Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Chihuahuasta?

Vierailija
20.07.2020 |

Onko teillä itselläni chichu nyt tai joskus ollut. Millainen koira se on? Lapsirakas? Kova haukkumaan?Onko vaikea vai helppo luonne? Oppiiko temppuja? Älykäs?

Harkinnassa olisi ostaa, mutta tietoa rodusta ei ole.

Kommentit (143)

Vierailija
41/143 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestä ne ovat todella suloisia. Jokainen koira kummiskin tarvitsee koulutusta. En ole koskaan törmännyt ärhäkkään chihuahua koiraan, mutta ovat nekin kuulemma melkosia räksyttäjiä.

Vierailija
42/143 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi löhöää tuossa vieressä. Toinen on perso ruoalle, toinen naisille. Toinen haukkuu hihnassa hölkkääjiä, rullalautailijoita ja juokseville lapsia, toinen on todella sosiaalinen ja menee kaikkien silitettäväksi. Kumpikaan ei räksytä taukoamatta mutta hälyttävinä vahtikoirina ilmoittavat jos joku on vaikkapa oven takana. Vapaa-aikana tykkäävät leikkiä noutoleikkejä, ruoan etsimisleikkejä ja tehdä itselleen pehmeitä petejä. Ulkona narttujen lisäksi kiehtoo lintujen kakka. Chihut ovat koostaan huolimatta lujatahoisia koiria. Kouluttaminen onnistuu mutta joskus ne eivät vain halua totella. Lisäksi tykkäävät lähinnä muista chihuista, omani myös terriereistä, mäyräkoirista ja villakoirista. Sekä kissoista. Kultaiset noutajat ja spanielit eivät miellytä eikä niitä siedetä reviirillä. Omat perheenjäsenet ovat chihujen suojeluksessa ja näitä puolustetaan rohkeasti. Lasten kanssa pitää olla varovainen koska pieni koira loukkaantuu herkästi mutta toisaalta kiintyvät lapsiin ja lapset jaksavat usein kouluttaa chihuja enemmän kuin itse.

Hauska kuulla, myös meidän poikachichu tykkää erityisesti pienistä villakoiraneideistä tai sen tyyppisistä pienistä kihaharaturkkisista pikkukoirista sekä pikku terriereistä ja niistä mäyriksistä. Isot koirat hän kokee "pahiksina", jotka haukkuu jo matkan päästä pataluhaksi".

Myös joitain isoja "vaarallisia" miehiä haukkuu kovasti, killttimiehet (ai tämäkin oli palstan"paha sana"??) saa mennä ohi ihan huomiotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/143 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on chihu, kotioloissa aivan ihana, perheenjäseniään palvova ja fiksu koira. Mutta lenkillä aivan hirveä rähisijä muiden paitsi mieheni kanssa. Joten koulutuksesta kiinni, me muut ei vaan osata.

Vierailija
44/143 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chihu on kyllä rotu jota en voisi itselleni kuvitella. Sisäsiisteysongelmia ja sitten se tajuttoman pieni koko ja omituinen päänmuoto. Ei, siis vaikka olen nytkin koiraa vailla ja olen miettinyt että olisiko chihu huusholliin sopiva, niin ei vaan pysty :D

Tosi huvittavaa varsinkin jos tulee oikein pieni yksilö lenkillä vastaan, siis sellainen rotan kokoinen koira. Miten sellaisen kanssa edes ollaan? :D Vähän tönäisee niin on joku luu poikki.

Vierailija
45/143 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiralla on lempinimi, joka kertoo kaiken oleellisen: chi hau hau

Vierailija
46/143 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahdella kaverilla ollut sellaiset, ei jäänyt hyvää kuvaa.

Toisen perheen koira kävi koko ajan kiinni naamaan, joko kielellä tai hampailla. Aikuisten ja lasten naamoihin, jos istuit esimerkiksi heillä sohvalla katsomassa telkkariin päin. Pomppas naamalle!

Antoivat pois ja vaihtoivat perhoskoiraan.

Toinen räksytti jatkuvasti, oli vaikea opettaa sisäsiistiksi ja oli nilkoissa kiinni kun menit käymään. Ei ymmärtänyt lopettaa kun isäntäväki komensi pois. Koira näytii siltä että kutittaa ja syyhyttää ja se repi hampaillaan itseään rikki koivista, vaikka mitään ei löytynyt, joten lienee ollut luonnevika.

Onkohan nuo juttusi ihan totta?? Itse olen chichukasvattaja, mutta en ole tuollaiseen koskaan törmännyt.

Vierailija
47/143 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Chihu on kyllä rotu jota en voisi itselleni kuvitella. Sisäsiisteysongelmia ja sitten se tajuttoman pieni koko ja omituinen päänmuoto. Ei, siis vaikka olen nytkin koiraa vailla ja olen miettinyt että olisiko chihu huusholliin sopiva, niin ei vaan pysty :D

Tosi huvittavaa varsinkin jos tulee oikein pieni yksilö lenkillä vastaan, siis sellainen rotan kokoinen koira. Miten sellaisen kanssa edes ollaan? :D Vähän tönäisee niin on joku luu poikki.

Ei ole totta - olen chichukasvattaja, ne mieluummin vaikka juovat pissatippansa kuin pissivät sisälle, eivät ulostakaan, ellei ole tahaton ripuli, esim. jos ovat syöneet väärää ihmisruokaa liikaa.

Vierailija
48/143 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pienet chichut sovikaan "norsuille lasikaupassa", vaan niiden omistajien pitää olla ketteriä ja nokkelia päästään, ettei astu koiransa päälle.

Vierailija
49/143 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, sulle ei tosiaan voi kuvitella chihua, joten älä vaivaa pientä päätäsi enempää :)

Vierailija
50/143 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmella eri naapurilla on chihuahua ja kaikki ovat sellaisia räkyttäjiä, että en surisi yhtään, jos tänne muuttaisi joku isompi koira, joka lopettaisi sen ainaisen räkyttämisen.

sitten kun omistajatkaan eivät tunnu yhtään osaavan hallita sitä kahden kilon rääpälettä.

lisäksi kaikki nämä kolme koiraa vapisee jatkuvasti ja sitä selitetään herkällä hermostolla. justjoo... kyseessä on sairas rotu, jonka jalostusta tuntuu kannattavan ihmiset joiden mielestä on hyvä juttu tehtailla maailmaan kärsiviä kehitysvammaisia koiria, joita saa sitten "hoivailla" ja puhua meidän pikku chichusta. sama juttu mopsien ja muiden lyttykuonojen kanssa. ei voi kuin miettiä miten älyvajaita niiden omistajat ja jalostajat ovat.

Vierailija
51/143 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole totta - olen chichukasvattaja, ne mieluummin vaikka juovat pissatippansa kuin pissivät sisälle, eivät ulostakaan, ellei ole tahaton ripuli, esim. jos ovat syöneet väärää ihmisruokaa liikaa.

No ihan varmasti, paljon kyllä kuulee sisälle pissailevista chihuista, että ole sinä sitten kuinka paljon rotuasi mainostava chihukasvattaja hyvänsä, niin tämä on fakta.

Vierailija
52/143 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai se nyt pissaa sisälle, jos myynti-ilmoituksessa niin sanotaan.

Vierailija
53/143 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pienet chichut sovikaan "norsuille lasikaupassa", vaan niiden omistajien pitää olla ketteriä ja nokkelia päästään, ettei astu koiransa päälle.

Chihut toki itse oppivat varomaan esim. ihmisten äkkinäisiä liikkeitä, mutta ei tietenkään suositella millekään köntyksille, jotka selviävät hädin tuskin itse hengissä.

Vierailija
54/143 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Chihut toki itse oppivat varomaan esim. ihmisten äkkinäisiä liikkeitä, mutta ei tietenkään suositella millekään köntyksille, jotka selviävät hädin tuskin itse hengissä.

Pennunottajan kannattaa myös huomioida, että rodun piirissä on aika riidanhakuista ja huonosti käyttäytyvää porukkaa, kuten tämäkin chihukasvattaja esimerkiksi, niin vain netissä anonyyminä haukkuu ihmisiä menemään.

Vierailija
55/143 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mitä en rodussa kestäisi, on muut chihun omistajat. Voi jeesus miten tyhmää porukkaa, kuten tästäkin ketjusta saa lukea "pieni koira joka tuntee suuria tunteita", no kyllä ne varmasti tuntee ihan samankokoisia tunteita kuin kaikki muutkin, vai tunteeko lyhytkasvuiset ihmisetkin suurempia tunteita kuin normaalit?

Sitten nämä "chihuni on macho kun se räksyttää kaikille ja puree mun miestä jos se tulee lähelle". Ei, koirasi ei ole macho, vaan luonnevikainen tai huonosti kasvatettu, molempia katsotaan sormien läpi koska koira on niin rääpäle ettei saa mitään vahinkoa aikaiseksi vaikka puriskin tosissaan.

Vierailija
56/143 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kolmella eri naapurilla on chihuahua ja kaikki ovat sellaisia räkyttäjiä, että en surisi yhtään, jos tänne muuttaisi joku isompi koira, joka lopettaisi sen ainaisen räkyttämisen.

sitten kun omistajatkaan eivät tunnu yhtään osaavan hallita sitä kahden kilon rääpälettä.

lisäksi kaikki nämä kolme koiraa vapisee jatkuvasti ja sitä selitetään herkällä hermostolla. justjoo... kyseessä on sairas rotu, jonka jalostusta tuntuu kannattavan ihmiset joiden mielestä on hyvä juttu tehtailla maailmaan kärsiviä kehitysvammaisia koiria, joita saa sitten "hoivailla" ja puhua meidän pikku chichusta. sama juttu mopsien ja muiden lyttykuonojen kanssa. ei voi kuin miettiä miten älyvajaita niiden omistajat ja jalostajat ovat.

Sulla menee nyt vähän asian ohi. Chihut on itse asiassa varsin terveitä ja pitkäikäisiä, puhun pitkällä kokemuksella ja huomaan, että puhut naapurikoiran kokemuksesta sekä yleisesti jalostetuista koirista. Chihuilla ei ole tuollaisia kehitysvikoja, kuten esim. lyttykuonoilla, jotka hankaloittaisivat niiden elämää millään tavoin.

Vierailija
57/143 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mitä en rodussa kestäisi, on muut chihun omistajat. Voi jeesus miten tyhmää porukkaa, kuten tästäkin ketjusta saa lukea "pieni koira joka tuntee suuria tunteita", no kyllä ne varmasti tuntee ihan samankokoisia tunteita kuin kaikki muutkin, vai tunteeko lyhytkasvuiset ihmisetkin suurempia tunteita kuin normaalit?

Sitten nämä "chihuni on macho kun se räksyttää kaikille ja puree mun miestä jos se tulee lähelle". Ei, koirasi ei ole macho, vaan luonnevikainen tai huonosti kasvatettu, molempia katsotaan sormien läpi koska koira on niin rääpäle ettei saa mitään vahinkoa aikaiseksi vaikka puriskin tosissaan.

Vedit hienot johtopäätökset parista typerästä lainista vai muuten tarve tuoda esiin jotain omituista inhoa? Luulet oikeasti, että kaikki, jotka omistavat chihuahuan, ovat joku homogeeninen heimo? Ei kerro omasta älystäsi erityisen hyvää.

Vierailija
58/143 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähän puhut nyt ihan silkkaa p*skaa, suoraan sanoen. Kyse ei ole sairaasta rodusta, ja tämän tietäisit, jos tietäisit yhtään, mistä puhut. Sairaasta jalostamisesta lienemme kaikki yhtä mieltä.

Vierailija
59/143 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla menee nyt vähän asian ohi. Chihut on itse asiassa varsin terveitä ja pitkäikäisiä, puhun pitkällä kokemuksella ja huomaan, että puhut naapurikoiran kokemuksesta sekä yleisesti jalostetuista koirista. Chihuilla ei ole tuollaisia kehitysvikoja, kuten esim. lyttykuonoilla, jotka hankaloittaisivat niiden elämää millään tavoin.

Chihuhan on yksi brakykefalisista roduista, että älä puhu paskaa, on siis nimenomaan sama kehityshäiriö kuin niillä lyttykuonoillakin. Sen näkee chihun kallonmuodosta kyllä, myös hydrokefalia on chihuilla yleistä (vesipäisyys).

Vierailija
60/143 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lisää siihen vielä, että chihunomistajien mielestä olet norsu tai köntys joka hädin tuskin itsekkään selviää hengissä, jos et halua chihua kun epäilet ettet jaksa kodissasi koko ajan varoa onko joku rotan kokoinen jalan alla tai ryntää se sohvalle just kun olet siihen istumassa. Koska kyllähän kaikkien pitäisi rakastaa chihuja ja haluta sellainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme