Egypti helmikuussa? Tarkeneeko uida meressä, millaista säätä?
Hiihtolomalla tekisi mieli lähteä johonkin kohtuullisen lentomatkan päähän lämpöseen. Kanariakin yksi vaihtoehto mutta Egypti olisi mukava testata, etenkin snorklausmahdollisuuksien takia.
Tarkeneeko Punaisessa Meressä uida/snorklata helmikuussa? Millaiset säät muuten, paistaako, onko lämmin? Uskaltaako Sharm el Sheikhiin mennä ekaluokkalaisen kanssa? Tiedän, että hygienian kanssa saa olla erittäin huolellinen..
Kiitos kokemuksiaan kertoville jo etukäteen!
Kommentit (15)
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 23:14"]
Hiihtolomalla tekisi mieli lähteä johonkin kohtuullisen lentomatkan päähän lämpöseen. Kanariakin yksi vaihtoehto mutta Egypti olisi mukava testata, etenkin snorklausmahdollisuuksien takia.
Tarkeneeko Punaisessa Meressä uida/snorklata helmikuussa? Millaiset säät muuten, paistaako, onko lämmin? Uskaltaako Sharm el Sheikhiin mennä ekaluokkalaisen kanssa? Tiedän, että hygienian kanssa saa olla erittäin huolellinen..
Kiitos kokemuksiaan kertoville jo etukäteen!
[/quote] Olen uskaltanut lomailla montakin kertaa Kairossa. Ei edes ripulia tullut.
Oltiin 2012 Helmikuussa Egyptissä. Silloin oli oikeasti kylmä! Ei puhettakaan että mereen olisi voinut mennä snorklaamaan. Sukellettiin kuivapuvuissa ja pinnalla oli villapaitaa tai tuulitakkia päällä. Paikalliset olivat toppatakeissa.
En voi maata muutenkaan suositella. Ok, vain jos menet pelkästään sukeltamaan. Muuten ihan rahan hukkaa.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 23:17"]
Kysymykseesi uimisesta en osaa vastata, mutta miksi menet Egyptiin? Kuulemma törkeää kohtelua naisille ja turistien rahastamista ja hijaamista.
Miksi tukea sellaista, kun tuo Egypti on vain yksi osa maailmaa, jossa ei mitään ihmeellistä? Pyramiditkin ovat vain kasa kiviä. Mitä niistä saa muka?
[/quote]
Siksi olen kiinnostunut menemään (en siis ole vielä menossa, mietinnässä on ja siksi kokemuksia kyselen) Epyptiin, koska olen kuullut siellä olevan hyvät snorklausmahdollisuudet. Puhuinko jotain pyramideille menosta? Kiitos kuitenkin vastauksesta...
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 23:51"]
Oltiin 2012 Helmikuussa Egyptissä. Silloin oli oikeasti kylmä! Ei puhettakaan että mereen olisi voinut mennä snorklaamaan. Sukellettiin kuivapuvuissa ja pinnalla oli villapaitaa tai tuulitakkia päällä. Paikalliset olivat toppatakeissa.
En voi maata muutenkaan suositella. Ok, vain jos menet pelkästään sukeltamaan. Muuten ihan rahan hukkaa.
[/quote]
Ääk. Ei kuulosta sellaiselta säältä mikä miellyttäisi.. Meitä nimenomaan kiinnostaisi snorklaus, ei niinkään kulttuuri, matkamuistokaupat, ruoka tms..
Jatkokysymys: Osaisko joku vinkata paikan, missä olisi hyvä snorklailla helmikuussa? Ja kohtuullinen lentomatka pitäisi olla, koska aikaa on vain viikko.
Ap
Olin toissavuonna vk 8 ja päivälämpö n. 25, illalla sen verran viileni että ohut pitkähihainen paita oli hyvä. Merivesi tosi lämmin, lilluin siellä tuntitolkulla. Hurghadassa tämä.
Tosin, en menisi minäkään enää ikinä niiden kaupustelijoiden takia, siellä on tosi vaikea kulkea kadulla ja rannalla kiertää hotellialueen kaupustelijat (hennatatuointia, hierontaa, lasipohjaveneretkeä jne).
Kyllä siellä voi snorklata helmikuussa! Se on just oikea siihen, silloinkin kun me oltiin niin oli tosi lämmin!
Häh...?
No todellakin voi uida.. Iltaisin on viileää, tarvitsee yleensä pitkähihaisen. Päivisin on melko lämmintä ja merivedessä todellakin tarkenee, jos nyt vaikka eiliseen suomen meriveteen vertaa. Meidän porukassa oli 7 ja olimme todella tarkkoja syömisestä, eikä kukaan saanut vatsatautia. Toi on mun paras ulkomaan loma! ( täytyy sanoa, että ei ole todellakaan ainoa sellainen, vaan maita ja reissuja jotain 40) Miehet on tosi ärsyttäviä, eikä tuo mikään kulinaristin loma ole, mutta kivan siitä teki se, että oli niin paljon tekemistä. En ole ikinä ehtinyt viikossa niin paljoa! Käytiin kairossa pydamideilla, jerusalemissa, dahabissa, snorklaamassa, ratsastamassa aavikolla hevosella ja kamelilla, ajamassa jeepillä, opettelin aika paljon arabiaa siellä siihen nähden, että niin vähän aikaa olin.. turistijuttuja, mutta jotenkin vaan oli niin kivaa. Jos sharmiin menette, niin sieltä ylöspäin siinaille liikkuminen ei enää ole turvallista (ei kai ollut tuolloinkaan, kun jäimme kairon matkalla tiesulkuun tunneiksi tiesulkuun ja autoja oli tulessa ja ampumista kuului)
Hyvin tarkenee. Pari vuotta sitten oltiin tammikuussa ja se vastaa suomen heinäkuuta. Meriveden lämpötila 20+ mutta altaan pitää olla vielä lämmitetty.
Tammikuussa tarkeni ainakin. Vesi on tasaisen 24 asteista ympäri vuoden ilmanlämpötila voi jonkun verran heitellä. Me oltiin 3v, 6v ja 9v ikäisten kanssa ja hyvin meni, tosin esikoinen ja minä saatiin turistiripuli, mutta se meni onneksi ohi muutamassa päivässä. Oon sanonut tämän täällä aiemminkin: suu kiinni suihkussa...
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 23:17"]
Kysymykseesi uimisesta en osaa vastata, mutta miksi menet Egyptiin? Kuulemma törkeää kohtelua naisille ja turistien rahastamista ja hijaamista.
Miksi tukea sellaista, kun tuo Egypti on vain yksi osa maailmaa, jossa ei mitään ihmeellistä? Pyramiditkin ovat vain kasa kiviä. Mitä niistä saa muka?
[/quote]
No tolla asenteella ei mistään saa ikinä mitään.. mutta voin suoraan sanoa, että MISSÄÄN päin maailmaa en ole tuntenut olevani niin tervetullut kuin Egyptissä. Arabien vieraanvaraisuus ei todellakaan ole mikään tuulesta temmattu juttu. Ja olen siis nainen.
Ollaan oltu helmikuussa ja päiväläl oli +25, illalliselle mennessä tarvitsi kevyen neuleen. Oltiin El Gounassa ja oli tosi kiva pieni paikka. Mitään vatsatauteja ei ole oltu, ollaan muualla Egyptissä käytyy 6 kertaa. Me emme lähde Egyptiin shoppailemaan vaan golfaamaan ja nauttimaan auringosta ja tietysti siellä on tosi mahtavat nähtävyydet. Kaupustelu voi tosiaan käydä hermoille, shoppailureissulle lähtisin jonnekin muualle
Kiitos kommenteistanne!
Luulen että haluamme käydä testaamassa ne snorklausmahdollusuudet. Vaikuttivat niin houkuttelevilta, kun etsin tietoa vähän muualtakin. Sittenpähän voimme itse arvioida kannattiko lähteä. :)
Kiittelijä oli siis luonnollisesti ap, joka taas unohti allekirjoittaa...
Kasa kiviä?Noh itse olen käynyt Kanariansaarilla, turkissa, Mauritiuksella, Kyproksella,Kreikassa, alanyassa, Norjassa, ruotsissa, Tanskassa, Dubaissa ja mannerespanjassa ja kyllä siellä Egyptissä jopa 5 kertaa. Sharm El sheikhissä, alexandriassa ja kairossa 3 kertaa ja itse kyllä tykkäsin kulttuurista ja näkemisestä ja myös niistä pyramideistä,historiasta ja legendoista, merimuseosta, kuninkaanlaaksosta,hautakammioista, uskomattoman kauniista koralliriutoista ja sukellus ja snorklausmahdollisuuksista, vapaana uivista delffiineistä veneen keulassa, alabasterkäsitöistä, vanhasta Kairon kaupungista, upeista käsitöistä, illallisesta Niilillä veneellä. Yökerhoista, shishan polttelusta ja ihanista drinkeistä kallioon rakennetussa mielettömässä ravintolassa.kuumista päivistä rannalla ja viileistä illoista terassilla katsellen tähtitaivasta. Kamelilla ratsastamisesta, Maukkaasta ruuasta ja water parkista kaikkine liukumäkineen. Ystävällisistä ihmisistä ja yön yli aavikon läpi ajettuamme saavuttuamme kanaalin ja ihanien pienten kylien ohi avautuvalle mahtavalle historiallisesti mielenkiintoiselle ja kauniille Egyptille vau suosittelen ehdottomasti! ❤️☀️