Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävästä tullut inhottava nälvijä.

Vierailija
20.07.2020 |

Minulla oli aika läheinenkin ystävä jonka kanssa juteltiin kaikki mahdollinen ja sinkkuajan treffit sekä kiinnostukset ym. Kaikki henkilökohtaiset intiimitkin jutut itsestään.
Sattuman kautta tavattiin hänen sisaruksen kanssa ja kipinä välillämme syttyi. Kerroin heti asiasta ystävälleni koska en halunnut salata tällaista. Hän suuttui järkyttävän paljon ja raivosi minulle. Myöhemmin huusi sisarukselleenkin muiden sukulaisten läsnäollessa ja haukkui minua erinäisin nimityksin. Kuulin yhteisiltä tuttaviltamme kuinka haukkui minua heillekin. Annoin hänelle aikaa käsitellä tunteitaan ja päätin antaa kaikki anteeksi jos pyytää. Kyllä hän minua sitten tarvitsikin ja pyysi anteeksi, minä annoin ja päätettiin jatkaa ystävyyttä kuten ennenkin.
Samassa tilassa heidän kanssaan oli mahdotonta olla. Joko ystäväni kiehnäsi sisaruksensa kyljessä kuin vastarakastunut tai sitten hän haukkui ja piikitteli.
Illanistujaisista on muodostunut kammotus minulle. Ystäväni on ihan normaali kunnes juo muutaman niin hän aloittaa piikittelyn ja nälvimisen minua kohtaan. Möläyttelee minusta asioita vuosien takaa ikävään sävyyn, asioita jotka on kerrottu vain hyvälle ystävälle, ei kaikkien korville. Vähättelee ulkonäköäni yms.
Yritän jaksaa hänen käytöstään ja laittaa toisesta korvasta ulos kaikki piikittelyt ja ikävät kommentit, mutta tuntuu ajan edetessä aina vaan vaikeammalta. Hän on toisaalta vihainen sisarukselleen ja välillä taas minulle, hän on jotenkin epäterveellä tavalla mustasukkainen sisaruksestaan. Tässä nyt jo pitkään olen yrittänyt työstää tilannetta ja antaa aikaa, odottanut, että mustasukkaisuus laantuu, mutta ei. Edelleen hän saa kohtauksiaan ja on inhottava käytökseltään. Onkohan tässä mitään toivoa saada välejä mukaviksi? Vinkkejä?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikealta vaikuttaa. Onko pakko olla hänen kanssaan tekemisissä?

Vierailija
2/59 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastunut sinuun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No herran jestas, laita välit poikki. Aikuinen ihminen saa seurustella kenen kanssa haluaa. Hän ei ole vielä kasvanut aikuiseksi, eikä ehkä kasvakaan.

Vierailija
4/59 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä tämä sisarus (miesoletettu?) on? Hänen nyt luulisi huomanneen epäterveen käyttäytymisen, ja tehneen siitä lopun.

Vierailija
5/59 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä tämä sisarus (miesoletettu?) on? Hänen nyt luulisi huomanneen epäterveen käyttäytymisen, ja tehneen siitä lopun.

Hän oli hyvin yllättynyt tuosta käytöksestä ja on ajatellut, että parasta olla hiljaa, että ei pahenna käytöstä. Ei vaan tunnu toimivan.

Yhden selkeän tilanteen näki jossa minä jouduin räyhäyksen kohteeksi ja tyrmistyneenä seisoi hiljaa. Minä ilmoitin poistuvani paikalta koska en kaipaa tuollaista seuraa. "Ystäväni" mielestä ylireagoin eikä hän tarkoittanut mitään pahaa tai tarkoituksella puhunut ikävästi vaan vähän kärkkäästi.

Kumppanini ei ole nähnyt läheskään kaikkia tilanteita tai ollut paikalla kuulemassa sisaruksensa juttuja. Ollaan nyt keskusteltu aiheesta uudestaan ja olen sanonut, että hän loukkaa itsekin minua jos hän ei pidä puoliani tilanteessa jossa sisaruksensa käyttäytyy huonosti ja uskon, että tilanne ei olisi näin pahaksi päässyt jos hän olisi heti sanonut, että tuollaista ei voi hyväksyä. En ollenkaan ymmärrä miksi muiden pitää vain kestää ja hyväksyä aikuisen ihmisen asiatonta käytöstä, että ei vahingossakaan tule pahamieli hänelle itselleen.

Aloittaja

Vierailija
6/59 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikealta vaikuttaa. Onko pakko olla hänen kanssaan tekemisissä?

Ainakin sen verran, että saattaa joskus olla samaan aikaan heidän vanhemmilla. Ollaan kyllä joulut, äitienpäivä yms yritetty mennä eriaikaan, kun tuollaisina erikoispäivinä varsinkaan ei jaksaisi pilata omaa fiilistään.

Toisaalta yritän olla mukava ja pitää välejä kunnossa hänen lastenkin takia, koska tykkäävät tavata minuakin. Alkaa kuitenkin tulla olo, että parempi luovuttaa. Kumppanini ei ole sisarustaan tavannut enää vähään aikaan eikä kuulemma kaipaakaan. Olen sanonut, että saa toki yksinään tavata, enkä ota yhtään nokkiini siitä. Itse olen joitain kertoja tavannut yksin lähiaikoina, mutta tuntuu joka kerta menevän samanlaiseksi nälvimiseksi vaikka kuinka olisin mukava häntä kohtaan.

Aloittaja

Vierailija
7/59 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastunut sinuun?

En usko, kun hänellä on avopuoliso ja lapsiakin.

Aloittaja

Vierailija
8/59 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menet heidän vanhemmilleen

Vierailija
9/59 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No herran jestas, laita välit poikki. Aikuinen ihminen saa seurustella kenen kanssa haluaa. Hän ei ole vielä kasvanut aikuiseksi, eikä ehkä kasvakaan.

Jotenkin tälläinen olo kieltämättä tulee. Lisäksi käytös vaikuttaa siltä kuin kilpailisimme samasta paikasta kumppanini elämässä. Heillä ei ikinä ole ollut erityisen läheinen suhde eikä kumppanini ole hänen seuraa kaivannut, kuulemma eniten koskaan viettäneet aikaa yhdessä minun kanssa ollessaan, kun ollaan oltu illanvietoissa tai lasten syntymäpäivillä. Enää en kumppania mukaan noihin tapahtumiin saa millään. Ei jaksa sitä kohtausta mikä jossain kohtaa aina syntyy.

Aloittaja

Vierailija
10/59 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat upealta ja järkevältä ihmiseltä👍😍

Vierailija
11/59 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten mustasukkaisuus on useimmiten naamioidumpaa ja se näkyy esimerkiksi eristämällä "pelimies" sosiaalisista piireistä.

Tuo on aika suoraa mustasukkaisuutta.

Vierailija
12/59 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi menet heidän vanhemmilleen

Koska he ovat kumppanini läheiset ihmiset ja he kyllä ovat mukavia. Kumppanille tärkeä asia kuten minullekin, että kumppanini tapaa kanssani minun vanhempia ja läheisiä, tutustuu minulle tärkeisiin ihmisiin.

Aloittaja

Vierailija
13/59 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat upealta ja järkevältä ihmiseltä👍😍

Kiitos. ❤️ Yritän parhaani mukaan kehittää itseäni ihmisenä ja toisten huomioinnissa.

Aloittaja

Vierailija
14/59 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten mustasukkaisuus on useimmiten naamioidumpaa ja se näkyy esimerkiksi eristämällä "pelimies" sosiaalisista piireistä.

Äiti mustasukkainen lapsistaan niille jotka ovat mukavia

Vierailija
15/59 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan onkin. Välillä mietin kuinka paljon vihaa on piilotettuna, kun ilkeitä kommentteja tasaisesti ryöpsähtelee. En ymmärrä miksi edes on noin mustasukkainen, tuollainen vaikuttaa sairaalta. Eivät ole ainakaan kumppanini mukaan olleet edes läheisiä ja sisaruksensa toisen ahdistumisesta huolimatta halailee, kiehnää ja silittelee ellei sitten ole suuttunut ja silloin piikittelee ikävin kommentein. Nykyään ihmettelee, kun häntä "hyljeksitään". En oikein osannut mitään tuohon hänen väittämään sanoa.

Aloittaja

Vierailija
16/59 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ikinä voisi alkaa seurustelemaan parhaan kaverini veljen kanssa. Tietäisin, että siitä voisi koitua ongelmia ja ystäväni ei ehkä pitäisi siitä. Jos kuitenkin menit rakastumaan hänen veljeensä niin olisi sinun pitänyt ymmärtää, että ystävyytesi saattaa kokea kolauksen. Enää et voi puhua ystävällesi samalla tavalla parisuhde ja seksi asioitasi etkä avautua miehistä. Kannattaa ottaa etäisyyttä tähän ystävään, mutta pitää itää asialliset välit.

Vierailija
17/59 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja tilanne. Itsellekin käynyt niin että hyvä ystävä alkanut naljailemaan ja olemaan jotenkin tyly. Korostui kun löysin miehen mutta oli sitä aiemminkin. Tietysti tämä on vain oma näkökulmani, hänhän saattoi olla jostain loukkaantunut minullekin mutta en vain tajunnut sitä. Välit viileni niin etten uskaltanut nostaa kissaa pöydälle.

Luultavasti on mustis ensinnäkin koska löysin miehen. Toisekseen se on hänen veljensä, ja kokee että tunkeudut hänen yksityisalueelle, hänen perheeseensä. Ei hänkään enää uskalla puhua luottamuksellisia asioita sinulle, pelkää että voisivat päätyä perheen korviin. Ymmärrän harmituksensa, mutta onhan tuo väärin käyttäydytty häneltä. Ehkä sinä voisit nostaa kissan kunnolla pöydälle hänen kanssaan. Kysy mikä häntä vaivaa, ja kerro että se tuntuu sinusta todella pahalta. Ehkä hänkään ei ihan tiedosta vielä mikä häntä nyt ärsyttää.

Vierailija
18/59 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on mustasukkainen sinusta ja pelkää, että sisarus syrjäyttää hänet paikaltaan sinun elämässäsi. Ehkä hän pelkää myös sitä, että kaikki salaiset asiat, joita hän on vuosien mittaan kertonut itsestään ja elämästään, kantautuvat nyt sisaruksen korviin. Vaikka ne olisivatkin vain jotain teinien kaukoihastusjuttuja, ei niitä tosiaan ole muiden korviin tarkoitettu kuin sen parhaan ystävän.

Kurjaa, että hän käyttäytyy niin huonosti. Yritä puhua hänen kanssaan ja viettää aikaa selkeästi erikseen hänen kanssaan niin, ettei sisarus ole paikalla.

Vierailija
19/59 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkimmäinen kappale käsittelee siis aloittajaa, kirjoitin väärin. On mustis siis sinulle kun löysit miehen, ja vielä veljensä. Menetti sinut ja kiukuttelee.

Vierailija
20/59 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskot voivat olla yllättävän mustasukkaisia veljistään. Omakohtaista kokemusta on.

Seurustelin miehen kanssa, jolla oli useampi sisko, ja hän oli näiden ainoa veli. Siskot näennäisesti hyväksyivät minut, mutta silti tunsin aina olevani suurennuslasin alla ja muilta kuulin miten selän takana jauhettiin minusta pskaa näiden siskojen toimesta.

Välikommenttina todettakoon, että itse pyrin aina olemaan ystävällinen muille ihmisille, ja yritän välttää riitoja ja draamaa, eli en kyllä tietoisesti ainakaan antanut aihetta heidän käytökselleen.

Toinen kokemukseni aiheesta liittyy nykyiseen aviomieheeni. Hänen vanhempi siskonsa on alusta saakka ollut mustasukkainen veljestään. On sitä mieltä että minä tulin heidän väliinsä ja minun takiani mies ei tapaa häntä enää niin usein. No, taaskaan en tietoisesti ole ketään kiusannut ja mieheni tapaa vapaa-ajallaan ketä vain itse haluaa.