oltava puhtaat lumesta jäästä."

Se nimittäin kerää nestettä... turvottaako vatsaa?