Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mustikanpoimija

Suivaantunut marjastaja
20.07.2020 |

Teille, jotka puitte mustikan ”kallista” hintaa. Ennenkuin valitatte, menkää itse ensin metsään ja poimikaa se 10kg ämpäri täyteen. Ostan sen mielelläni 20-35€ hintaan, jos vielä olette sen valmiita myymään. Siellä kykitään hyttysten ja muiden ötököiden pisteltävinä, kenties kipeän selän kanssa. Käärmekin voi käydä saappaiden vierellä. Toivotan mukavaa marjareissua.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Keräsin poimurilla 8 litraa, meni noin 2h. Sitten perkasin 4h niitä marjoja. Ja tuo satsi olisi "pitänyt" myydä jollain viidellä eurolla litra? Huh.

Vierailija
2/27 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei saada ikinä paljon mitään. On raskasta hommaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 tuntia?! Kyllä sankollisen tunnissa perkaa, tai sitten on tosi resuisessa metsässä keräyspaikka.

Vierailija
4/27 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Keräsin poimurilla 8 litraa, meni noin 2h. Sitten perkasin 4h niitä marjoja. Ja tuo satsi olisi "pitänyt" myydä jollain viidellä eurolla litra? Huh.

Tosi huonosti marjaa jos noin kauna menee.

Poimitko koko ajan vai nostitko selkäsi suoraksi ja taivastelit, että onko tässä mitään järkeä poimia kun muut makaa rannalla ja tekee muuta kivaa?

Minä haluaisin olla sinun personal marjanpoimija traineri, joka laittaisi sinuun vipinää metsässä.

Vierailija
5/27 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö.

Tarvitset Persona MP (marjanpoiminnan) trainerin apua ja olen ammattitaitoinen piiskuri ja valmis siihen kunhan hinnasta sovitaan.

Vierailija
6/27 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa yhteyttä.

Terveisin : PMPT (PersonalMarjanPoimintaTrainer)

Vierailija
7/27 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pitkävartinen poimuri ja imuriin liitettävä puhdistin. Toiminta niillä pitää opetella mutta sitten kaikki on oikein helppoa.

Vierailija
8/27 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Keräsin poimurilla 8 litraa, meni noin 2h. Sitten perkasin 4h niitä marjoja"

- 4 tuntia marjanperkuuta, ei ole kyllä järjen häivää. Hommaa tällainen niin selviät hommasta melkein vartissa

https://www.puuilo.fi/10056087

Vierailija
9/27 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikan poimiminen poimurilla on aivan idiootin hommaa. Jos selkä ei kestä käsin poimimista niin jätä ne hommat nuoremmille.

Vierailija
10/27 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö.

Tarvitset Persona MP (marjanpoiminnan) trainerin apua ja olen ammattitaitoinen piiskuri ja valmis siihen kunhan hinnasta sovitaan.

Ai kiva, asutaan Tampereella.

Toivottavasti löydät satoisan paikan.

Vierailija
11/27 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä Tampereen lähistöllä paljon mustikoita?

Vierailija
12/27 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on mustikkadiileri. Ostaa teiltä halvalla, ja myy av-mammoille hintaan 50 egee per ämpäri, jota täällä jo mainostettu. Itse ei metsässä käy.

Vierailija
13/27 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poimitko koko ajan vai nostitko selkäsi suoraksi ja taivastelit, että onko tässä mitään järkeä poimia kun muut makaa rannalla ja tekee muuta kivaa?

Minä haluaisin olla sinun personal marjanpoimija traineri, joka laittaisi sinuun vipinää metsässä.

Aika huonosti oli, hyvin pientä ja osin raakaakin. Pirkanmaalla. Keräsin, kun luvattiin sateita tälle viikolle.

Vierailija
14/27 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen haaveillut siitä että tekisin youtubeen videon siitä, että kuinka marjaa poimitaan. Tällä hetkellä siellä on niin naurettavia videoita, ettei mitään rajaa.

1) Mustikkaan lähdetään ison ampärin kanssa. Kaikki muu on niin tyhmää ...niin tyhmää..

2) Poiminta tapahtuu poimurilla. Marjukka teräspiikein on kova sana. Lapsikin oppii poimimaan ettei runttaa mustikoita muusiksi.

3) Marjaämpäri on täynnä 45min-1h 45min aikana.

4) Mitään evästä ei marjaan oteta. Ellei ole 2 ämpäriä tarkoitus täyttää. Vesipullo on ainut eväs. Ei metsään syömään mennä. Se on sitten ihan eri reissu.

5) Perkaamisen voi tehdä muoviväliköllä. Ihan kivuton tapahtuma. Itse en putsaa mukana olevia raakoja puolukoita pois.  Poimiessa toki välttelen niitä. Eri juttu jos myy marjat. Silloin puolukat pitää poistaa.

6) Mustikat pitää perata mahdollismman pian poiminnan jälkeen. Muuten alkavat mehustua ja perkaaminen hankaloituu.

8) Metsässä jos motivaatio joutuu koetukselle, niin ei se mitään, kunhan jatkaa poimimista ja ämpäri on täynnä vajaan kahden tunnin kuluttua.

Terveisin: PMPT

Vierailija
15/27 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika huonosti oli, hyvin pientä ja osin raakaakin. Pirkanmaalla. Keräsin, kun luvattiin sateita tälle viikolle.

Huonosti oli mustikkaa täällä etelä-pohjanmaallakin. En edes alkanut poimimaan puoliraakaa tavaraa. Ehkä ensi viikon lopulla voi koittaa uudestaan, jos marjapaikan löytää.

Vierailija
16/27 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö.

Jaksaa jaksaa!! Vielä parilitraa! Hopi hopi

Vierailija
17/27 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkuussa olisi pitänyt tulla vettä, mutta ei tullut. Jäi mustikat pieniksi ja kurjan näköisiksi. Maistuivatkin pahalta

Vierailija
18/27 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen haaveillut siitä että tekisin youtubeen videon siitä, että kuinka marjaa poimitaan. Tällä hetkellä siellä on niin naurettavia videoita, ettei mitään rajaa.

1) Mustikkaan lähdetään ison ampärin kanssa. Kaikki muu on niin tyhmää ...niin tyhmää..

2) Poiminta tapahtuu poimurilla. Marjukka teräspiikein on kova sana. Lapsikin oppii poimimaan ettei runttaa mustikoita muusiksi.

3) Marjaämpäri on täynnä 45min-1h 45min aikana.

4) Mitään evästä ei marjaan oteta. Ellei ole 2 ämpäriä tarkoitus täyttää. Vesipullo on ainut eväs. Ei metsään syömään mennä. Se on sitten ihan eri reissu.

5) Perkaamisen voi tehdä muoviväliköllä. Ihan kivuton tapahtuma. Itse en putsaa mukana olevia raakoja puolukoita pois.  Poimiessa toki välttelen niitä. Eri juttu jos myy marjat. Silloin puolukat pitää poistaa.

6) Mustikat pitää perata mahdollismman pian poiminnan jälkeen. Muuten alkavat mehustua ja perkaaminen hankaloituu.

8) Metsässä jos motivaatio joutuu koetukselle, niin ei se mitään, kunhan jatkaa poimimista ja ämpäri on täynnä vajaan kahden tunnin kuluttua.

Terveisin: PMPT

No nyt on pro poimija! 💪

Vierailija
19/27 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mentiin kälyni kanssa mustikkaan. ensin käveltiin 3 km metsässä marjapaikalle, sitten könyttiin ojien yli ja kerättiin sankot täyteen, melkein 2 tuntia meni. könyttiin taas ojien yli täysien sankkojen kanssa ja lähdettiin kävelemään takaisin 3 km. kun päästiin autolle kysyin kälyltä, että myisitkö kahdella kympillä. rupesi nauramaan...

Vierailija
20/27 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole vielä kypsiä, lakkoja vasta poimitaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä