Mustikanpoimija
Teille, jotka puitte mustikan ”kallista” hintaa. Ennenkuin valitatte, menkää itse ensin metsään ja poimikaa se 10kg ämpäri täyteen. Ostan sen mielelläni 20-35€ hintaan, jos vielä olette sen valmiita myymään. Siellä kykitään hyttysten ja muiden ötököiden pisteltävinä, kenties kipeän selän kanssa. Käärmekin voi käydä saappaiden vierellä. Toivotan mukavaa marjareissua.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Sanko taipuu sangon eikä sankon🙃
Kiitos tästä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tästä!
Mitä nykyään koulussa opetetaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tästä!
Sitä minäkin mietin. Nämä sankontäyttäjät ilmeisesti laittavat kenkät jalkaan ja kankaspalan huiviksi päähän saatuaan kuninkasidean mennä poimimaan sankollisen mustikoita :D
Minä vinkutan viulua.
Vierailija kirjoitti:
mentiin kälyni kanssa mustikkaan. ensin käveltiin 3 km metsässä marjapaikalle, sitten könyttiin ojien yli ja kerättiin sankot täyteen, melkein 2 tuntia meni. könyttiin taas ojien yli täysien sankkojen kanssa ja lähdettiin kävelemään takaisin 3 km. kun päästiin autolle kysyin kälyltä, että myisitkö kahdella kympillä. rupesi nauramaan...
Koko 3 km aikana ei ollut mustikkaa? MInä kävelin 4 m päähän autosta ja ryhdyin poimimaan, 2 tuntia ja ämpäri täynnä. Tie on metsäautotie, jossa ei ole liikennettä. Paras marjapaikka olisi 4 km päässä, mutta miksi kävellä sinne asti, kun lähempänä on marjoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tästä!
Sitä minäkin mietin. Nämä sankontäyttäjät ilmeisesti laittavat kenkät jalkaan ja kankaspalan huiviksi päähän saatuaan kuninkasidean mennä poimimaan sankollisen mustikoita :D
Minä vinkutan viulua.
Mutta kun mustikat on kypsyneet aurinkossa, niin ne pitää nyt poimia! Siinä se ämpäri keikkuu pyöränsankassa, kun sinkahdetaan sanken syvälle metsään. Kankasmaa on paras mustikkapaikka, tasankolla ei ole yhtä paljon marjoja kuin rinteessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mentiin kälyni kanssa mustikkaan. ensin käveltiin 3 km metsässä marjapaikalle, sitten könyttiin ojien yli ja kerättiin sankot täyteen, melkein 2 tuntia meni. könyttiin taas ojien yli täysien sankkojen kanssa ja lähdettiin kävelemään takaisin 3 km. kun päästiin autolle kysyin kälyltä, että myisitkö kahdella kympillä. rupesi nauramaan...
Koko 3 km aikana ei ollut mustikkaa? MInä kävelin 4 m päähän autosta ja ryhdyin poimimaan, 2 tuntia ja ämpäri täynnä. Tie on metsäautotie, jossa ei ole liikennettä. Paras marjapaikka olisi 4 km päässä, mutta miksi kävellä sinne asti, kun lähempänä on marjoja?
Ei sitä joka paikassa ole tai on niin pientä ja kuivuudesta kärsinyttä ettei viitsi poimia.
Mustikkaa on ainakin järvien saarissa paljon.